Nisse977
8000rpm+ känns skönt!
Hej!
Jag har nu köpt en Km/h mätare till min Gixxer1100 -89!!
(hade miles innan) Men den står på 7400mil, så jag skulle vilja skruva tillbaka den ett antal 1000mil. Jag har testat lite med borrmaskin.... men det tar alldeles för lång tid!! Maxar jag borrmaskinen så gör mätaren bara 120km/h... Så det skulle ta flera hundra timmar att köra tillbaka den till typ 4000mil...
Det är nått gägg på km-räknaren.. så det skulle vara fint med en rengöring också.... Mätaren är plomberad på nått sätt.. så den inte ska gå att ta isär... Är det någon här som vet hur man gör!? För det måste ju självklart gå, det är ju nån som monterat ihop den en gång i tiden!
I och för sig så har jag ju den där milesmätaren att "öva" på!! hehe
Edit: Hmm det ser ut som att front locket är ditsatt och sen har de valsat runt kanten... kanske ska sätta upp den i svarven å köra bort valskanten!! Vad sägs om det!? Nån som har erfarenhet av bättre sätt?
/N
Jag har nu köpt en Km/h mätare till min Gixxer1100 -89!!
Det är nått gägg på km-räknaren.. så det skulle vara fint med en rengöring också.... Mätaren är plomberad på nått sätt.. så den inte ska gå att ta isär... Är det någon här som vet hur man gör!? För det måste ju självklart gå, det är ju nån som monterat ihop den en gång i tiden!
I och för sig så har jag ju den där milesmätaren att "öva" på!! hehe
Edit: Hmm det ser ut som att front locket är ditsatt och sen har de valsat runt kanten... kanske ska sätta upp den i svarven å köra bort valskanten!! Vad sägs om det!? Nån som har erfarenhet av bättre sätt?
/N
Last edited:
Någon måste ju ha skruvat isär en mätare nån gång!!