hur sälja hojen fort

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
har tänkt hela vintern på att sälja min Honda NSR125r-98 så jah har pengar tills våren till störe hoj..
nu när jag inset att våren sågotsom är framme börjar jag få lite panik. om jag sätter ut en anons på blocket.se kommer jag antagligen få vänta ett bra tag inan någon blir intreserad. det är vel inte så vanligt att folk tar 125:a kort så då blir de vel inte så vanligt at folk köper heller.

men hur ska ajg bli av men hojen fort men endå inte för något vräkpris.
fins det någon mc handlare som köper in begagnade mc:n?

skulla vara tacksam om någon hadde något bra förslag vad jag ska göra för att bli av med den fort..

om någon är intreserad här på forumet så ligger priset på 23000. och somsagt SNABB AFÄR :tungan

TaGGeN skrev:
har tänkt hela vintern på att sälja min Honda NSR125r-98 så jah har pengar tills våren till störe hoj..
nu när jag inset att våren sågotsom är framme börjar jag få lite panik. om jag sätter ut en anons på blocket.se kommer jag antagligen få vänta ett bra tag inan någon blir intreserad. det är vel inte så vanligt att folk tar 125:a kort så då blir de vel inte så vanligt at folk köper heller.

skulla vara tacksam om någon hadde något bra förslag vad jag ska göra för att bli av med den fort..

om någon är intreserad här på forumet så ligger priset på 23000. och somsagt SNABB AFÄR :tungan
sätt den med tändningsnyckeln i vid en bensinstation så har du löst problemet med att bli av med den iallafall.

haha de var ju ett alternativ men då fick jag fortförande inga pengar till störe hoj

TaGGeN skrev:

-98 för 23000kr lät dyrt? ett sätt är ju att sätta ett långt pris om du vill ha pengar nu.

Blocket är ju bäst (fast dyrt)

Stavning är bra:tummenupp

Mr Helmut skrev:
-98 för 23000kr lät dyrt? ett sätt är ju att sätta ett långt pris om du vill ha pengar nu.

Blocket är ju bäst (fast dyrt)

Stavning är bra:tummenupp

23000 är vel inte så dyrt eller :confused: . tanken var faktist att få ut minst 20000.

ja min stavning är inte den bästa

Trashcan skrev:
Jo, det är lite halvdyrt. 20 eller 21.
alla NSR på blocket från 98 ligger på 25k+ så det e väl inte dyrt?

Ska du sälja hojjen fort så borde det bästa vara att synas på flera ställen text blocket, koll m.m för då är det större risk att någon intreserad köpare ser din hojj.

Last edited:
!ante skrev:
alla NSR på blocket från 98 ligger på 25k+ så det e väl inte dyrt?

Ska du sälja hojjen fort så borde det bästa vara att synas på flera ställen text blocket, koll m.m för då är det större risk att någon intreserad köpare ser din hojj.

25+ ??

http://www.blocket.se/vi/7330433.htm?ca=7_s
http://www.blocket.se/vi/7587561.htm?ca=7_s
http://www.blocket.se/vi/7428608.htm?ca=7_s
http://www.blocket.se/search?q=id:7587561
http://www.annonsborsen.se/search/view.jspx?advert=61756

jo annonsera på många ställen är nog bra

!ante skrev:
för då är det större risk att någon intreserad köpare ser din hojj.

Chans för fan! Nu borde inte jag va språk polis men när ska folk lära sig attt visa ord är postivt laddade och visa är negativt laddade?

Samma med alla som säger det är jätte bra på grund av.

Sorry för ot:en

Mr Helmut skrev:
Det var bara 3 där som var 98:er och de låg på 22 och 23, så om han vill sälja sin för 23k så tycker jag det är ett mycket rimmligt pris. Men jag förstår vad du menar.

http://www.blocket.se/vi/7308373.htm?ca=13_s
Och jämför du med denhär som är en 99 så
http://www.blocket.se/vi/7560797.htm?ca=13_s

Jag tycker det är ett helt okej pris

Last edited:
jag får vel heltenkelt sätta ut anonser på lite olika hemsider och ha tålamod att vänta

Ett bra tips är att ta en JÄÄÄVLIGT bra bild, om du inte kan själv.. be en kompis göra det! bilden är otroligt viktig i en annons!

En bild säger mer än tusen ord! :tummenupp

Cyren skrev:
Ett bra tips är att ta en JÄÄÄVLIGT bra bild, om du inte kan själv.. be en kompis göra det! bilden är otroligt viktig i en annons!

En bild säger mer än tusen ord! :tummenupp

Precis min moppe såg förjävligt ful ut (jawa tws 50) men efter ett antal kort fick vi till ett som blev så jävla bra enligt oss amatörer. Sen blev den såld också :hihi trodde ja fan aldrig :3freak

Ja jag vill också bara bli av med min NSR nu. Har en Krockad Wr att reparera + att jag har en skuld på 20 000, som måste illa kvickt bli betalad.
Nya däck ska bara på först sen ut på annons.

Tips för blocket annonser...

Några viktiga punkter som jag alltid är noga med när man annonserar och som gör att man verkar lite seriös är:

1. Bra bild från en bra vinkel!
(Använd blockets flerbilds tjänst så slipper du 27 "kan jag få fler bilder" mail!)

2. Skriv lättläst, med många mellanrum.
(Och absolut inte med intryckt caps lock!)

3. Absolut inget "däcksparkare och testpiloter gör er inte besvär" snack... det gör bara folk irriterade!

4. Stava rätt!

Följer du bara detta så är ju i alla fall chansen att få sålt hojen på blocket lite större.

Bara några tips. :)

Mvh Erik.

Ring skroten, så blir du av med den snabbt, för pengarna du får så kan du gå en kurs i svenska.

TaGGeN skrev:

jag skulle ha köpt den om jg hadde haft pengar :(

TaGGeN skrev:

Alltid en fråga om tillgång och eftrfrågan, är det liten tillgång och hög efterfrågan(vid ex ett mycket konkurrenskraftigt pris(läs billigt))så blir den lätt lätt såld.

Alltid en fråga om tillgång och eftrfrågan, är det liten tillgång och hög efterfrågan(vid ex ett mycket konkurrenskraftigt pris(läs billigt))så blir den lätt lätt såld.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph