Hur roar man sig i en bil?

Jag valde alternativ 1, köra snabbt som helvete. Ingen ville följa med mig och jag hittade ingen liftare. Nu är jag längre norrut än någon annan människa varit tidigare. Här går solen endast upp en kort stund på midsommarafton. Isbjörnarna strövar fritt på gatorna och i luften härskar pingvinerna. Kompassnålen snurrar runt runt istället för att peka norrut. Skönt att man ska hem imorgon.

Konstigt nog är det bara några få minusgrader. För några dagar sedan var det nästan -40 °C här.

OK, som gammal luttrad Lulebo i förskingringen sen 10 år, och medveten om att du kommer från Karlstad, så gissar jag på att du befinner dig i Gävle?

OK, som gammal luttrad Lulebo i förskingringen sen 10 år, och medveten om att du kommer från Karlstad, så gissar jag på att du befinner dig i Gävle?
Gävle?! Jag har kört 100 mil norrut från Karlstad. Jag är norr om nordpolen för helvete!

Haha! :D Kom ihåg att förvara maten på avstånd från din boplats. Isbjörnarna är så jävliga jobbiga annars.

Gävle?! Jag har kört 100 mil norrut från Karlstad. Jag är norr om nordpolen för helvete!

Då var det dags igen. Denna gång bär det iväg ännu längre norrut. Ingen snygg tjej här som vill hänga med? :brynad

När du blivit rejält uttråkad har jag en uppiggande lek:

Kör
Blund en sekund
Kör
Blunda 3 sekunder
Kör
Blunda 7 sekunder
osvosv.

Mitt rekord är 35 sekunder!

Last edited:
Tjöra bil är fanimej det skönaste som finns! Jag brukar ladda på med smetiga bilåkarlåtar som man annars inte får lystna på. Sen tjöper jag kaffe och snus och tar följdaktligen lavatoriumpauser på löpande.

Håller med. Ensam på frostgnistrande vägar i en varmkörd och gemytligt knackande dieselbil genom vintersverige (gärna nattetid och med CD-väskan bystad med favvomusik) är ju så djäkla ombonat och mysigt det kan bli! :D
Avbrutet med kaffe, snus och osund mat på nattöppna truckermackar.

Dra på roadtripp?:yoparty

Vad man än gör ska man inte börja samla på regnr. Alltså se 001 först sen 002 osv. Efter ett tag när man kommit in i det sitter man mer och mer och kollar på mötande trafik än i sin egen fil sen när man försökt 2 dar att få tag på 014 så måste man åka till ett köpcentrum och snurra på parkeringen tills man hittar på det. Som tur är tappade jag bort mig efter 030 nånstans.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla