Råkade ut för ngt liknande själv. Jag hjälpte en polare att sälja hans MZ Bagheera (off-road) efter det att han flyttat utomlands.
Kändes ju lite sådär att lämna iväg polarens hoj för provkörning så jag hade som villkor att jag skulle följa efter bakom på Duccen samt behålla provkörarens körkort.
Iallafall så dyker det upp en spekulant som verkar mkt intresserad fast han känns lite småskum, ruggigt röten opel osv. Han vill provköra o accepterar mina villkor, han drar på sig en gammal crosshjälm o ett ryggskydd. Jag tråklar på mig hela utrustningen och så bär det iväg....
Karl drar iväg som en idiot!! Bottar ur MZ:an så gott det går, och detta i stadsmiljö med fartgupp osv. 130 på 50 väg med övergångställen o rondeller
Helvete vilka problem jag fick att hänga med, jag/Duccen gillar inte stadsmiljön riktigt. Kunde ju inte släppa iväg honom... Gasa o bromsa 100% hela tiden.
Rätt som det är slår han på full broms o dyker in på en väg in i ett villaområde, helvete tänker jag nu är det klippt... vet att vägen slutar i en vändplats med stig ut i skogen... drar på allt vad jag kan med bland barn katter o hundar (Bra marknadsföring för Termignioni)
Hittar karln vid vändplatsen med hjälmen på tanken, han är kolugn och säger att han är nöjd med provkörningen o vi kan åka innan han glömmer hur han skall köra tillbaka. Säger åt han att ta det LUNGT. MZan gick inte så fort på vägen hem men mestadels på ett hjul.
Cool typ!!!!
Förövrigt köpte han inte hojen då den "inte passade honom"
UnderDOG skrev:
Låna en kompis som är lagom galen och har snabb hoj som han förmår framföra i hög hastighet i såväl kurvor som på rakor.
Sen säger du till honom att följa efter, vart killen/tjejen än åker..
Men först ska du iaf ha pengar till en eventuell självrisk
//Anders.