Hur skriva köpekontrakt?

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tjenare!

Troligen blir jag av med hojen på fredag då en tjej från Sthlm ska komma ner och kolla på den... Men hur skriver man pappren? Jag måste skriva ett köpekontrakt på att jag har tagit emot pengarna väl? Hur skriver man det? Registreringsbeviset är väl bara att fylla i på baksidan om ägarbyte och sen ringa och säga upp sin försäkring och hon ringer och tecknar försäkring innan hon åker härifrån... Eller? Jag är en "firstimer", en oskuld när det gäller sånt här! Så är det någon som kan så skriv!

arnoldsson skrev:
2058238 Så är det någon som kan så skriv!

1. Skriv ut detta i två exemplar.
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/info/kontrakt.pdf

2. Fyll i alla uppgifter gemensamt.
Edit2: I det kontraktet som du kan ladda hem finns alla uppgifter med. handpening, dellikvid(om hon inte betalar allt på en gång) samt slutlikvid(oftast den enda uppgiften som behövs anges om hon betalar allt på stört).

3. Skriv under. Klart! :tummenupp

Edit1:
Du som säljare ska se till att du skickar in pappren om ägarbytet.
HON ska se till att hon tecknat en försäkring som börjar gälla direkt från köpdatumet. Annars är det hon som åker på dyra kostnader för försäkring om trafiksförsäkringsföreningen går in och betalar hennes försäkring. Självklart kan ni ju ställa av hojen så slipper ni bry er om försäkring.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard