Hur ser provet för a-kortet ut idag?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Är det flera svar som kan vara rätt per fråga, eller bara ett svar som kan vara rätt?

Bara ett rätt alternativ per fråga. Mycket enklare än när man skrev för bil nån gång i forntiden.

Har det varit så länge?
Jag vet att det inte var så när jag tog b-kort för 1,5 år sedan.. Men när jag började plugga teori på körskola förra sommaren så poängterade de att det var flera svar som kunde vara rätt. Hmmpf..

Vet inte hur länge det varit så, men jag skrev för a kort i maj förra året.

skoteridioten skrev:
Har det varit så länge?
Jag vet att det inte var så när jag tog b-kort för 1,5 år sedan.. Men när jag började plugga teori på körskola förra sommaren så poängterade de att det var flera svar som kunde vara rätt. Hmmpf..

Shit vart tog du kort?? Jag tog b-kort för fem år sedan och då var jag bland de sista som kunde ha flera rätt, de böt till endast 1 rätt typ månaden efter.

Tog a-kort(teorin) förra veckan och där var det bara ett svar som var rätt....

Tog A1 -00 B -01 och då va det bara ett som kunde va rätt,så det låter konstigt

skoteridioten skrev:
Har det varit så länge?

Tog B-kort för 3 år sen och då var det 1 rätt svar per fråga. Är du säker på att det var flersvarsfrågor?

lilltryne skrev:
Shit vart tog du kort?? Jag tog b-kort för fem år sedan och då var jag bland de sista som kunde ha flera rätt, de böt till endast 1 rätt typ månaden efter.

Tog a-kort(teorin) förra veckan och där var det bara ett svar som var rätt....

Har inte tagit a-kortet än, därför jag frågar.
När jag skrev för b-kortet 1,5+ år sedan, så fanns det ju bara "1 svars-frågor"...

Men näe jag började plugga inför a-kortet lite smått förra sommaren, på Affas körskola i Falun (samma skola som jag tidigare hade tagit b-kort på). Då poängterade en lärare (eller om hon bara är receptionist, man börjar ju undra.. :va ) att det var väldigt viktigt att plugga hårt, eftersom flera svar kunde vara rätt.

Men jahaja.. då blev ju provet helt plötsligt mycket enklare :banana

Edit: Fubar, mfl Sorry, jag var otydlig. Det var INTE flervalsfrågor på b-kortet när jag skrev..

FUBAR skrev:
Tog B-kort för 3 år sen och då var det 1 rätt svar per fråga. Är du säker på att det var flersvarsfrågor?

Ja det har funnits flersvarsfrågor! Och det är inte så länge sen (eller börjar jag bli gammal).

jag var bland de sista som tog med flersvarsfrågor och jag skrev upp i aprill 99 för båda behörigheterna samtidigt vilket man för övrigt inte får göra nu....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT