Hur rippa en DVD med copyskydd?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hej

Skall ta backup på lite filmer jag har, men dom har ju copyskydd, hur går jag tillväga??? Detta gäller DVD skivor.

Mvh Rejvis

Ravetrancer skrev:
Hej

Skall ta backup på lite filmer jag har, men dom har ju copyskydd, hur går jag tillväga??? Detta gäller DVD skivor.

Mvh Rejvis

Jag tror att VLC Mediaplayer har en inbyggd rip-funtion. Jag har iaf "backuppat" med det progget. Men jag e inte haj på det så fråga mig inte exakt hur man går till väga.

www.videolan.org

Ravetrancer skrev:
Hej

Mvh Rejvis

Ta dig en titt på http://www.videohelp.com/
Testa ett program som heter Instant copy. Tror att det var det här programmet jag använde för att komma förbi copyskyddet. Programmet läser sen in hela skivan på din HD detta tar väl ca 40-50 min om jag minns rätt.
Efter det så är det lite annat meck, mer info har du om du letar lite på länken jag postar här ovanför...Lycka till :tummenupp

EDIT: Lägger in en direktlänk till programmet, bläddra ner lite på sidan bara så hittar du det http://www.videohelp.com/guides.php?guideid=231

Last edited:
Jag använder ett program som heter dvd x copy platinum.
Hyffsat enkelt att använda och det fungerar bra.

Ravetrancer skrev:
Hej

Mvh Rejvis
Det funkar att köra över dem till hårddisken med "DVDdecrypter" men sedan är det lite krångligt att rippa den och bränna ut dem med ex. "Ifoedit"
annars finns det utförliga guider på: www.doom9.org ("DvdXcopy" funkar inte på alla filmer men det är väldigt smidigt att använda speciellt express versionen)

Mvh Viglo

Viglo skrev:
Det funkar att köra över dem till hårddisken med "DVDdecrypter" men sedan är det lite krångligt att rippa den och bränna ut dem med ex. "Ifoedit"
annars finns det utförliga guider på: www.doom9.org ("DvdXcopy" funkar inte på alla filmer men det är väldigt smidigt att använda speciellt express versionen)

Mvh Viglo

Vilket format blir filmerna på hårddisken ?

CloneDVD v2.3, enkelt, snabbt. Du kan välja mellan att få orginal DVD (alltså Video_TS Audio_TS) eller så kan du välja att göra en img fil.

Prova du lär inte bli besviken

RoLLER skrev:
Vilket format blir filmerna på hårddisken ?
Har för mig att du väljer vilka filer du vill köra över ,samt ta bort ev. regionskod och att dem hamnar som vobfiler precis som på en dvdskiva.

Mvh Viglo

sandstream skrev:
Det rippar jag också med och bränner sedan med Nero, funkar kanon för mig!

För img-filer bränner jag med DVDdecrypter.

Jag testar oxå det där progget nu, verkar funka bra och vara lagom okomplicerat. Probbet e att jag vill inte ha filerna som .vob filer. Jag vill ha dom i avi, wmv eller liknande.

Finns dom nåt bra proggy som konverterar?

Nu lånar jag tråden lite och ställer en helt annan fråga hära:

Om man vill rippa en ljudsekvens från en film. Finns det nåt bra proggy för det?
Helst till hårddisken i .wav dådå.

Ravetrancer skrev:
Hej

Mvh Rejvis

Har provat ett antal olika program, och det enda som har klarat alla skivor/skydd är DVDXCopy. Företaget (321 Studios) skall tydligen lägga ner, fast du kan säkerligen hitta programmet om du letar lite på *host host*DC*host*host...

RoLLER skrev:
Jag testar oxå det där progget nu, verkar funka bra och vara lagom okomplicerat. Probbet e att jag vill inte ha filerna som .vob filer. Jag vill ha dom i avi, wmv eller liknande.

Konvertera tar tid och kväver rätt mycket dator...
Finns en massa program, kolla på dvdrhelp.com

RoLLER skrev:

Yepp. Gordian knot :tummenupp finns på www.doom9.org
Lite inkörningströskel bara men det finns en jysst
guide oxo.

/Peter

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!