Hur ska jag göra med frugan???

Min flickvän har tidigare aldrig åkt med men har nu åkt omkring med mig några gånger. Jag måste bara säga att skjutsa någon är bland det tråkigaste man kan göra i hojväg, finner det betydligt roligare att åka själv. Men gäller det frugan så kan jag kanske förstå.....

chrtur skrev:
Min flickvän har tidigare aldrig åkt med men har nu åkt omkring med mig några gånger. Jag måste bara säga att skjutsa någon är bland det tråkigaste man kan göra i hojväg, finner det betydligt roligare att åka själv. Men gäller det frugan så kan jag kanske förstå.....

okej men det är väl så kallade min sambo vi är inte gifta och det kommer nog aldrig ske heller

korpe skrev:
hej köpte mej en hoj i vintras och ska snart köra upp för kortet men frugan säger att hon vägrar att åka med visserligen så kanske det är skönt men kan ju vara kul att ha med henne ibland också så nu till frågan hur ska man göra muta eller? kanske någon annan har erfarenhet av detta annledningen är att hon säger att jag kör som en idiot med bil och kan inte tänka sig hur jag kör hoj kom med förslag snälla jag har slut med knep

Skit i henne. Ut och ha kul själv. Man måste väl få ha egna intressen! Rätt vad det är kanske hon är sugen och vill hänga med. Ge det lite tid.

korpe skrev:
hej köpte mej en hoj i vintras och ska snart köra upp för kortet men frugan säger att hon vägrar att åka med visserligen så kanske det är skönt men kan ju vara kul att ha med henne ibland också så nu till frågan hur ska man göra muta eller? kanske någon annan har erfarenhet av detta annledningen är att hon säger att jag kör som en idiot med bil och kan inte tänka sig hur jag kör hoj kom med förslag snälla jag har slut med knep

Hade du inte precis blivit pappa ??? (såg i info) då kan jag förstå att hon kanske inte vill me just nu, det tar tid att att "läka ihop", skulle heller inte följa med dig om du precis ska ta kortet (!)....men lycka till för att åka bakpå tycker ialla fall jag e jättekul. :)

Bikerbitch skrev:
Du vill inte köra själv..? Har du någonsin provat det?

jo jag vill ju köra själv oftast men någon gång ibland så vill man ju ha med sig henne också så man slipper ta bilen om man ska åkan någon stans

Att försöka muta en :tuttar tror jag inte så mycket på, det brukar sluta med :huvet .

Om det handlar om att hon inte vågar för att det är farligt så har hon ju faktiskt en point. Om hon dessutom tycker att du kör bil som en kratta så får man väl ha en viss förståelse för att hon tvekar att åka med på hoj. :hihi

Jag tror att det får ta sin tid helt enkelt. Kör sansat och håll dig på hjulen, berätta ofta och gärna om hur kul det är - och då kanske det inte är knäskrap och stoppies du skall betona... :näsblod Berätta om sköna kurviga vägar, naturupplevelsen, den sociala biten... ja, allt det där. Med litet flyt så ökar hennes förtroende och en vacker dag kanske det rent av är hon som frågar om hon kan åka med en liten lugn sväng. Men du får se det långsiktigt, på minst något år eller två.
Dessutom behöver *du* den tiden för att lära känna hojen och få den körvana och säkerhet som du vill ha för att köra omkring med din fru. :tummenupp

korpe skrev:
Jag svarar som tidigare:) BYT FRU!!!!!:)

Det finns ju alternativ.

1. Sluta köra som en idiot. Då får du en bättre förhandlingssituation när hon sen blir nyfiken - för det blir hon ju.

2. Säg till henne att du anser att hon är din "så kallade min sambo vi är inte gifta och det kommer nog aldrig ske heller" så behöver du nog inte diskutera mc-åkning på ett tag ....

Last edited:
Chrille skrev:
Det finns ju alternativ.

1. Sluta köra som en idiot. Då får du en bättre förhandlingssituation när hon sen blir nyfiken - för det blir hon ju.

2. Säg till henne att du anser att hon är din så kallade min sambo vi är inte gifta och det kommer nog aldrig ske heller så behöver du nog inte diskutera mc-åkning på ett tag ....
App app, det finns ju ett tredje alternativ också, det som Silwer redan skrivit, det är spydigt att vägra åka bakpå och då ska det smällas direkt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2