Åre-Ancona-Chamonix-Åre i September

Det är en rätt duktig omväg att först köra till Slovenien om man egentligen ska till Chamonix i östra Frankrike, eller?

Om man tänker sig att åka från Polen och skall till Ancona…? Inte alls.
Nästan svårare att undvika Slovenien om man åker östra sidan av Tyskland ned. Chamonix går ju att nå fortare via tex Zürich/Montreux men inte fan är det lika najs alpkörning där inte. Lätt värt den extra dagen att tvära genom Italien på bredden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
....funderar på att ta färja till Swinoujscie ....
Beroende på ditt körschema genom Sverige, och när du tänker dig komma fram till södra delen (det är ju långt från Åre till Skåne), så överväg att ta Stena från Göteborg till Kiel. Stena tar visserligen rätt bra betalt, men du spar mängder av transportsträcka och du reser under natten. Du sover alltså runt 50 mil.

Sova ska man göra ändå. Äta middag ska man göra ändå. Då kan man lika gärna få en transport "på köpet" medan man käkar och sedan sover. Men som sagt, det kommer an på hur dags du planerar att nå södra (västra) Sverige. Stena avgår tidig kväll (18.45) och anländer Kiel nästa morgon kl 9.15.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top