Hur ska en sadel vara utformad för komfort

Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.

Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.

Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)

Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)
Jag har köpt komfortsadlar till flera av hojarna jag ägt. De är ofta fastare.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back