Hur sätter man dit dekaler?

johannesB

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Hoj
husqvarna wr 125-00
som rubriken säger, hur sätter man dit dekaler? i infon om dekalerna står det att det är en starkt självhäftande kliser på men har för mig att jag hört att man kan göra nått innan? någon som har ett förslag:confused:

Sätt dit dem rätt direkt eller använd diskmedel/vatten i en blomspruta o spruta på så kan du mickla bäst du vill.

varmt vatten med lite YES diskmedel, duscha & sätt på dekalen.

pressa ut vattnet med början i mitten på dekalen.
se upp för bubblor & veck, använd hårfön för att få dekalen mer "mjuk" o minska risken för veck.

googla annars hur man sätter solfilm, samma sätt

lycka till :tummenupp

Beror på storleken på dekalerna. Men dela pappret bak på mitten och dra bort så klistret kommer fram (fortfarande i mitten) Montera dit dekalen med kanske en halv centimeter av klistret framme, det blir lätt att montera dekalen där man vill då. När du fäst dekalen så dra sakta bort pappret och följ med fingrarna var efter du drar, är det lite vinklar osv så går det lättare med hårfön eller hellre en varmluftpistol.

Lycka till :)

//S

" i infon om dekalerna står det att det är en starkt självhäftande kliser på men har för mig
att jag hört att man kan göra nått innan? någon som har ett förslag"

Viktigast av allt och hemligheten som få vet om -är att man måste ta bort det därna
skiktet som är bakom det klistriga :va
så brukar jag göra iaf... :banana har funkat varje gång :tummenupp

Last edited:
Tejpa dit dom:tummenupp (maskeringstape)

Placera dekalerna där du vill ha dom.
Sätt en tejp lr två på mitten så dekalen inte kan komma nån stanns.
Vik upp dekalens ena kant, ta av klister.skyddet några cm. ( riv lr klipp ).
Stryk från mitten mot kanten med klistret.
Dekalen sitter nu i rätt vinkel som önskades.
Bort med resten av skyddet å stryk på dekalen.

Hoppas du fatta va jag mena:)

Lycka till:tummenupp

med 3:ans sandpapper ruggar du upp plasten lite för bättre klister yta
sen håller du upp dekalen med ena hande
och silvertejpar dit den med den andra

se till att tejpa ordentligt rakt över så det sitter ordentligt

hehe fått många förslag nu, dels låter det med silver tejpen inte så bra ;) men dekalerna är ganska stora.. det handlar om kylarvingar fram skärm och hela rubbet, btw får med ett sadelöverdrag med. hur får man dit det då? ska man ta bort det gammla eller ska man använda silver tejp där med :)?

hehe fått många förslag nu, dels låter det med silver tejpen inte så bra ;) men dekalerna är ganska stora.. det handlar om kylarvingar fram skärm och hela rubbet, btw får med ett sadelöverdrag med. hur får man dit det då? ska man ta bort det gammla eller ska man använda silver tejp där med :)?

When i doubt use silvertejp :-)

Ta bort det gamla och tryck dit det nya. Silvertejp slits ganska fort.

Om det är stora dekaler som ska sitta på välvda ytor kan man med fördel klippa upp dem i småbitar och lägga ut dem som ett pussel. Blir det många delar numrerar man dem helt sonika så att det sedan stämmer med originalet.

Kolla mitt garage så har du många bilder på hur jag gjorde, som nån redan sagt så sätter man dit den där man vill ha den med tejp som man sen skär bort så man kan passa in dekalen mot dom kvarsittande tejpbitarna... Svårt att förklara så kolla HÄR!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman