Hur ska jag göra?

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Zx7r -98
Var nere hos meken i fredags och skulle beställa tid för en injustering i bänk till hojen. Pratade med Verkmästaren och sa att den gick ryckigt och puffade ibland osv.

Nu till problemet... jag har läst i många trådar att dynojet är lite av att slänga pengarna i sjön, så jag sa det att jag ville ha orginal munstycken i.
Men då sa han att nålarna inte gick att justera på min modell och att var bättre att slänga på dynojet så skulle det bli bäst.

Stämmer detta att det inte går att ändra nålarna?
Gör det någon skillnad om jag inte justerar nålarna, kan den gå lite dåligt ändå?

ljungen_79 skrev:
Var nere hos meken i fredags och skulle beställa tid för en injustering i bänk till hojen. Pratade med Verkmästaren och sa att den gick ryckigt och puffade ibland osv.

Nu till problemet... jag har läst i många trådar att dynojet är lite av att slänga pengarna i sjön, så jag sa det att jag ville ha orginal munstycken i.
Men då sa han att nålarna inte gick att justera på min modell och att var bättre att slänga på dynojet så skulle det bli bäst.

Stämmer detta att det inte går att ändra nålarna?
Gör det någon skillnad om jag inte justerar nålarna, kan den gå lite dåligt ändå?

vill med ha svar på denna frågan.
har en zx7r från 97.. ska slänga på ett beg helsystem och kn-filter till nästa sesong. är nu lite kluven till vad jag mer ska göra. antar att mina nålar inte heller är justerbara.
ingen som har något tips?

Nu vet jag inte om det fungerar på en zx7r, men även om nålarna i sig inte går att justera så kan man ofta lägga brickor mellan för att höja nålar. Så gör jänkarna på min modell då de inte har justerbara nålar som vi i europa. Dynojet är ett utmärkt sätt att tjäna pengar på för handlaren. Säg ca 1700kr jämfört med 4 munstycken och lite brickor för ca 100-150kr.

har hört allt för mycket skit om dynojet för att slänga på det.
skulle jag skaffa ett kit så skulle det förmodligen bli factory.. (men samma sak där som du säger.. "utmärkt sätt att tjäna pengar på för handlaren"
synd att man inte själv är så väldigt hemma på motorn.. hmm.
bör vilken mc-mekare som helst lösa en ombestyckning utan något kit? (med brickor och nya munstycken)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år