hur ska stället sitta?

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
är en nybörjare för andra gången.

är i svängarna och ska köpa mig ett 2 delat
skinnställ.
nu till frågan hur ska den sitta på min lekamen?
ska man ha storlek så pass att man får under ett
underställ, eller är det bara kallingarna och t-shirt
som gäller?

hur tajt ska den sitta?
ska man prova med ryggskyddet på?
har ju inte köpt det än.

ännu engång tack för svar i förhand!

Ja du ska prova med skydd på. De tar upp en hel del plats och det kan bli bra tajt kring halsen med ryggplatta på. (Köp bröstkorgsskydd också när du ändå håller på - ännu tajtare.)

Ska du ha det för vardagskörning eller race?

Stället ska inte fladdra men inte heller strama så du får blodstopp. Tänker du bara köra när det är + 20 grader? Om du hade tänkt överleva en tur i +5 grader så bör du nog få plats med såväl tjockfillingar som lusekofta under.

Last edited:
ska sitta tight, det töjjer sig köpte nyss min utrustning! satt lite löst utan ryggplatta men med ryggplatta blev det nästan för litet och så skulle det sitta det töjjer sig som sagt! löst ställ är onödigt skydden kommer flytta sig ifall du skulle vurpa.. Jag gillade inte tvådelat tyckte att helställ satt bättre och var skönare överhuvud taget och ja du ska ju bara ha underställ eller kallingar och typ tshirt under annars lär du få värmeslag en varm sommardag :P

Köpte precis min första helställ och den sitter slimmat som bomben. Kommer nog ta ett tag innan den har töjt sig och format sig efter min kropp, men många säger att det är värt besväret! Har bara kört med 2 delat tidigare. Redan nu känns det att helstället har grymt bra passform. Allting sitter där det ska. Det är obekvämt att gå rundor med stället, men den har man ju till för att köra hojj och för att den ska skydda så bra som möjligt om man skulle vurpa.

Last edited:
Mitt 2-delade ställ satt ganska tajt när jag köpte det, men har nu format sig och töjt sig lite så det sitter perfekt. Se till att ha ditt ryggskydd med när du provar. Jag använder alltid underställ, åtminstone långkalsonger, annars klibbar stället fast vid huden pga svett. Tips på underställ: https://www.stadium.se/is-bin/INTER...il-Start?ProductUUID=SInCROionAQAAAEob_oVDiz8 Ett helt perfekt underställ som är tunt och håller dig sval när det är varmt och varm när det är kallt.

Tajt som ålskinn särskillt om det är nytt, prov med ryggskydd och nån t-shirt under.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien