Hur skadligt är regnet egentligen?

Firestarter skrev:
Snack! Härupe är det inte snö. Skitväder jomenvisst. Fast inte snöfall...

Vill åka nuuu... :(
jag vet inte om det var snö eller hagel, men mycket var det. såg bissart ut i kombination med dom gröna knoppande träden.

crashtestdummy skrev:
jag vet inte om det var snö eller hagel, men mycket var det. såg bissart ut i kombination med dom gröna knoppande träden.
Ja, skojar du att jag blev förvånad när vi kom runt böjen och det bara var två spår att åka i...
Hade ju inte i min vildaste fantasi trott att det skulle ligga snö på vägen nu... :huvet :huvet :huvet

foobar skrev:
Nu undrar jag om den kan ta skada av detta på något sätt?

Det värsta att mecka på är en helt oskruvad hoj som är mer än fem år gammal och som fått stå ute i regn. Alla stålskruvar som dras i aluminium har oxiderat fast och är förjävla grisiga att få bort. Helst borde man plocka isär hojen det första man gör när man köper en nya hoj och olja in alla gängor - fast hur ska man orka med det.

Tycker det jobbigaste är att bromsskivorna som är i gjutjärn eller nåt börjar rosta... Mina är alldeles rostiga nu, var alldeles för länge sen jag rastade skrotet... hehe

Regn!

Regn är kul med rätt kläder. Lättare att sladda i kurvorna! :kryckor
Håll hojen ren och smörj grejorna relativt ofta. Allting rostar/korroderar/ärjar ihop efter några år om man inte sköter den.:fattartil
Min hoj e skitig. Det regnar när jag kör. Ska nog tvätta vilken dag som helst... :Bugar

twinner skrev:
Du behöver inte vara orolig,men det idealiska är ju att förvara den varmt och tort.men se till att hålla den ren! en sporthoj ska det vara puts på,annars kan man köpa sig en cross istället:=)

Putsbög? :)

twinner skrev:
Du behöver inte vara orolig,men det idealiska är ju att förvara den varmt och tort.men se till att hålla den ren! en sporthoj ska det vara puts på,annars kan man köpa sig en cross istället:=)

Köper väl inte en sporthoj för att putsa, då köper man en hachmoppe med masssa glitter att putsa

Back