Hur ska en sadel vara utformad för komfort

Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.
 
Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.

Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)
 
Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)
Jag har köpt komfortsadlar till flera av hojarna jag ägt. De är ofta fastare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top