Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wargen skrev:2331418Jag vet att detta var helt idiotiskt när man är efterklok och jag kommer aldrig köra in i den korsningen igen med mc. Om den jag krasha med läser detta vill jag be om ursäkt ännu en gång.
TukTuk skrev:2331491F*n du, denna fråga vill jag egentligen inte ta tag i ens med en 5 meter lång griparm..![]()
Nä, skämt åsido så förstår jag dig - blir själv helt frustrerad när sådant händer på trampcykel.
Hur har du löst det med den du körde ut framför? Är det hela rapporterat redan så ska du ju definitivt inte ändra historien. Kör då hellre på solens reflektion i ljuset/visiret eller något.
Annars kan du kanske kompensera honom ekonomiskt och glömma historien?
AleX skrev:2331509Trodde man kollade lite om man skulle köra mot rött... eftersom de andra har helt grönt...
men men.. ditt fel, ta de som en man...
Wargen skrev:2331418
Men då kommer det kruxiga, eftersom jag tog mitt A1 körkort i juni så är jag fortfarande på prövotid och jag vet inte hur jag ska skriva i försäkringspapprerna så att det blir hyffsat bra. Jag har Länsförsäkringar hel/hel.
UffeTuff skrev:2331574Så länge ni inte drar in polisen, vilket ni inte verkar ha gjort så skall inte kortet vara något problem. Försäkringsbolaget ska ju skita i att du begick ett brott, särskilt eftersom du endast använde trafikförsäkringen, du tar egna skador själv...
Är ingen expert, men har hört andra som sluppit straff efter trafikbrott eftersom ingen polis kallades till platsen. Så ta det lugnt du, ska inte vara någon fara.
Wargen skrev:2331510
Jag kanske missade att skriva men det såg ut att vara helt öppet i korsningen. Nej alla hade inte grönt för där jag stod så funkade inte känselcellerna så för mig bllev det aldrig grönt. Jag trodde ju att de jag skulle korsa hade rött.
AleX skrev:2331668Men snälla nån... har du körkort? du hade rött dvs de som kommer kommer från sidan har du grönt....
-Jag trodde de hade rött eftersom jag hade det....
Du e livsfarlig, läs om din teoribok innan du ger dig ut igen...
Vad hade hänt om det varit en långtradare?
Begravning?
va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?AleX skrev:2331668Men snälla nån... har du körkort? du hade rött dvs de som kommer kommer från sidan har du grönt....
-Jag trodde de hade rött eftersom jag hade det....
Du e livsfarlig, läs om din teoribok innan du ger dig ut igen...
Vad hade hänt om det varit en långtradare?
Begravning?
BeaverMan skrev:2331754va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?
Har gjort likadant som trådskaparn.. fast inte krockat
BeaverMan skrev:2331754va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?
Har gjort likadant som trådskaparn.. fast inte krockat
NoNameNN skrev:2331742Har inte alla rött i en tom korsning? (korsningen var tom enligt cellerna eftersom dom inte kände av den lätta mcn) Den tyngre MC'n fick omedelbart grönt eftersom den registrerades som det enda fordonet i korsningen.
Wargen skrev:2331418Jag har precis kommit hem från en krash. Det gick till så att jag ställde mig i korsningen och det blev aldrig grönt (jag var för lätt för känslecellerna) så efter ett tag så ser det helt klart ut i korsningen (lite skymd korsning) så jag drar på men mitt i korsningen så kommer en annan mc och kör in i min vänstra sida. Det blev inga skador på våra kroppar men lite småskador som böjd bromsskiva med mera. Alltså inget farligt så jag kom hem.
Men då kommer det kruxiga, eftersom jag tog mitt A1 körkort i juni så är jag fortfarande på prövotid och jag vet inte hur jag ska skriva i försäkringspapprerna så att det blir hyffsat bra. Jag har Länsförsäkringar hel/hel.
Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig med detta.
Jag vet att detta var helt idiotiskt när man är efterklok och jag kommer aldrig köra in i den korsningen igen med mc. Om den jag krasha med läser detta vill jag be om ursäkt ännu en gång.
men hallåAleX skrev:2332131Har man rött och tänker köra så ser man till att de e fritt...
Så två motorcyklar körde mot rött.... intressant![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |