Hur ska jag dreva hojen??

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
TT 600 E med motard hjul

14-44
14-48
14-50 toppar 120 km/h ,1:an går knapp att köra på :va :va

15-48
15-50

den ska gå att åka både gata och bana med

Tror att org drevning är 15-45 men inte säker, men det kanske någon annan vet
 
Last edited:
TERMINATOR skrev:
TT 600 E med motard hjul

14-44
14-48
14-50 toppar 120 km/h ,1:an går knapp att köra på :va :va

15-48
15-50

den ska gå att åka både gata och bana med

Tror att org drevning är 15-45 men inte säker, men det kanske någon annan vet

Jag har 14/40 på min 426:a och det är helt perfekt drevning. Både till bana och vägen. Borde ju gå att ha samma på din.
 
11-52 så den orkar upp på bakhjulet även på tvåan :)











14-44 blir nog bra...
 
ughh, blir den inte väldans slö med 14-44, tycker husan är slapp med 14-45 kan knappt föreställa mej en tt med den drevningen men min gamla mt-5 kanske är nära :3freak
 
ja har 14/38 på min KTM exc350 och det funka hur fint som hellst orkar upp på bakan på 3:an om man vill det, och på 4:an om man står upp :tummenupp
 
robbandalal skrev:
ughh, blir den inte väldans slö med 14-44, tycker husan är slapp med 14-45 kan knappt föreställa mej en tt med den drevningen men min gamla mt-5 kanske är nära :3freak

Tycker du din husa är slö med 14-45 drevning??
Min fd. husa (04:a) bor nu i Trollhättan och den är/var drevad med 15-40 och den var allt annat än slö.
Går lätt på bakhjulet på 5:an. Så om du inte vill bli förnedrad så ska du nog inte åka över till Trollhättan :D
 
TERMINATOR skrev:
TT 600 E med motard hjul

14-44
14-48
14-50 toppar 120 km/h ,1:an går knapp att köra på :va :va

15-48
15-50

den ska gå att åka både gata och bana med

Tror att org drevning är 15-45 men inte säker, men det kanske någon annan vet
Jag har 14-40, men min e väl störe än din? :hihi
 
för gata o bana om du ska bara ha en drevning så se till så den gör runt 150 iaf..då borde den fortfarande va rolig :tummenupp
 
TERMINATOR skrev:
japp, slängde på 48 bak och 14 fram och provar med det
Ingen ide att lyssna på vad andra har på sina hojar då utvxlingen är helt olik din bäst.
Du måste åka på bana för att testa dig fram.

Dreva den så att du kör med lagom varv på 2nas växal i dom långsammaste asfaltskurvorna. Onödigt att använda 1an och växla genom friläget.

Efter lite träning är det möjligt att du får dreva om igen annars kommer den att varva för mycket på 2ans växel i kurvorna och växlar du till 3an kommer den att bli för slö.

Följer du dom instruktionerna kommer den även att dungera för gata.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top