Hur ska jag koppla in slutsteget?

• Thread starter Thread starter Loy
  • Start date Start date
ACC är väl till strömförsörjningen och då ska det vara... vad fan heter det. DC är ju likström. Vad fan var ordet, ACC lär ju iaf vara "olikformad ström" (eller hur man nu sa det).

Iaf AC är det, ACC vet jag inte riktigt...

Så var det ja, likström och växelström.

Viktigt att tänka på om nätagget ska vara AC eller DC. :)

Om ACC kabeln är gul så är det den som ska gå t,ex till tändningslåset men då kan man lika gärna koppla den till blåa remote kabeln på stereon, då den röda förmodligen ger + hela tiden pga minnet till t,ex stereon.

Mmm undra om jag blandade ihop gul & röd nu nja nja

Nu spelar skiten! :D

Kopplade sladdar från ACC och CONT till plus så funkade det.

Det sura är att där inte är inbyggt delningsfilter i steget. Vad är det för trams? Eller det brukar kanske inte vara det? :näsblod

Eldar du nu upp steget så kan du tjöpa ett annat av mej...har ett över med delningsfilter.

Om ACC kabeln är gul så är det den som ska gå t,ex till tändningslåset men då kan man lika gärna koppla den till blåa remote kabeln på stereon, då den röda förmodligen ger + hela tiden pga minnet till t,ex stereon.

Mmm undra om jag blandade ihop gul & röd nu nja nja

Hehe, tur att inte du är bombtekniker iallafall... :hihi

En gissning är att ditt jättebamsenätagg inte orkar driva steget, vilket leder till att du får brumm vilket leder till att du kopplar ur skiten.

En jättekonding på 12v kabeln från nätagget kan hjälpa vid måttliga uttag, men kranar du på så bottnar det ändå.

En gissning är att ditt jättebamsenätagg inte orkar driva steget, vilket leder till att du får brumm vilket leder till att du kopplar ur skiten.

En jättekonding på 12v kabeln från nätagget kan hjälpa vid måttliga uttag, men kranar du på så bottnar det ändå.
Strömförsörjningen borde vara lugn. Har en hemmabyggd historia med en 600 VA trafo så :)

Högtalare ska jag nog beställa på måndag, så det här blir fina fisken! Frågan är dock om man ska köpa 8,10 eller 12 tum :va

AC = Alternate Current :stavfelssmajli

ACC = Accessories = Radioläge +12v! PuNgt!! SLUT DISKUTERAT!!:fakta :fatta!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!