Hur ska bensinkran stå??

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jag har en Suzuki GSX-R 750 från 93. Men jga saknar instruktionsbok, så jag undrar lite hur bensinkran ska stå när jag ska köra. Jag har ju fattat att den ska stå på "res" när jag ska köra på reserven, men hur ska den stå när jag kör vanligt? ska den stå på "pri" eller på "on"?? har nämligen hört att den ska stå på "pri", vilket ska vara en förkortning för primary. Men jag vet inte. HJÄLP!!

Tillägg: Prime innebär att du fyller förgasarna när hojen stått en tid och plivit svårstartad. Lämnar du den i prime med motorn avslagen finns risk att du flödar fuggarna.

gulsvartkawwa skrev:
Tillägg: Prime innebär att du fyller förgasarna när hojen stått en tid och plivit svårstartad. Lämnar du den i prime med motorn avslagen finns risk att du flödar fuggarna.

Så den ska alltid stå på "on" alltså?

Japp. I läge On suger den soppa när motorn går. När motorn är avstängd är det aut Off funktion (det är den Off funktionen man kopplar förbi med Pri).

gulsvartkawwa skrev:
Japp. I läge On suger den soppa när motorn går. När motorn är avstängd är det aut Off funktion (det är den Off funktionen man kopplar förbi med Pri).

Tackar så mycket :bow nu vet jag :tummenupp

Hej!

Mitt problem är att klisterdekalen är borta och jag vet inte hur den ska vara vriden. SKa den vara lodrätt eller vågrätt när den är på. Tacksam för svar

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år