Hur roar man sig i en bil?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag ska köra närmare 200 mil på två dagar nästa vecka. Jag kommer att vara ensam i bilen. Vad ska jag göra för att det inte ska vara så förbannat tråkigt och segt? Jag har funderat ut följande saker men ni får gärna komma med fler förslag.

Leka Michael Schumacher och rejsa helvete hela vägen.
Fördelar: Det är roligt. Resan går mycket fortare.
Nackdelar: Om man kör jättesnabbt är risken stor att få snuten efter sig. Jag tänker inte försöka att köra ifrån snuten med en bil.

Betala en prostituerad för att utföra oralsex på mig hela resan.
Fördelar: Det känns skönt, åtminstone de första timmarna.
Nackdelar: Det blir nog jävligt dyrt. Skadorna på mig kan bli förödande även vid en liten krock. Dessutom är hon inte mycket till sällskap om hon har munnen full och inte kan prata.

Ta med en vän som sällskap.
Fördelar: Det blir roligare med sällskap.
Nackdelar: Jag har ingen vän i närheten som kan vara borta två dagar från jobbet. Hotellrummet har endast en säng och jag tänker inte dela säng med en kille.

Ragga upp en tjej och ta med henne.
Fördelar: Ganska uppenbart vilka fördelar det är.
Nackdelar: Om man inte känner henne så är risken att man upptäcker att hon är en psykopat när man är 50 mil hemifrån. Jag är värdelös på att ragga upp tjejer.

Ta med hantlar och träna i bilen.
Fördelar: Jag blir ännu starkare.
Nackdelar: Det blir svårt att träna utan att bilkörningen blir lidande. Bilen blir tyngre och får därmed sämre prestanda.

Spela spel på datorn
Fördelar: Det är roligt, i alla fall om man spelar ett roligt spel.
Nackdelar: Liksom med styrketräningen blir det svårt att koncentrera sig tillräckligt mycket på bilkörningen.

Har ni något bättre tips? Jag blir mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Du måste hitta på roliga lekar. En lek jag kallar "skrämma liftaren" kan kanske va nåt: Plocka upp alla liftare du ser, sen beter du dig så konstigt och hotfullt du kan och tävlar med dig själv om hur fort du kan få dom att be dig stanna så dom får hoppa av. Direkta hot är fusk utan man ska bara vara så obehaglig som möjligt.

Porr tidning på ratten och vaselin
Nej, jag är tyvärr inte så pervers.
Ljudböcker och kaffe!
Jag gillar tyvärr varken kaffe eller ljudböcker.
Jag gillar tyvärr inte droger. Dessutom har jag ingen langare så jag kan nog inte få tag på amfetamin så snabbt. Jag tänkte även vara nykter när jag är där för jag har jobb att göra. :hihi

Du måste hitta på roliga lekar. En lek jag kallar "skrämma liftaren" kan kanske va nåt: Plocka upp alla liftare du ser, sen beter du dig så konstigt och hotfullt du kan och tävlar med dig själv om hur fort du kan få dom att be dig stanna så dom får hoppa av. Direkta hot är fusk utan man ska bara vara så obehaglig som möjligt.
Helt klart bästa tipset hittills. :D
Tyvärr är chansen att hitta liftare längs den vägen ytters liten. Men om jag hittar någon ska jag absolut testa.

Last edited:
Fixa en iPod eller liknande och slanga hem en hög med avsnitt av P3 Dokumentär och Mammas Nya Kille. Jag har svårt att hålla koncentrationen med ljudböcker men de 1½ timme långa dokumentärerna är jävligt bra och lagom långa.

*träna (har du stor bil och cruisecontroll kan då få med i storrt sett hela kroppen)
*äta
*fundera på saker
*ringa nån polare
*lyssna på någon helt annan kanal än vad du brukar lyssna på
*ljudböcker
*kolla på film

det finns tyvärr inga liftare längre, jag har funderat på att åka förbi busscentraler runtom i landet och fråga om nån ska med dit jag ska men tror att de flesta skulle bli skrajja. nån som har nåt bra tips på att få med random personer från diverse orter i sverige att följa med på resan? (mest för att låta dom köra medans man själv sover)

*träna (har du stor bil och cruisecontroll kan då få med i storrt sett hela kroppen)
*äta
*fundera på saker
*ringa nån polare
*lyssna på någon helt annan kanal än vad du brukar lyssna på
*ljudböcker
*kolla på film

det finns tyvärr inga liftare längre, jag har funderat på att åka förbi busscentraler runtom i landet och fråga om nån ska med dit jag ska men tror att de flesta skulle bli skrajja. nån som har nåt bra tips på att få med random personer från diverse orter i sverige att följa med på resan? (mest för att låta dom köra medans man själv sover)
Bra grejer!
Jag ska fundera vidare på om jag kanske kan träna i bilen. Jag vet inte vad jag får för bil att köra ännu men farthållare har den.
Äta lär jag göra någon gång under resan ja, och inte fan stannar jag bilen bara för att äta.
Fundera på saker kan nog vara svårt att undvika. :hihi
Jag tänker inte ringa någon för jag är för snål. Det finns inte Tele2-master dit jag ska heller.

Är det ingen (snygg tjej) på sporthoj.com som ska hänga med?

Det kan ju hjälpa om du skriver vart du ska?
Jag ska till Lappland. Men det spelar väl ingen roll eftersom jag ska tillbaka samma väg dagen efter. Jag ska i alla fall inte passera Umeå så du kan inte hänga med. Annars hade jag gärna tagit med dig!

Tjöra bil är fanimej det skönaste som finns! Jag brukar ladda på med smetiga bilåkarlåtar som man annars inte får lystna på. Sen tjöper jag kaffe och snus och tar följdaktligen lavatoriumpauser på löpande.

Jag ska till Lappland. Men det spelar väl ingen roll eftersom jag ska tillbaka samma väg dagen efter. Jag ska i alla fall inte passera Umeå så du kan inte hänga med. Annars hade jag gärna tagit med dig!

Tillräckligt långt oppe i lappträsket e de bara å se opp för renjävlar vicket e ett av dom djuren förutom komunnarbetare som inte flyttar på sig när dom står eller ligger på vägen :D
Å åker du e4:an skaffa tomtemask eller dyligt om du "sover" förbi alla fartkameror å har valt rallyvarianten :D
Kanske inköp av laservarnare .... :rolleyes:

Annars är de bara å poppa på som fan med Hellacopters, in flames, mustasch, harry brandelius, barba-pappa eller va du föredrar :tummenupp

Jag körde ToR göteborg på 36 timmar och köpte en hundvalp en gång, det var kul!

Det var lite segt hos uppfödaren, man vill ju inte spilla tid, hade hon varit lite effektivare så hade jag klarat mig under 30 timmar...

(EDIT) Körtiden var ju faktiskt under 24 timmar wohoo!

Ragga upp en brud som gör allt jobb (köra) så kan du ju göra precis vad du vill under tiden. ;)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing