Hur ska jag får farsan att köpa en multistrada?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hur övertygar man en 50+ are att han inte ska köpa en TDM eller en FJR 1300utan något roligare!

Har föreslagit både Truimph Tiger och Ducati Multistrada. Men han är notoriskt misstänksam vad det gäller kvalité på både engelsmän och italienare. Finns det verkligen fortfarande (för ett antal år sedan var det väl mer fakta...?) någon grund för denna misstänksamhet?

Anledningen till att skaffa ny hoj är att morsan ska vilja åka med på ett bekvämt sätt. Det klarar väl stradan?

allright - fram med argumenten och övertyga farsan!:D

matte_mannen skrev:
2401668 Hur övertygar man en 50+ are att han inte ska köpa en TDM eller en FJR 1300utan något roligare!

Har föreslagit både Truimph Tiger och Ducati Multistrada. Men han är notoriskt misstänksam vad det gäller kvalité på både engelsmän och italienare. Finns det verkligen fortfarande (för ett antal år sedan var det väl mer fakta...?) någon grund för denna misstänksamhet?

Anledningen till att skaffa ny hoj är att morsan ska vilja åka med på ett bekvämt sätt. Det klarar väl stradan?

allright - fram med argumenten och övertyga farsan!:D

Säkert inte lätt att få honom på andra tankar men han har ju gjort ett bra val (FJR'n) om han nu ska låta frugan åka med.

Vem vet, om frugan är med hos mc-handlarn kanske hon börjar snegla på en guldvinge.. :skrämd

Interceptor skrev:
2401683 Säkert inte lätt att få honom på andra tankar men han har ju gjort ett bra val (FJR'n) om han nu ska låta frugan åka med.

Vem vet, om frugan är med hos mc-handlarn kanske hon börjar snegla på en guldvinge.. :skrämd

Jo FJr´n är väl bra att skjutsa på. Men ingen rolig hoj. Någon Guldvinge blir det inte då han redan har cd-växlare i v70´n :D

Jag hade också valt FJR:en över både Tigern och multistrada...dom är ju långt ifrån snygga...sen går dom inte lika bra heller.

emullo skrev:
2401732 Har han provkört alla 4 modellerna ?

Annars är väl det steg 1?

Nej, men steg 1 är tyvärr att jag ska övertyga honom att vilja testa stradan och tigern.

just det: 900 diversion var också på tal. Den testade han utan någon större förtjusning. Puh!

Krippa skrev:
2401739 Jag hade också valt FJR:en över både Tigern och multistrada...dom är ju långt ifrån snygga...sen går dom inte lika bra heller.

Har du testat FJR´n? Inge lika järnhästaktig som man tror?

Last edited:
Varför skulle han vilja ha en multistrada?
Varför skulle någon vilja ha en multistrada?!!!

matte_mannen skrev:
2401746 Nej, men steg 1 är tyvärr att jag ska övertyga honom att vilja testa stradan och tigern.

just det: 900 diversion var också på tal. Den testade han utan någon större förtjusning. Puh!

Har du testat FJR´n? Inge lika järnhästaktig som man tror?

Nope, har inte kört den...men den ser bättre ut än dom andra alternativen.:)

Efter ett test på Multin så säljer det sig själv..

Tro mig.. Jag var på väg att byta in 748:an mot en sånn..

Wunder skrev:
2403131 Varför skulle han vilja ha en multistrada?

håller helt me! ruskigt ful.
har iofs inte provat den men ska man gå efter utseende tycker jag
tex. v-strom är mycket snyggare! men smaken är ju delad..

Wunder skrev:

Den är ruskigt ful men ALLA som har kört den (de som jag har snackat med) säger att det är den mest kompletta hojen någonsin. Den perfekta allround-hojen som du kan smiska bana med när du känner för det, åka på långtur med om du vill, smiska grusvägar om du är en sådan person och dessutom kan trimma dem mycket och hårt.
Och de går faktiskt att få riktigt läckra om du lämnar över plånboken till Käemna (stavning?) och de plockar då på lite godis åt dig.
Det enda som talar emot den är ju priset, men tydligen så får man mycket för pengarna, förutom skönhet.

va e de för fel på tdm,n då?
den går ju hyffsat :)

märke är väl fint o visa, men när det kommer ner till kritan så ska man välja en hoj man trivs med........

/Adam

Den är säkert superskön att köra men finns det någonting fulare än halvkåpa? För det är väl det Multistradan har?
Huvaligen.....

Han kan väl kika på XJR:en.... bra att skjutsa på men ändå inte touring....

Wunder skrev:

Inte lätt å förklar fö nån som int´begrip... :rolleyes:
Prova först - snacka sedan...

Han borde prova både Tigern och Multistradan. Annars sitter passageraren som en kung på Honda Varadero. Sen har vi ju även V-strom som sagt.

Övertala honom inte att köpa en viss hoj, övertala honom istället att provköra en massa hojar. Sen får du lita på att han väljer den han tycker är bäst för sig själv.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025