Hur skickar man stora bilagor? ? ?

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Håller på att söka jobb, har skapat en saftig pdf på 7 meg.

Problem: Bilagan för stor för mottagarens mail.
Får ibland felkod 008 när man skickar med gmail.

Hur löser man detta?

Kanske kan man komprimera pdfen?
Måste vara enkelt isf, annars orkar/kan inte mottagaren öppna den.

Lägg upp den på en hemsida?

Som rapidshare? Skulle funka utmärkt till en privatpersion, tror tyvärr att mottagaren inte orkar klicka särskilt mkt extra för att få fram mina grejer :(
Min ansökan är en av 10000000st.

Prövade att maila till mig själv, och gmail protesterar inte => Alltså är filen för stor för hennes inbox, och måste komprimeras.

Edit: Det är till en bank så dom har antagligen omfattande antivirus som kommer att sätta käppar i hjulen.

Last edited:
Som rapidshare? Skulle funka utmärkt till en privatpersion, tror tyvärr att mottagaren inte orkar klicka särskilt mkt extra för att få fram mina grejer :(
Min ansökan är en av 10000000st.

Prövade att maila till mig själv, och gmail protesterar inte => Alltså är filen för stor för hennes inbox, och måste komprimeras.

Edit: Det är till en bank så dom har antagligen omfattande antivirus som kommer att sätta käppar i hjulen.

Finns väl bättre sidor än rapidshare, ska du börja packa och hålla på blir det ju mer jobb för mottagaren.
Testa att göra filen i ett annat format, eller kanske gör den lite mindre.
Om inte annat så skicka ett PM så kan jag lägga upp den, det enda mottagaren behöver göra är ju klicka på länken.

Finns väl bättre sidor än rapidshare, ska du börja packa och hålla på blir det ju mer jobb för mottagaren.
Testa att göra filen i ett annat format, eller kanske gör den lite mindre.
Om inte annat så skicka ett PM så kan jag lägga upp den, det enda mottagaren behöver göra är ju klicka på länken.

Om jag använder skickafilen.se som korvis rekommenderade, blir det inte samma problem då?

To put it another way, kommer hon att kunna ladda ned 10meg från skickafilen.se även om hon inte kan ta emot 10meg via en bilaga?

Om jag använder skickafilen.se som korvis rekommenderade, blir det inte samma problem då?

Filen hamnar inte i hennes mailbox. Det är det som är själva poängen. Istället får hon en länk till sin mail som hon enkelt klickar på för att ladda hem filen.

Jag brukar använda det för att kunna skicka stora filer som kanske en zipfil med mp3:or som man vill skicka till jobbdatorn.
Eller stora zipfiler med festbilder i orginalformat till polarna..

:tummenupp

Edit:
Det kan vara värt att säga till den berörde att de kommer att få ett bekräftelsemail med själva länken. Annars är det risk att de tror att de får ett spammail...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg