Hur säljer man en MC på vintern?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Tjena.

Funderar på att uppgradera mig till till den kommande våren, men först måste jag sälja min existerande honda.

Som det är nu så står den avställd i ett garage (parkeringshus), och eftersom det kan vara halt på vägarna så vill man inte gärna ställa på den och släppa iväg någon på en prov-tur. Någon som har ett smidigt tips på hur man säljer en motorcykel på vintern? Tycker ni att en eventuell köpare får nöja sig med att tuffa runt i garaget?

Tacksam för hjälp/
Thelinski

Tjena.

Funderar på att uppgradera mig till till den kommande våren, men först måste jag sälja min existerande honda.

Som det är nu så står den avställd i ett garage (parkeringshus), och eftersom det kan vara halt på vägarna så vill man inte gärna ställa på den och släppa iväg någon på en prov-tur. Någon som har ett smidigt tips på hur man säljer en motorcykel på vintern? Tycker ni att en eventuell köpare får nöja sig med att tuffa runt i garaget?

Tacksam för hjälp/
Thelinski

Är det en nyare hoj så räcker en tur i garaget säkert!
Men en gamal hoj måste man provköra ju! Nu när det är så milt ute är väl det inga problem?

Se till att inte sätta överpris som halva mc sveriga gör bara!
Personer som tar mycket $ för en 2003'a fast man kan köpa en sprillans 2006 för 3000:- mer! ?!?!

Last edited:
Jag både blev av med min gammla (92) och köpte nytt i helgen (02) - kolla priserna på blocket och var billig. Hondas rykte skadar väll inte...

Last edited:
Jag både blev av med min gammla (92) och köpte nytt i helgen (02) - kolla priserna på blocket och var billig. Hondas rykte skadar väll inte...

Jag köpte just min FÖRSTA hojj, helt okörd. Har kört en del innan så visst hade jag gärna kört en provtur!

Killen hade alla papper snygg i en pärm, hojjen var ren och snygg och priset var bra!

då är vi 2 sominte får iväg dom! fast jag har min till salu för 20000kr så får jag inte iväg den! det känns omjöjligt :/:va....................

Rätt pris, rätt skött, så behövs ingen provkörning.

köpte min R1-04 med 740 mil på mätaren i höstas, utan att provkört den.
körde dock den hem (under 1 km hem)

så den riktiga testen får ske till våren :D

Är det VFR'en du skall sälja ?

är den bara i bra skick & servad enligt bok, samt inte har ett oskäligt pris, så ska det nog inte var så svårt att bli av med.

Man vill nog gärna prova en så pass gammal hoj. Men omöjligt ska det inte vara, dom lär ju fatta läget och du kan ju faktiskt visa att den startar o låter bra. (antar jag i alla fall) :)

Jag gjorde mitt sista köp utan någon riktig provkörning, visserligen ganska ny hoj med få mil, och jag visste ju vad jag ville ha. men ändå.

Så sätt rätt pris så ska det nog gå vägen.

Är det VFR'en du skall sälja ?

är den bara i bra skick & servad enligt bok, samt inte har ett oskäligt pris, så ska det nog inte var så svårt att bli av med.

Japp, det är min Honda VFR från -89 som jag funderar på att uppgradera. Eftersom jag är grymt nöjd med VFR så blir det nog en nyare VFR (96-97) som jag faller för. Eventuellt en Kawasaki ZX9r (96-97).

Dessvärre har jag ingen servicebok, något som jag är ordentligt irriterad på mig själv att jag inte kollade upp när jag köpte hojjen, inte för att jag haft några som helst problem, utan mest för att det ser oseriöst ut att inte ha nu när jag funderar på att sälja.

Däremot är hojen i grymt bra skick och går kanon, så det ska nog gå fint att sälja ändå.

Jag antar att jag får ställa på hojen en dag ifall någon ska provköra, det borde gå att helförsäkra hojen just den dagen.

/Thelinski

Jag antar att jag får ställa på hojen en dag ifall någon ska provköra, det borde gå att helförsäkra hojen just den dagen.

/Thelinski

En så pass gammal hoj vill man gärna provköra om inte annat så för att kolla så inga växlar hoppar ut bl.a.

Japp, det är min Honda VFR från -89 som jag funderar på att uppgradera. Eftersom jag är grymt nöjd med VFR så blir det nog en nyare VFR (96-97) som jag faller för.

Dessvärre har jag ingen servicebok

Däremot är hojen i grymt bra skick och går kanon, så det ska nog gå fint att sälja ändå.

/Thelinski

Vad har du satt i pris då ? mil ?

skulle tro att runt 25 är väl riktpris på din.
sedan får du en VFR 800 98-99 för 20-25 till

min gamla e till salu hos YC annars, skitfint skick
http://www.blocket.se/vi/9890981.htm?ca=23_3_s

Vilka fantasipriser...25t för en 89:a? 15000 låter rimligare. Spännande att det verkligen inte går hitta en "sporthoj" på blocket för under den summan - spelar ingen roll hur risiga eller årsmodell.

Sålde min CBR 600 -95 för 25t, i normalt/fint skick....ett vettigt pris tycker jag. Fick sålt den samma dag också.

Jag köpte just min FÖRSTA hojj, helt okörd. Har kört en del innan så visst hade jag gärna kört en provtur!

Killen hade alla papper snygg i en pärm, hojjen var ren och snygg och priset var bra!

Jag kanske är lite blåögd men jagt tror inte att det finns så många privatpersoner som försöker lura på folk skit...Att försöker dölja så stora fel så man märker dom vid en kortare provkörning är väll jävligt pinsamt.

Snubben jag köpte hojen av verkade ha bra ordning på grejerna, massor av kvitton, fullstämplad servicebok (senaste för 150mil sedan), hojen startade och verkade gå bra. Givetvis var priset avgörande men det kändes som en ok affär - får se vad man säger till hösten.

En eventuell köpare behöver inte provköra. Du intygar att den funkar som den ska. :)

Japp, det är min Honda VFR från -89 som jag funderar på att uppgradera. Eftersom jag är grymt nöjd med VFR så blir det nog en nyare VFR (96-97) som jag faller för. Eventuellt en Kawasaki ZX9r (96-97).

Dessvärre har jag ingen servicebok, något som jag är ordentligt irriterad på mig själv att jag inte kollade upp när jag köpte hojjen, inte för att jag haft några som helst problem, utan mest för att det ser oseriöst ut att inte ha nu när jag funderar på att sälja.

/Thelinski

Du kanske är intresserad av min -97:a då!? :)
Ser ut såhär

Och såhär med det nya sliponet!

Tanken är egentligen att köra med den ett år till för att vänta ut försäkringarna innan jag byter upp mig. Men till rätt pris så är jag intresserad av att sälja.

PM:a om du är intresserad. Har ingen annons ute på den än så länge.

//KaliZ

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back