Hur ska ni utnyttja den extra timmen!?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph TT 955i
Vad ska ni göra med den extra timmen inatt!? Personligen ska jag sitta uppe till 3 två gånger.
 
Om man beställer en öl 02.59 och bartendern vill ha betalt 03.01 behöver man ju inte betala eftersom klockan då inte är 03.01 utan 02.01 och man kan ju inte betala för något som inte har hänt än. Det inträffar ju inte förrän om 58 minuter och då ha jag redan gått hem....
 
Hunden vet inte om det här med vintertid så vi blev uppdragna 1h för tidigt, med resultatet att jag försökt gå och handla ny bakade bullar nästan 1h för tidigt. :mad:
 
Hunden vet inte om det här med vintertid så vi blev uppdragna 1h för tidigt, med resultatet att jag försökt gå och handla ny bakade bullar nästan 1h för tidigt. :mad:

Det heter normaltid :fakta Vintertid bör enligt definition bli sommartid minus två timmar eller normaltid minus en timme :D
 
Uppenbarligen med att försöka förklara fenomenet till ungarna som står på tå för att åka iväg kl.10.
 
Ligger kvar i bingen, tittar på klockan på väggen som inte är omställd. Tittar på klockan på telefonen som är omställd. Enligt klockan på väggen skulle jag ha åkt och jobbat snart, men inte enligt klockan i telefonen. Fantastiskt! :)
 
Jag sov!
Jag är barnvakt (huliganvakt) idag när tjejen jobbar och jag sa åt dem att ta sovmorgon och nu sitter vi och käkar äggröra och bacon till frukost, skönt med sömntutor till ungar.
 
Om man beställer en öl 02.59 och bartendern vill ha betalt 03.01 behöver man ju inte betala eftersom klockan då inte är 03.01 utan 02.01 och man kan ju inte betala för något som inte har hänt än. Det inträffar ju inte förrän om 58 minuter och då ha jag redan gått hem....

Samma princip körde vi när jag jobbade natt. Stämpla ut för lunch 02:59. Stämpla in igen 03:59.

Edit: För jävla trist åt andra hållet bara. Lika mycket jobb men en timme mindre att göra det på.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top