Hur skadligt?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hur pass skadligt är det att operera bort flera lymkörtlar?
 
H4 skrev:
Hur pass skadligt är det att operera bort flera lymkörtlar?
Ska du göra det själv, så kan det visa sig bli mycket skadligt. Låter du någon van uppskärare göra det så är det ingen större fara, förutom de vanliga riskerna med kirurgiska ingrepp.
 
supernaut skrev:
Ska du göra det själv, så kan det visa sig bli mycket skadligt. Låter du någon van uppskärare göra det så är det ingen större fara, förutom de vanliga riskerna med kirurgiska ingrepp.

Det är så här att morsan ska opereras. Vi har fått resultaten att hon inte har någon bröstcancer, men de gör detta för säkerhets skull. Så vi är lite osäkra, ska vi låta dem operera henne, eller ej.
 
H4 skrev:
Det är så här att morsan ska opereras. Vi har fått resultaten att hon inte har någon bröstcancer, men de gör detta för säkerhets skull. Så vi är lite osäkra, ska vi låta dem operera henne, eller ej.

sök på google istället här får du en länk google

eller fråga en annan läkare. Personligen skulle jag fråga minst en läkare till innan jag låter nån skära bort kroppsdelar..
 
H4 skrev:
Det är så här att morsan ska opereras. Vi har fått resultaten att hon inte har någon bröstcancer, men de gör detta för säkerhets skull. Så vi är lite osäkra, ska vi låta dem operera henne, eller ej.
Operera. Ingen diagnos är hundraprocentig, så försiktighetsåtgärder skadar inte. Lymfkörtlarna är visserligen viktiga för immunförsvaret, men hon lär klara sig rätt bra ändå.
 
Är sjuksköterska och har jobbat med bröstcanceropererade.
Om det finns en minsta lilla risk för spridning i kroppen så tar man alltid bort lymfkörtlarna i armhålan eftersom det är via lymfkörtlarna som cancercellerna sprids till andra ställen i kroppen, tex. lungorna som är vanligast just vid bröstcancer.
Det är inget farligt att ta bort dom, däremot kan man få sk. lymfstas i armen efteråt, dvs. att armen blir svullen. Detta brukar avhjälpas med träning och en typ av stödstrumpa på armen. Detta är som sagt inte farligt , bara obehagligt, men det tar man nog gärna med tanke på alternativen....
Hoppas att detta svar var tillräckligt , annars om du har fler funderingar får du gärna pm:a mig!
 
Tack för alla svar.

Men det är bäst att vara på den säkra sidan.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top