Hur ska jag skriva?

Status
Ej öppen för fler svar.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Edit: vill att denna tråd låses pga folk som försöker förstöra.

Last edited:
Wargen skrev:
2331418 Jag vet att detta var helt idiotiskt när man är efterklok och jag kommer aldrig köra in i den korsningen igen med mc. Om den jag krasha med läser detta vill jag be om ursäkt ännu en gång.

F*n du, denna fråga vill jag egentligen inte ta tag i ens med en 5 meter lång griparm.. :)

Nä, skämt åsido så förstår jag dig - blir själv helt frustrerad när sådant händer på trampcykel.

Hur har du löst det med den du körde ut framför? Är det hela rapporterat redan så ska du ju definitivt inte ändra historien. Kör då hellre på solens reflektion i ljuset/visiret eller något.

Annars kan du kanske kompensera honom ekonomiskt och glömma historien?

Trodde man kollade lite om man skulle köra mot rött... eftersom de andra har helt grönt...

men men.. ditt fel, ta de som en man...

TukTuk skrev:
2331491 F*n du, denna fråga vill jag egentligen inte ta tag i ens med en 5 meter lång griparm.. :)

Nä, skämt åsido så förstår jag dig - blir själv helt frustrerad när sådant händer på trampcykel.

Hur har du löst det med den du körde ut framför? Är det hela rapporterat redan så ska du ju definitivt inte ändra historien. Kör då hellre på solens reflektion i ljuset/visiret eller något.

Annars kan du kanske kompensera honom ekonomiskt och glömma historien?

Vi har bytt alla uppgifter och han ska rapportera till sitt försäkringsbolag så jag måsta göra det med. Jo jag funderar på att skriva att jag blev bländad av solen så jag trodde att det var grönt. Måste ju vara det bästa för då är det ju absolut olyckshändelse. Jag har dessutom helförsäkring så det täcker ju hans kostnader och mina kostander är så få så jag behöver inte ta det på försäkringen.

AleX skrev:
2331509 Trodde man kollade lite om man skulle köra mot rött... eftersom de andra har helt grönt...

men men.. ditt fel, ta de som en man...

Jag kanske missade att skriva men det såg ut att vara helt öppet i korsningen. Nej alla hade inte grönt för där jag stod så funkade inte känselcellerna så för mig bllev det aldrig grönt. Jag trodde ju att de jag skulle korsa hade rött.

Last edited:
Wargen skrev:
2331418
Men då kommer det kruxiga, eftersom jag tog mitt A1 körkort i juni så är jag fortfarande på prövotid och jag vet inte hur jag ska skriva i försäkringspapprerna så att det blir hyffsat bra. Jag har Länsförsäkringar hel/hel.

Så länge ni inte drar in polisen, vilket ni inte verkar ha gjort så skall inte kortet vara något problem. Försäkringsbolaget ska ju skita i att du begick ett brott, särskilt eftersom du endast använde trafikförsäkringen, du tar egna skador själv...

Är ingen expert, men har hört andra som sluppit straff efter trafikbrott eftersom ingen polis kallades till platsen. Så ta det lugnt du, ska inte vara någon fara.

UffeTuff skrev:
2331574 Så länge ni inte drar in polisen, vilket ni inte verkar ha gjort så skall inte kortet vara något problem. Försäkringsbolaget ska ju skita i att du begick ett brott, särskilt eftersom du endast använde trafikförsäkringen, du tar egna skador själv...

Är ingen expert, men har hört andra som sluppit straff efter trafikbrott eftersom ingen polis kallades till platsen. Så ta det lugnt du, ska inte vara någon fara.

ok jag tror det med men jag ville bara kolla. Jag får ju hoppas på det i alla fall.

Wargen skrev:
2331510
Jag kanske missade att skriva men det såg ut att vara helt öppet i korsningen. Nej alla hade inte grönt för där jag stod så funkade inte känselcellerna så för mig bllev det aldrig grönt. Jag trodde ju att de jag skulle korsa hade rött.

Men snälla nån... har du körkort? du hade rött dvs de som kommer kommer från sidan har du grönt....
-Jag trodde de hade rött eftersom jag hade det....

Du e livsfarlig, läs om din teoribok innan du ger dig ut igen...

Vad hade hänt om det varit en långtradare?
Begravning?

AleX skrev:
2331668 Men snälla nån... har du körkort? du hade rött dvs de som kommer kommer från sidan har du grönt....

Begravning?

Har inte alla rött i en tom korsning? (korsningen var tom enligt cellerna eftersom dom inte kände av den lätta mcn) Den tyngre MC'n fick omedelbart grönt eftersom den registrerades som det enda fordonet i korsningen.

AleX skrev:
2331668 Men snälla nån... har du körkort? du hade rött dvs de som kommer kommer från sidan har du grönt....

Begravning?
va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?
Har gjort likadant som trådskaparn.. fast inte krockat

BeaverMan skrev:
2331754 va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?

Word!! Vad faan skall man göra som sagt?? Jag har råkat ut för exakt samma sak stod och väntade i 5min och ingen bil dök upp bakom mig så jag fick smita ut i korsningen jävligt otäckt (70 väg korsar typ) men jag tog det grymt försicktigt och ingenting hände. Lucky me´:tummenupp

f-bolagen har rätt att kontakta polisen vid misstankar om brott..
tror t.o.m att det står på skadepappret..

Jag hade nog fått solen i ögonen om detta hänt mig. Vilket det dock aldrig skulle:7peta

Kan inte nån smart rackare hitta filmen där britten kör ut i korsningen och blir påkörs av hojen. Den som är gjord för att påminna bilister om oss. Och länka upp den här till trådstartaren

Jag ber om ursäkt om jag är en idiot och tyvärr är det bara negativa saker man lär sig något nyttigt och långlivat på. T.ex. så kommer jag aldrig mer köra ut i en korsning förren jag får grönt eller är så jävla säker på att det är tomt så det inte finns tommare. Jag kan inte försvara mig mer än så och jag tycker inte ni som blir förbannade ska tycka att det räcker, för en ursäkt räcker aldrig fullt ut!

Men som sagt jag är oerhört ledsen över det som hänt och jag hade tur, det vet jag.

BeaverMan skrev:
2331754 va fan skulle han göra då? vända å åka tillbaka eller?

Har man rött och tänker köra så ser man till att de e fritt...

NoNameNN skrev:
2331742 Har inte alla rött i en tom korsning? (korsningen var tom enligt cellerna eftersom dom inte kände av den lätta mcn) Den tyngre MC'n fick omedelbart grönt eftersom den registrerades som det enda fordonet i korsningen.

Så två motorcyklar körde mot rött.... intressant:gnissla

Last edited:
Det var som f*n vad det moral predikas grabben säger ju att han gjorde fel .. och att han är väldigt medveten om det .. tycker att det är strongt..

jag har krockat och det var då mitt fel och vi blandade inte in polisen utan endast F-bolaget, tror till och med att det står någonstans att det inte är säkert att F-bolaget bedömer vållande likadant som polisen eller rättsväsendet, så de vinner inget på att kontakta polisen, (snarare förlorar då du ställer av fordonet om du mister KK). så du kan nog vara ganska lugn i detta fallet .. är bara de två parterna överens så skall F-bolaget nog reda resten ..

Wargen skrev:
2331418 Jag har precis kommit hem från en krash. Det gick till så att jag ställde mig i korsningen och det blev aldrig grönt (jag var för lätt för känslecellerna) så efter ett tag så ser det helt klart ut i korsningen (lite skymd korsning) så jag drar på men mitt i korsningen så kommer en annan mc och kör in i min vänstra sida. Det blev inga skador på våra kroppar men lite småskador som böjd bromsskiva med mera. Alltså inget farligt så jag kom hem.

Men då kommer det kruxiga, eftersom jag tog mitt A1 körkort i juni så är jag fortfarande på prövotid och jag vet inte hur jag ska skriva i försäkringspapprerna så att det blir hyffsat bra. Jag har Länsförsäkringar hel/hel.

Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig med detta.

Jag vet att detta var helt idiotiskt när man är efterklok och jag kommer aldrig köra in i den korsningen igen med mc. Om den jag krasha med läser detta vill jag be om ursäkt ännu en gång.

Skriv som det var och inget annat :) Däremot kan man välja vad man berättar och inte.

Skönt att ni klarade er från personsskador

-@ndreas

Hårn1 skrev:
2331778Kan inte nån smart rackare hitta filmen där britten kör ut i korsningen och blir påkörs av hojen. Den som är gjord för att påminna bilister om oss. Och länka upp den här till trådstartaren

Det är den här du tänker på, eller hur?

Försäkringsbolagen brukar inte anmäla om man har kört mott röt om inte polisen har kommit till plats och dragit kortet, säg typ att solen låg på och du såg inte om det var grönt eller rött, tur att du klarade dig undan värre skador

Ett litet tips bara; f-bolag kan ifrågasätta (och gör det också, ofta) ungefär vilka uppgifter som helst om handläggaren misstänker att det finns möjlighet att slippa betala. Jag vet inte hur andra resonerar, men om jag själv hade gjort något fel som resulterat i ett försäkringsärende så skulle jag absolut inte berätta för hela världen - inklusive alla proaktiva försäkringshandläggare - hur det egentligen gick till och fråga om råd om hur jag borde frisera sanningen...

En någorlunda företagsam försäkringshandläggare (strängt taget är det nog tjänstefel för en mc-skadereglerare att inte lusläsa SH...:) ) vet nu att en ung kille i Boråstrakten, försäkrad i LF, medvetet körde mot rött med sin 125:a och smällde med en annan hoj. Det finns ett ganska begränsat antal inkommande skaderapporter som skulle kunna matcha berättelsen i tråden, tänk själva...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma