Hur skulle det här bli ?

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Jag är så trött på mina speglar o framblinkers, hittar inget som jag tycker ser bra ut....joo det kanske jag gör iförtjej men sen fastnade jag lite för dom här grejerna (bilderna) men...skulle dom se bra ut på min hoj??? eller är det bara för custom hojar....??

Själv tycker jag det är helt ok .... :confused:

Bifogat

• handtagsblinkers.JPG
    handtagsblinkers.JPG
    9.9 KB · Visningar: 83
  • handtagsspegel.JPG
    handtagsspegel.JPG
    37.6 KB · Visningar: 102
Japp! Mycket god investering ifall du gillar hur hojen ser ut utan vanliga speglar.

Blir du stannad av polisen så kan du ju iaf säga att du har en spegal på hojen!

Här är en bild från en vän i Californien som jag var med och köpte en sån där spegel åt.

Bifogat

• barmirror.jpg
    barmirror.jpg
    34 KB · Visningar: 312
Nackdelen är väl i köer då du lätt tar med dig speglarna på bilarna du kör emellen, annars är det inget fel på styrändsblinkers.

Nej, det är inte olagligt att köra utan speglar i sverige.

På en såpass ny hoj är det olagligt eftersom den är helfordonsgodkänd, vilket iofs gör den olaglig med tillbehörsspeglar.

Personligen skulle jag inte våga visa mig me sånna där speglar, men var å en har ju olika smak ;)

Är blinkers på bild lagliga?

Vet någon var man kan hitta dessa tillbehör...har kollat på Lelles MC, där har dom fått nya katalogerna...men hittade inget som var som jag ville ha...kanske dessa (bild)

Någon som vet var ???

Har inte hunnit kolla så mkt än....

:tuttar

Bifogat

• underspeglar.JPG
    underspeglar.JPG
    20 KB · Visningar: 144
Inte så fina om jag ska vara ärlig... Är originalblinkerserna och speglarna så hemska?

OLJEKYLD GSXR skrev:
På en såpass ny hoj är det olagligt eftersom den är helfordonsgodkänd, vilket iofs gör den olaglig med tillbehörsspeglar.

Näe... har det hunnit slå igenom med helfordonsgodkännande ? Jag hade för mig vi lyckats hålla sånt skit stången ?

Står inget om backspeglar i fordonskungörelsen (om man inte har hytt).

På helfordonsgodkkända hojar får man stort sett inte göra något på eftersom den ska vara som den leverades från fabriken. Om du kommer med en Import hoj som är ombyggd till streetfighter (om den nu är helfordonsgodkänd)och det står i regbeviset att ingen reg har gjorts för t,ex byte av styre - kåpor mm. Då kanske det blir lite problem tror jag. Ännu så agerar inte SBP vid en vanlig kontrollbesiktning på detta men det kommer säkert inom kort som allt annat. Det är väl det där förbannade finstilta som man får leta efter. Snart får man väl inte byta däcksmärken hur man vill.

Men varför inte ha såna speglar då ser du iallafall bakåt istället för att vrida skallen! (försöker hålla mig till tråden)

Så då är det bara att slita av allt vad speglar heter och besiktiga?
Fick höra nån gång att det var "tvång" på speglar. Fast den personen
lät lika intresserad som en säljare på Siba. Tror det var nån på VV.

motardnisse, kan jag beställa tid för att besiktiga min hoj hos dig? ;) pleeeease hehe. Den är importhoj och saknar typ allt :p suck.. vet inte hur jag ska regga in den då jag saknar alla kåpor (hela kåpor iaf)

ThiMan skrev:
Jag är så trött på mina speglar o framblinkers, hittar inget som jag tycker ser bra ut....joo det kanske jag gör iförtjej men sen fastnade jag lite för dom här grejerna (bilderna) men...skulle dom se bra ut på min hoj??? eller är det bara för custom hojar....??

Själv tycker jag det är helt ok .... :confused:

Dom kan säkert se häftiga ut på din hoj me.

Var hittade du dom blinkersarna?

ThiMan skrev:
Vet någon var man kan hitta dessa tillbehör...har kollat på Lelles MC, där har dom fått nya katalogerna...men hittade inget som var som jag ville ha...kanske dessa (bild)

Någon som vet var ???

Har inte hunnit kolla så mkt än....

:tuttar

Den första modellen på blinkers var i alla fall med i lelles katalog förra året...
Men de gick på en ca. 1500 spänn har jag för mig :va

//200+

Swedie skrev:
motardnisse, kan jag beställa tid för att besiktiga min hoj hos dig? ;) pleeeease hehe. Den är importhoj och saknar typ allt :p suck.. vet inte hur jag ska regga in den då jag saknar alla kåpor (hela kåpor iaf)

Det är bara att boka en tid men det är inte jag som kommer göra den, så gör den på egen risk :D

Hur vet man om hojen är helfordonsgodkänd?
Har en 2003:a

Fick ett extra papper med bullernivå,topphastighet
osv när jag fick regbeviset,kan det vara ett hel-
fordonsgodkännande eller? :confused:

Funderar på att byta bullerburk o lite annat men man
kanske får sansa sig lite om allt måste återställas
till besiktningen!(inte förräns 2005 men i alla fall!)

Kan vara dumt att göra ändringar som inte går att
återställa till orginal :va

Så vitt jag vet har vi inte helfordonsgodkända hojar ännu, utan TomK har rätt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park