Hur ska en sadel vara utformad för komfort

Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.

Jag försöker röra mig så gott det går då jag kör. KLR:en han nog en sämre sadel än Thruxtonen men på den hojen är det lättare att flytta runt på och även stå och köra.

Tror också att en rätt utformad sadel inte behöver vara speciellt tjock eller mjuk för att den ska vara bra. Jag får en känsla att Thruxtonens sadel är lite smal då jag sitter längre fram än vad som är optimalt, tror att om man skulle bredda sadeln just där man sitter skulle den bli bättre.

Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)

Jag har kört lite på en HD, både med orginalsadel och en svindyr comfortsadel (Corbin?)

Comfortsadeln som är gjord för långresa är betydligt fastare

Sä, neh, pösigare sadlar är inte alltid bra för comforten i längden

(EDIT) Jag har inte kört den så långt, jag tar ägarens ord för att den fasta comfortsadeln är bättre för långfärd)
Jag har köpt komfortsadlar till flera av hojarna jag ägt. De är ofta fastare.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage