Hur ska jag göra för att städa ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har försökt nu i flera veckor, dammråttorna börjar se riktigt elaka ut.
Alltid är det något som kommer ivägen, nåt skit på TV:n eller styper dammsugaren i X-boxen och den går igång. Och nu hamnade jag framför datorn. Provade att slå av huvudströmmen men då funkar jag inte dammsugaren. Tvätten ska även vikas, den ligger i en hög.

Jag och tjejen är överens på alla plan, hon bråkar inte om vilken kanal vi ska titta på, tjatar inte så mycket, alltid me på noterna. Att hon inte diskar löste jag genom att köpa en diskmaskin men hon vägrar städa.

Hur gör ni ? Har ni någon som städar åt er eller ? Provade att leja syrran för en mindre peng men det accepterade hon inte, tydligen var jag för snål.

Bifogat

• hanna.JPG
    hanna.JPG
    74.7 KB · Visningar: 221
Last edited:
Det är bara att göra det. Känns så jäkla mycket bättre efteråt när man tagit sig tiden och kan röra sig i lägenheten.

Segt, men det går. Annars kan man bjuda hem nån polare... Då brukar jag bli nojig som fan och börja plocka undan massa prylar. Det funkar.

Gör som jag! Skaffa en trevlig tjejkompis (som gillar att sova över). På morgonen när du måste iväg tidigt, ger du henne extranyckeln och säger åt henna att hon inte behöver stressa utan kan ta den tid hon vill och bara slänga ner nyckel i brevlådan när hon låst efter sig. När du kommer hem på kvällen kommer det, om du gjort saker o ting rätt kvällen innan, att vara diskat, dammat, damsuget o.s.v.

Funkade skitbra för mig :D

Santo skrev:
Gör som jag! Skaffa en trevlig tjejkompis (som gillar att sova över). På morgonen när du måste iväg tidigt, ger du henne extranyckeln och säger åt henna att hon inte behöver stressa utan kan ta den tid hon vill och bara slänga ner nyckel i brevlådan när hon låst efter sig. När du kommer hem på kvällen kommer det, om du gjort saker o ting rätt kvällen innan, att vara diskat, dammat, damsuget o.s.v.

Funkade skitbra för mig :D

Jag provade det där en gång för inte så länge sedan, döm om min jävla förvåning när jag kommer hem. Kärringen hade inte ens bäddat sängen efter sig snacka om att hon sjönk i mina ögon....Har ju iofs en hon brukar diska pannor och sånt som inte går in i maskinen när hon kommer hit :tummenupp

svart får du en lägenhet(100kvm+) städad ordentligt för 300-500:- har jag hört.. vet inte hur mkt dyrare det är om det ska va kvitto o grejer! ett klart alternativ till att göra det själv iaf..

har jag hört

Är det syrran du har på bilden så förstår jag att du är för snål, hon erbjuder ju mer än städning! Upp med stålarna nu! :gnissla

har samma problem själv...(tittar bort mot disken). Har inte diskat på 4 dagar... börjar bli en ganska respektabel hög nu....
skulle nog behöva städa också. ser för jävligt ut här helt enkelt...

Jag har städerska som kommer varannan vecka. Jag har 70kvm och för 250:- gör hon följande:

Städar i allmänhet, skurar, dammsuger, bäddar rent, dammtorkar, tvättar fönster vid behov, rengör alla ytor som fönsterbrädor, allt i badrummet etc. tömmer diskmaskinen, sätter in gammal disk. Alla ytor rengörs.... högtalare tv-apparater, monitorer. Rengör ugnen, spisen, ja rubbet. Kort sagt så gör hon ALLT och lite till. Far fram som en virvelvind här i ca 2,5 timme och river av rubbet. Under tiden siter jag vid datorn och surfar SH och sänker ett par folkisar. Försöker jag gå ut med ett tomt glas till köket blir hon nästan sur på mig och tar glaset ifrån mig och går ut med det i köket. Jag är hennes "Master" :D

Hon e från Polen. Innan hon förstod hur diskmaskinen funkade handdiskade hon allt även fast jag har diskmaskin. Jag tyckte lite synd om henne och kirrade det dan innan hon kom då.

Jag skulle inte kunna leva utan en städerska. 250:- varannan vecka e nada tycker jag för att alltid ha rent och snyggt hemma. Kan man bränna 500-1.000:- på krogen kan man investera i lite livskvalitet.

Jag rekomenderar nån öststats-gumma. Dom gnäller inte och ställer inga krav. Tvärtom, dom fogar sig och ber om förlåtelse och ursäkt om dom stör. Jag hade en 25-åring tidigare men jag tänkte bara på att sätta på henne när hon städade. Jag tror hon märkte det för hon började städa i "hotpants" efter ett tag och va konstant på knä, svankandes, skurandes. Under mitt skrivbord dessutom (jag skojar inte). Man blir mindre distraherad av en äldre dam.

Good luck!

Vadå hon bor väl där oxå, nåt ska hon väl göra, ni får väl dela upp de, städa varannan gång el nåt
du kan ju inte gå med på att ditt fruntimmer inte gör något
dela lika så går allt mycke bättre oftast

Min flicka pluggar bidrar inte med hyra osv... snålt med kulor men hon e en jävel att städa i fixa mat istället =) Så så funkar det hemma här!

Alicia skrev:
Vadå hon bor väl där oxå, nåt ska hon väl göra, ni får väl dela upp de, städa varannan gång el nåt
du kan ju inte gå med på att ditt fruntimmer inte gör något
dela lika så går allt mycke bättre oftast

Näe hon bor inte här. Hon kommer varannan vecka. Och det är hon som gör allt!

RoLLER skrev:
Näe hon bor inte här. Hon kommer varannan vecka. Och det är hon som gör allt!

Du är anställd, kom hit å städa, disken är en vecka gammal, tvätten tar några timmar så sätt igång nu!!!!

:hihi

..

RoLLER skrev:
Whats in it for me?

Alicia = :nurse

RoLLER = :cdevil

OK? :nicka

Alicia = :cdevil

RoLLer = :tuttar

Oki?

Sätt igång, disken diskar inte säg självt
har ingen diskmaskin, tänkte att du skulle lära dig å
arbeta nångång :7peta

Alicia skrev:
Alicia = :cdevil

RoLLer = :tuttar

Oki?

Sätt igång, disken diskar inte säg självt
har ingen diskmaskin, tänkte att du skulle lära dig å
arbeta nångång :7peta

Ohhhh..... Läckert!

YES MISTRESS!

Får jag slicka dina högklackade lackstövlar?

RoLLER skrev:
Ohhhh..... Läckert!

YES MISTRESS!

Får jag slicka dina högklackade lackstövlar?

Enda gången du kommer få smaka på dom är när dom träffar dig
i skrevet, å de hårt.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back