Hur ska man ha handskarna?

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
Jag undrar hur handskarna ska sitta. Ska de vara innanför jackan eller utanför? Jag har sett en del bilder där handskarna sitter innanför. Kanske jag som har haft de fel från början. :kocko

Beror väl på vad det är för handskar!?!

Ulukai skrev:
Jag undrar hur handskarna ska sitta. Ska de vara innanför jackan eller utanför? Jag har sett en del bilder där handskarna sitter innanför. Kanske jag som har haft de fel från början. :kocko

Det beror ju helt på vad du har för handskar, en del är gjorda för att ha innanför stället men de flesta utanför...

Jag tycker att man ska ha de som det känns skönast för en själv.

Lite värre är det dock angående stövlarna, de ska fan sitta utanpå byxorna...

I mitt nya skinställ (Alpinestras TZ-1) sitter det små öglor längst ner på benen. Är det för att fästa i stövlarna? Hur ser fästena i såna stövlar ut i så fall?

PacMan skrev:
I mitt nya skinställ (Alpinestras TZ-1) sitter det små öglor längst ner på benen. Är det för att fästa i stövlarna? Hur ser fästena i såna stövlar ut i så fall?

Samma här hur använder man dom ?

Ulukai skrev:

regn = handskar innanför
ej regn = utanför

Testa tvärtom så förstår du :D

PacMan skrev:

Det är inte öglor till för att lättare få av sig dom ?

PacMan skrev:
Eller så är de till för att man ska kunna hänga stället dubbelvikt på en galge...

PacMan skrev:
Nope det är för att hänga upp benen runt galgkrogen så att det blir smidigare att hänga undan, så försök dig inte på o kroka fast det i stövlarna :tungan

Mang0 skrev:
Det är inte öglor till för att lättare få av sig dom ?

Ne, det tror jag inte. Möjligen om nån annan skulle behöva hjälpa mig att dra av stället. :va Dom sitter lixom på insidan, å ser inte direkt ut att vara till för att dra i. Lite reflexmaterial sitter det på dom oxo.

EDIT: Oj, vad många snabba svar det kommer. Ni har nog rätt. Men...varför är det reflexer på dom? Kan man kroka fast sig själv i hojen med dom? :tungan

Handskar ska vara utanför skinnställ, i 99% av fallen, finns säkert undantag... Goretex vet jag inte, har aldrig reflekterat över det då jag aldrig har haft nåt.

PacMan skrev:
EDIT: Oj, vad många snabba svar det kommer. Ni har nog rätt. Men...varför är det reflexer på dom? Kan man kroka fast sig själv i hojen med dom? :tungan
Nä det är för att hitta stället i garderoben med ficklampan när det är strömavbrott! Dom är inte dumma där på alpinestars :D

WASP skrev:
Nä det är för att hitta stället i garderoben med ficklampan när det är strömavbrott! Dom är inte dumma där på alpinestars :D

:rofl
Så e det nog. SKa testa nästa gång det blir strömavbrott!! :tungan

okej, fett najs! Tack grabbar. Nu kan jag se ut som de stora grabbarna! :D

Handskar bör ju vara utanför stället av den enkla anledningen att annars så blåser det in i armen hela vägen upp på ryggen.
Det kan iof vara ganska så skönt att lätta lite på skinställen nere vid handen för att få in blåst varma sommar dagar när man ligger på motorvägen.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8