Dominator-Rocks
Guest
Det där måste förfan vara det absolut dummaste jag har läst i hela mitt liv.
Jag vet inte om jag ska bli förbannad på dig eller på att det faktiskt är sant.
När jag har brutit benet och ligger på akuten så ska jag trösta mig med att anledningen till att jag får ligga där i 4 timmar är att det släpptes ju iaf inte in nån jävla simulant?
Hur vore det om en av de där undersköterskerna masade sig upp från arslet och tog en runda i väntrummet istället?
Sist jag var på barnakuten med lillfjärten som hade haft 41 grader feber i 5 dagar (han var så paj att han orkade knappt grina längre) så höll det på att bli knogslagsmål med den lilla fjanten till viktig doktor som efter undersökning kom fram till att det antagligen handlade om nån typ av infektion nånstans mellan midjan och fontanellen!? Han hade känt på testiklarna och där verkade det inte vara nåt fel, jag antar att det var så han resonerade. Han kunde däremot inte hitta vad felet var så han skickade hem oss igen? Jag var så förbannad att det slog gnistor.
Dagen efter kontaktade vi en annan läkare på ett annat sjukhus som gick med på att ta en snabb titt. Jag kom då på att jag sett att grabben tagit sig för örat då och då (han var bara 10 månader gammal så han kan ju inte säga själv vart det gör ont) och med hjälp av att jag påpekade detta så kom de på att det var en glasklar öroninflammation.
Det är ju förfan skrämmande.
Jag jobbar som nätverksansvarig, hur fan skulle det se ut om en kund ringer in och deras nät är nere och jag svarar: Nä vi får väl avvakta ett par dagar så kanske det löser sig självt? Jag får väl för helvete ta reda på vad felet är och åtgärda det? I mitt jobb går man inte hem innan felet är fixat.
Verkar vara lite klent virke i grabben din, 10 månader och gnäller över en öroninflammation sånt trodde jag bara bebisar höll på med, säg åt grabben att tuffa till sig lite, hälsa från mig
Han skulle då kolla på handen och lägga om bandaget och han gnällde hela tiden om att det var en sköterskas jobb och minsan inte hans! "Bandaget" jag fick av honom lossnade innan jag hann lämna vc så det gjorde han ju grymt bra också..
.
. sedan står de där och säger att han nog får ta egen bil till akuten
efter ringning till lite kontakter inom vården så får han iaf komma till akuten först då får han nackkrage !! vilka puckon