Hur roar man sig i en bil?

Flyg istället :va Enda anledningen att åka bil är ju om man har grejjer som inte funkar att ha med sig på flyget/alternativt kan skicka med bud några dagar innan... Orka åka bil :död

Tjöra bil är fanimej det skönaste som finns! Jag brukar ladda på med smetiga bilåkarlåtar som man annars inte får lystna på. Sen tjöper jag kaffe och snus och tar följdaktligen lavatoriumpauser på löpande.

Håller med. Ensam på frostgnistrande vägar i en varmkörd och gemytligt knackande dieselbil genom vintersverige (gärna nattetid och med CD-väskan bystad med favvomusik) är ju så djäkla ombonat och mysigt det kan bli! :D
Avbrutet med kaffe, snus och osund mat på nattöppna truckermackar.

Kan bara hålla med föregående talare!
Åka bil i sin ensamhet med bra musik är svårslaget...
Dyra korvmenyer på bensinmackar likaså!:tummenupp

Måste slå ett slag för ljudböcker! inte min grej heller, men vart satt på lite straffkommendering i sommras efter en lång semester, Köra bil i 6 timmar i max 30 km/ timmen.. ljudbok va räddningen! :tummenupp

Har också svårt för ljudböcker (somnar :näsblod ) men som sagt tidigare, dra ner några avsnitt av Mammas nya kille eller Hassan skivorna så har du roligt en bra stund!

ät chips o dricka cola hela vägen och se hur lång tid det tar innan du spricker :fyllisar

ne skämt osidå. bli du trött e de bra o äta nåt. frukt el godis avgör du. man får nåt o pyssla med.
kör på som faen när du är ensam på de riktigt stora vägarna o känn lugnet o stanna oftare på de tråkiga. :tummenupp

Köra bil är bland det ledsammaste som finns, speciellt om man inte har något att lyssna på. Jag veckopendlade till Hudiksvall ett skolår utan musik eftersom jag lyckats få stereon snodd på parkeringen och jag kom mig aldrig för att köpa en ny eftersom jag försökte klara mig utan studielån.

Ibland blir man rädd för sig själv, och den vintern var jag det. Efter några månader med 40 mil sträckkörning utan något annat än en kupéfläkt att lyssna på började jag hitta på trudelutter som jag satt och visslade på, några månader till så satt jag och förde diskussioner med mig själv...:dummer

Har du inget projekt av något slag som du kan sitta och fundera på? Jag har märkt att man kan få mycket gjort under en långkörning om man sitter och går igenom allt man måste skaffa och bygga i huvudet och tiden bara rinner iväg.

Ha folk med sig är det sämsta för då måste man sitta och torrprata hela resan...:näsblod

Jag lyssnar just nu på Ernst-Hugo Järegård som läser Skräckens Labyrinter av HP Lovecraft.
Ernst-Hugo sitter och spottar i mikrofonen och gör sina egna ljudeffekter. Hur jävla bra som helst.

Dom första 60milen är ju inga problem, sen tankar du och kör 40mil till. Lyssna på P3 och ring in dit vid alla tillfällen som ges!
När du kör hem försöker du slå tiden du körde på dagen innan.

Håller med. Ensam på frostgnistrande vägar i en varmkörd och gemytligt knackande dieselbil genom vintersverige (gärna nattetid och med CD-väskan bystad med favvomusik) är ju så djäkla ombonat och mysigt det kan bli! :D
Avbrutet med kaffe, snus och osund mat på nattöppna truckermackar.

det är så det är, man förstår ju varför folk blir truckers:tummenupp :tummenupp

Man lyssnar på techno hela vägen, brassar helvet stundtals så mycket det går, låtsas som man är i tv-spel, blir "ett med bilen" (om man har en rolig bil). Sen delar man upp stäckan i etapper (mentalt) så känns det inte så hemskt långt. SMS:ar ngn, kanske ringer ngn.. suckar lite av uttråkning. Rycker upp sig igen, tillåter sig själv inte att bli uttråkad,kanske ser man en snygg bil som kör i bra marchfart, som man kan haka på , få lite mental draghjälp av, gör det som faller en in.. 2000km var lite att ta i förstås, men det här konceptet funkar på 500km enkelväg iallafall. ..och har man orkat "halva vägen" så orkar man den andra "halvan" av sträckan också.Det är bara att stå ut, man har tillfälle att utöva tålamod/uthållighet iallafall. Se det som ett psyktest av rang.
Jag ska själv också köra en 1000km sträcka nästa vecka, 2 dagar.
(med ganska ruttet sällskap- så var glad att du är i ditt eget sällskap!):brinnerup

köp en sån där "bilstereo på rulle" (vetefan vad de heter, men det brukar vara baslåda och lite högtalare i ett kompakt paket som man helt enkelt bara kopplar in), ladda mp3:spelaren med bra driving songs, koppla in mp3:n i stereon (antingen via direktport eller köp en sån där liten radioutsändare för mediaspelare) och ha karaoke med dig själv hela vägen:tummenupp

Jag lyssnar just nu på Ernst-Hugo Järegård som läser Skräckens Labyrinter av HP Lovecraft.
Ernst-Hugo sitter och spottar i mikrofonen och gör sina egna ljudeffekter. Hur jävla bra som helst.

det där lät faktiskt som ett jävligt bra tidsfördriv:rofl

Last edited:
Köra bil är bland det ledsammaste som finns, speciellt om man inte har något att lyssna på.

Och jag som brukar dra ner volymen till knappt hörbar när jag kör själv.

En mörk vinternatt, bra lysen på bilen och 40 mil utan möten är ju underbart för själen.

Sist jag körde långresa hade jag en gammal bil med gammal kamrem och dålig vattenpump (som drivs av kamremmen), ventilras om den rasar. Det var ganska spännande och inte ett dugg tråkigt :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti