Hur såg ditt mc-år ut 2016?

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
MC året 2016 har varit Ok :tummenupp
köpte en till hoj i maj , brände ner till Italien på semestern. har kört drygt 1800 mil med den.
kört ca 500 mil sporthoj hemma omkring samt några resor till landet.
Två "grusbus" resor, en till Gotland och en till Sälen med enduron
En del vanlig enduro, i helgen var det säsongsdebut för snökörning.

:banana
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
2016:
Sålde Ducati, köpte Harley. :va :näsblod

Jag förutspår att 2017 ser ut såhär:
Sålde Harleyn, köpte Ducati (eller annat kul).
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
MC-året 2016 blev underkänt för mig:
-gathojarna stått avställda hela tiden; bara två bandagar i början på Juni med den gula. Visserligen -Mycket lyckade dagar! -tack Seva och väder-Gudinnan! :)
-lite bus med veteranförsäkrade H2an under vissa helger. Sista gången slutade med ett totalt motorras på Nynäsvägen/Farsta. (Long story short: vevaxelras, också metalflis i "övervåningen". Som tur i otur, stannade en mc-kille och fick sen bästa möjliga hjälp att få hem hojen. -Snart börjar alla delarna vara hemma, inkl 3 ÖD kolvar, 1st vevstak, delar till växellådan.. totalpriset för haveriet gör mig att må illa..)

Positivt med allt som var: Inga kyssar med backen!
Positivt också att jag haft mycket goda skäl varför jag helt enkelt inte haft tid. Av dessa skäl, på fritidssidan: nya meriter sådana som Svensk Klassiker 2'a året i rad, 1/2 Iron (min 2'a) och också Full-Distance (genomfört med första försöket).
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
2016:
Sålde Ducati, köpte Harley. :va :näsblod

Jag förutspår att 2017 ser ut såhär:
Sålde Harleyn, köpte Ducati (eller annat kul).

hahaha , typ samma här då , 2016 sålde MV Agustan och köpte Trajja .... eventuellt blir 2017 sålde Trajjan och köpte Ducati (eller nått annat kul )
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Min 2016 har varit grymt bra. Trots resor i regn och kyla så har jag hittat tillbaka igen lite till....framför tältandet.

Som vanligt så har ju mina turer varit spontana.....och jag dokumenterar dom också(om nu nån orkar läsa dom :) )
Kör annars nuförtiden inte värst mycket i närområdet men....

1. Lär o testar mig fram med min nya vinterhoj för året, en Yamaha R1. För jäkla kul!

2. Kom på en morgon att det är dags att ta en tur. Packade och drog iväg vid lucnhtid mot Norge. Hann i alla fall till Sundsvall och därifrån en liten bit mot Norge. Slutade dock med att jag istället hamnade i Lettland.
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild16/160609/160609b1.html

3. Fyller på med besökta länder på hoj. Med den här Varaderon så blev det 2 länder till, Storbritannien och Irland.
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild16/160731/160731.html

4. Har inte kört småttingar på flera år....och nån tanke fanns det säkert när jag såg att laddaren var ikopplad på moppen. Så, efter många år så blev det en tur med moped också. Jäklars så kul med småttinglångtourer :)
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild16/160809/160809.html

5. Säsongen är ju inte slut än....håller på att "laga Yamahan" lite från förra vinterns smiskande. Så blir det när det inte är en Honda? :)
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
2016 har varit mitt bästa hojår hittils, nämligen i år jag fick körkortet. :)
En dröm jag haft sen jag var typ 13 år är idag 36.
Längtar enormt efter säsongen 2017 redan.
 

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Lyckades under hösten 2015 mellan en av bandagarna få till det....
Så i maj 2016 kom min lilla dotter till världen .... Så det har bara
blivit två jag två dagar på Gelleråsen ....
Hade ju så många planer innan min lilla skrutta kom.
Men nu siktar jag på 2017 igen.

Har aldrig kört så lite hoj som 2016. 200 meter på gata mellan garagen.
Blev det också.

Men en massa barnvagnskörande har det blivit ... ;-)
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Det har varit en härlig säsong med dagar på Gotland Ring. Har kört R6:an oktober ut och under hösten slog mätaren om till 100 000 km!
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Lyckades under hösten 2015 mellan en av bandagarna få till det....
Så i maj 2016 kom min lilla dotter till världen .... Så det har bara
blivit två jag två dagar på Gelleråsen ....
Hade ju så många planer innan min lilla skrutta kom.
Men nu siktar jag på 2017 igen.

Har aldrig kört så lite hoj som 2016. 200 meter på gata mellan garagen.
Blev det också.

Men en massa barnvagnskörande har det blivit ... ;-)

Välkommen till klubben :tummenupp

Säsongen 2016 blev långt över förväntan för egen del. Trots rollen som nybliven husägare och pappaledig med 1-åring under högsäsongen fick man ändå till ett hojbyte och dryga 400 mil på mätaren. Jag hade kalkylerat med cirka 4 så de extra två nollarna var en trevlig bonus.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Glömt en grej.... eller en del som följt tråden kanske sett mina tidigare inlägg ang 7e maj och mitt försöka att leka RR förare, men det va ju inte allt.

2015 köpte jag ju en flång ny hoj (kommer inte skriva va det är för jag är trakasserad redan).
Det är en sk. Top of the fucking line italienska, och jo jag gillar henne massor ! Men inte återförsäljarnätet lika mycket.
Till saken, att då jag funderade på köpet så kollade jag ju självklart upp hur lång tid en stor eller liten service kan förväntas ta, liten = över dagen, stor = 1 dygn.
Helt OK ju !
Första 1050 milen klämde jag år 1
År 2 blev det lite mindre pga att jag fick för mig att åka en jävla massa runt runt på banorna...
Men 1200mila som jag gjorde precis efter 2 dagar på Anderstorp med samma hoj, tog...........7 veckor !!!!!
Jo lite trött var man ju på denna ÅF... men jag hade ju annan leksak så jag överlevde.

Till årets lekstund, började med att åka 10 mil i slutet April (med en polare som åker en italienska), efter regnig helg på Gelleråsen på mina andra dam. Sen "hände det en grej" på Anderstorp så jag var ju lite liggande i ryggläge, och med tur kanske jag kan köra båge nästa år sa läkarna.
Inget jag lyssnade på så den 20e Juni skulle jag ut och lalla runt med en ny bekant (som också åker italienska) och på vägen till mötesplatsen så hacka den till några ggr, men med massa morfin i skallen så undra jag om jag var koko bara, men efter ytterligare några ggr så stanna jag för att kolla så inte dreven, kedjan, svinglager eller vad som helt spöka, men inget fel... och det kändes precis som att den hoppade över en kugge liksom.
Framme i deb charmanta hålan Floby så blev det glass och lite hej, osv ... vi rullade iväg och jag först då den andra killen ville ha mig framför sig då jag ju var lite stukad så att säga.
Efter 2 mil så ska dent schzzzzzzzzxrrrrraddddddkkk kk k k k kkk k k kk k k rrrr goink ... typ
Sexans drev i lådan va total rensat !!!
Jaha.... bara rulla hem några mil och ringa min ÅF som jag köpt och gjort all service hos, men nja... han skulle ju stänga för semester, och för den delen så hade ju garantin gått ut för 19 dagar sedan !
Lite lite lite irriterad var jag, men under helgen som gick så slog det ju mig !! Jag har ju för 17 motorskada i försäkringen !! Ringer mitt bolaf måndag morgon och det var nemas problemas... så jag ringer min ÅF igen och frågar hur snabbt jag kan komma med den ? MEn .. nja.... han skulle ju stänga nu och inte öppna på ca 6v hette det... WTF !!! Vart rekommenderar du att jag kör den då ?
Nja kör den till Biscaya svara han och då kan ju jag iaf avslöja att det INTE är en Ducce jag har just nu iaf...
Så jag kör den till Biscaya IGEN (sist det var en lite försäkrings.rep så hamna den där med pga samma ÅF)
Nu står den ännu hos Biscaya som jag tycker sköter sig tip top med återkoppling och bra kommunikation i ärenden... och dom har fått 2 paket redan, och det fattas bara 3 viktiga delar ! ... kanske den är klar till våren...
Funderar seriöst på att inte åka gathoj mera... å på banan är jag ju rätt kass med :p:fyllisar
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Köpte min första motorcykel i slutet på juni detta år. Hunnit med 300 mil sedan dess och det har varit grymt skoj! Tog sista turen häromdagen på blöta, saltade och grusade vägar så underlaget gick absolut inte att lita på. Sedan när jag tankade spillde jag massor på tanken som blev matt och jävlig.. men annars har allt varit toppen :tummenupp
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Bytte hoj i slutet av maj, hämtade ut en CB1000r. Den har hittills rullat 820 mil, och säsongen är inte slut än för mig. Kör till jobbet så länge det går och väder ser bra ut i morgon så det kanske blir årets sista långtur i morgon.
Har under sommaren kört en del Norge turer, Geilo, Halden osv. Även en del Dalsland. Bytte även in BMW nu i oktober till en s1000rr, den har hittills gjort ca 150 mil och förhoppningen är att klämma på några mil i morgon på den oxså.

Det som stör mig mest är varken mörker, kalla vägar och däck utan hur skitigt allt blir, hatar att tvätta hojen :(

smutsighonda.jpg
/B
 
Last edited:

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
En kort sammanfattning av 2016. Kan innehålla några sekunder av icke mc körning för den känslige..

 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top