Hur ska jag göra med frugan???

Jag förstår henne! Jag skulle inte heller vilja sitta bakpå! I nödfall kanske, men att köra hoj är ju det roliga tycker jag iaf.

Men allvarligt talat: Delar hon inte ditt intresse är det väl bättre att du hittar nån annan att köra med. Har du inga hojpolare? Som andra sagt tidigare så behöver man inte dela alla intressen, men jag förstår dig verkligen för jag har själv haft svårt att träffa nån som delar hojintresset. Många killar verkar rädda för tjejer som kör hoj (eller så är det nåt annat hos mig som skrämmer dom!!). Men man rår ju inte för vem man blir kär i... Man får helt enkelt acceptera att man inte kan få allt och va glad för de saker som är bra i förhållandet! :) Förresten har jag oxå "tvingat" med mig pojkar på bönpallen, men de har bara suttit där som flaggstänger och fångat upp vinden och lidit med dödsångest. Sen när man dumpat dem har de skaffat hojkort. :confused: Killar är konstiga... :rolleyes:

Lycka till och kör försiktigt nu med tanke på dottern!!

korpe skrev:
hej köpte mej en hoj i vintras och ska snart köra upp för kortet men frugan säger att hon vägrar att åka med visserligen så kanske det är skönt men kan ju vara kul att ha med henne ibland också så nu till frågan hur ska man göra muta eller? kanske någon annan har erfarenhet av detta annledningen är att hon säger att jag kör som en idiot med bil och kan inte tänka sig hur jag kör hoj kom med förslag snälla jag har slut med knep

Så sa min flickvän också. Men efter en kortare tid så ser de hur kul man har och då vill ju även de vara med. Jag hade nämligen hoppats och slippa köpa utrustningen precis då, men ack nej så fel man fick.

Säg inget, ut kör bara.
Kom sedan hem med ett nöjd flin vare gång, det kan hon inte stå ut med i längden och kommer att propsa på att få åka med "för att kolla vad som är så roligt".

Det vill man visst. Skjuts är satans påfund. Vill hon göra nått med hojar så se till att hoj skaffar ett eget kort och hoj.. :fakta

Skaffa polare att åka med istället, mycket roligare..

//jaG

korpe skrev:
men det vill jag inte göra

Polly skrev:
Har du inga hojpolare?

Nej de har han inte :hihi skaffa kort så får du följa med :arsele . Jag, julle å elling ska ut å slang träna imorgon, Du kan få hålla i kameran :tummenupp :D

Å nu till tråden kom hem med flin så ska du se att hon följer me tillsist. Å när hon gör de kör lungt då :fatta!

Zeb_Macahan skrev:
Det vill man visst. Skjuts är satans påfund. Vill hon göra nått med hojar så se till att hoj skaffar ett eget kort och hoj.. :fakta

Skaffa polare att åka med istället, mycket roligare..

//jaG

I takt med att man inser att tjejbaciller trots allt inte är så farliga som man trott, så omprövar man gärna ungdomsårens kategoriska uttalanden... :D

korpe skrev:
hej köpte mej en hoj i vintras och ska snart köra upp för kortet men frugan säger att hon vägrar att åka med visserligen så kanske det är skönt men kan ju vara kul att ha med henne ibland också så nu till frågan hur ska man göra muta eller? kanske någon annan har erfarenhet av detta annledningen är att hon säger att jag kör som en idiot med bil och kan inte tänka sig hur jag kör hoj kom med förslag snälla jag har slut med knep
min tjej vägrade ens sitta på när motorn var på för ett halv år sen... köpte en scooter till henne nyligen och den vill hon trimma upp nu för den går för sakta. hon var dö skraj först och ville inte åka långt på hojen men nu efter ett par månader så är det ok. bara jag inte kör på bak hjulet och om jag kör under 200. :D det är ok bara ibland....

korpe skrev:

Du får berätta vilken grym brudmagnet :tuttar hojen är och att du knappt kan värja dig mot alla skamliga förslag du får när du stannar till... :D Fast om det inte funkar så ligger du risigt till.

Nästa förslag handlar om att muta och här finns inga genvägar, följ med och shoppa gå på bio var snäll mot hennes föräldrar eller något annat som hon gillar men inte du, men du kommer inte billigt undan. :tummenupp

Silwer skrev:
Det är väl bara att säga att hon måste åka med o inte vara spydig för då smäller det direckt!
Haha... :D Var glad över att hon inte vill följa med istället!

Edit: Hjärnsläpp.

/A

Last edited:
Personligen hatar jag att vara 2 på bågen, tråkigare finns knappt :kocko

Öh, nee

Istället skaffar man en flickvän som har det gemensamma intresset och därmed också kör hoj. Svårare än så är det inte, alla problem med att ha någon bakpå är borta och hon har precis lika roligt som en själv och slipper sitta i omänsklig fosterställning i blåst och drag!

//jaG

69:an skrev:
I takt med att man inser att tjejbaciller trots allt inte är så farliga som man trott, så omprövar man gärna ungdomsårens kategoriska uttalanden... :D

Zeb_Macahan skrev:
Istället skaffar man en flickvän som har det gemensamma intresset och därmed också kör hoj.

Been there, done that, got the wife and got her a bike... :D

Men om man har en fullvuxen hoj och en fru av normalstorlek eller midre så behöver det faktiskt inte vara så obekvämt bak. Och ibland kan det vara rätt trevligt att sitta nära varandra också, även om man kör rätt soft då. Tycker iaf jag. :)

Vi är olika. Punkt.

//jaG

69:an skrev:
Been there, done that, got the wife and got her a bike... :D

Men om man har en fullvuxen hoj och en fru av normalstorlek eller midre så behöver det faktiskt inte vara så obekvämt bak. Och ibland kan det vara rätt trevligt att sitta nära varandra också, även om man kör rätt soft då. Tycker iaf jag. :)

Eller så säger du när du kommer hem att det var massa tjejer med på åkningen
Snart kommer du ha henne bakpå då :D

Nja, låt henne åka när hon själv vill och om ni nyss fått barn gissar jag att hon inte vill grensla en hoj. För det är ju inte lite ont man har i det partiet på kroppen en till två månader efter förlossningen.

Vi har även här hemma kommit fram till att vi ska nog inte sitta på samma hoj nu när dottern har kommittill världen. Händer en olycka kan hon mista båda föräldrarna på en gång. Så vi åker gärna på varsin hoj som vi har (hade, en blev ju stulen nyss :gnissla )

Liwa1

Mitt förslag är att inte presse henne, har du tur så kanske hon börjar fråga lite efter ett tag om typ var du varit. Här berättar du om rundan nere vid sjön, genom den vackra bokskogen eller något liknande. Nämn aldrig något om hastighetsrekord, bakhjulskörningar eller knäskrap. Sedan laddar du aldrig ner några mcfilmer på nätet eller sitter och kikar på Ghostrider filmer. Då kanske....

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2