Hur ska jag få ut skruven?

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Hej!

Flödarskruven till förgasaren på min KTM 640 SM -05 är sönderskruvad. Är det någon som har ett tips om hur jag ska få ut den? Vrider med skruvmejsel men den går bara runt. Är lite trångt att komma åt med en tång också.

Mvh Eric

Hej!

Flödarskruven till förgasaren på min KTM 640 SM -05 är sönderskruvad. Är det någon som har ett tips om hur jag ska få ut den? Vrider med skruvmejsel men den går bara runt. Är lite trångt att komma åt med en tång också.

Mvh Eric
Försök såga/fila ett spår i den så du kan skruva med en vanlig minusmejsel. Och köp sen en ny skruv ASAP

Är det trångt att komma åt med en tång är det nog ganska svårt att komma åt med en såg/dremel också. Ett tips då kan vara att borra ett litet hål MITT I skruven, och slå i en torxbits, och skruva ut den med bitsen. Dock funkar det ju inte på alls, en flödarskruv är väl kanske inte det kraftigaste man kan ge sig på att slå på :rolleyes: Men du kan ju alltid försöka, och börja med en en väldigt smal torx, som glider i av sig själv, det kanske räcker att luta den lite för att skruven ska följa med ut! Lycka till!

kommer du inte åt å använda en "grispitt"
en borr som skären e åt andra hållet på...

Skulle rekomendera dig att först skruva loss förgasaren.
Låter som om du försöker laga på plats.
Glöm det.

När du väl har gasaren på slaktbänken/i skruvstycket, så tror jag att det enklaste är en grispitt.
Antagligen sitter inte skruven fast särskilt hårt.

Är det inte så enligt författaren att han lyckas få skruven att snurra men att den inte kommer ut? Typ gängpaj?

På HD är det bara att starta så gängar den ur sig och ramlar ner på marken.

Hej!

Nu har jag fått ur skruven. Tog det jag hade hemma, en liten bit bågfil och en tång att hålla med. Såga såga....skruva ur...klart! Tack för alla tips!
Kommer säkert med fler frågor.

Eric

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt