Hur ser en proffsvecka ut?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Satt å funderade litegranna, iaf jag har ingen koll på vad proffsen gör på de dagar då de inte racear? Hur ser en vecka ut för Rossi eller Biaggi?

Man ser ju bara det glamorösa med racen på helgdagarna :rolleyes:

Hur ser det ut för de som e proffesionella i Sverige? WSB?

OlleR skrev:
Satt å funderade litegranna, iaf jag har ingen koll på vad proffsen gör på de dagar då de inte racear? Hur ser en vecka ut för Rossi eller Biaggi?

Man ser ju bara det glamorösa med racen på helgdagarna :rolleyes:

Hur ser det ut för de som e proffesionella i Sverige? WSB?

I filmen faster får man se de så här.. anländer onsdag, packar upp och träna fredag, träning och kval lördag, race packa ihopa söndag, kör till nästa ställe... tror iaf de va så de sa.. sen efter att sesongen tar slut går de bara nån vecka eller nåt innan de e igång och testar inför nästa sesong..

Pliktskyldig närvaro på sponsorevenemang, motion, möten med tillverkaren, teamet, däcktillverkaren, fjädringstillverkaren, psykologen, managern, advokaten, manikyren, tillsyn av yachten, besök hos Dolce & Gabbana. Dagarna går...

Nyteknik skrev:
Pliktskyldig närvaro på sponsorevenemang, motion, möten med tillverkaren, teamet, däcktillverkaren, fjädringstillverkaren, psykologen, managern, advokaten, manikyren, tillsyn av yachten, besök hos Dolce & Gabbana. Dagarna går...

Menar du dig själv nu?

OlleR skrev:
Fyfan, kanske inte är något drömyrke det där ändå :rolleyes:

Att ha sin hobby som yrke är ju kanonbra. Dock är det lite lika glamoräst som man gärna tror, många resdagar, inrutat liv, stor press på dig från sponsorer och team m.m. Det finns många nackdelar men hur mycket man är funderar på det så återkommer dock det viktigaste: Att ha sin hobby som yrke

Jag vill inte jobba med motorcyklar, för jag är helt säker på att jag skulle tröttna på det helt och hållet då.

Vad gäller proffslivet så har jag sett lite. Det verkar mest gå ut på sömnbrist och arbetsöverbelastning. Ska det inte svarvas nåt så är det en sponsorträff eller nån mässa på gång. Man får åka kors och tvärs för att hämta/lämna saker. Det verkar inte så jättekul, måste jag säga.

erik skrev:
Att ha sin hobby som yrke är ju kanonbra. Dock är det lite lika glamoräst som man gärna tror, många resdagar, inrutat liv, stor press på dig från sponsorer och team m.m. Det finns många nackdelar men hur mycket man är funderar på det så återkommer dock det viktigaste: Att ha sin hobby som yrke
Om man får drömma lite så tror jag faktiskt det skulle va ganska kul med att träffa sponsorer å göra sponsorgrejjer också :) Å hålla på med utvecklingen av hojjen osv!

OlleR skrev:
Om man får drömma lite så tror jag faktiskt det skulle va ganska kul med att träffa sponsorer å göra sponsorgrejjer också :) Å hålla på med utvecklingen av hojjen osv!

Sponsorer är säkert kul att träffa de första gångerna men när du konstant stöter på folk som du kanske inte ens gillar, får samma dumma frågor hela tiden osv. då känns det nog inte lika kul längre.

erik skrev:
Sponsorer är säkert kul att träffa de första gångerna men när du konstant stöter på folk som du kanske inte ens gillar, får samma dumma frågor hela tiden osv. då känns det nog inte lika kul längre.
Det är nog sant det!

Mattias: Det är säkert så, det blir ju en annan sak när man är tvingad till det...

erik skrev:

Säg nått arbete som där inte det händer..? Jag tror inte RR proffs är sämre än nått annat..

da-geez skrev:
Säg nått arbete som där inte det händer..? Jag tror inte RR proffs är sämre än nått annat..

Dåligt är det säkert inte men jag tror inte det är så bra som folk i allmänhet verkar tro. Det som säkert är jobbigast för många är att inte kunna åka hem till sitt riktiga hem efter en arbetsdag, att bo på hotel, i husbilar (som förvisso är väldigt lyxiga) m.m är inte kul när man gör det 250 dagar per år...

Givetvis överväger det positiva så skulle någon erbjuda ett kontrakt skulle jag inte vara sen att tacka ja.

erik skrev:
Dåligt är det säkert inte men jag tror inte det är så bra som folk i allmänhet verkar tro. Det som säkert är jobbigast för många är att inte kunna åka hem till sitt riktiga hem efter en arbetsdag, att bo på hotel, i husbilar (som förvisso är väldigt lyxiga) m.m är inte kul när man gör det 250 dagar per år...

Givetvis överväger det positiva så skulle någon erbjuda ett kontrakt skulle jag inte vara sen att tacka ja.

Jag tror nog oxå man skulle kunna stå ut några år... 250 resdagar om året, vurpor, kvinnor o sång lär ju ta ut sin rätt förr eller senare.
:D
Man har nog en del goa stories o berätta när man dragit sig tillbaka..

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back