Hur räkna ut CC?

• Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hej! Någon som vet hur man räknar? 64,4mm slag och 77mm borr vad blir det för kubik. Tackar för svar!

Haha! Jo jag tyckte matte va kul faktiskt. Hadde särskild matte som det hette på min tid för 20år sen. Men men kommer fan inte ihåg hur man räknar ut någonting längre utan en miniräknare. Hur som helst så blev det 299,89ccm. Fick ett roligt paket hem idag nämligen. Obanteg! Är du rörkrökare? Tänkte på avatarbilden, är själv röris och har nog ett par sånna tuber i garaget. Annvändbart till lite allt möjligt Haha!

Last edited:
Haha! Jo jag tyckte matte va kul faktiskt. Hadde särskild matte som det hette på min tid för 20år sen. Men men kommer fan inte ihåg hur man räknar ut någonting längre utan en miniräknare. Hur som helst så blev det 299,89ccm. Fick ett roligt paket hem idag nämligen.

Låt mig gissa....

Ett 300cc kit till en 250F motor?

Låt mig gissa....

Ett 300cc kit till en 250F motor?
Nope! Är 64,4x77 vanligt förekommande på sånna? Fick hem ett Hondaline 300r topend kit till min Atc. Nyborrad med Wössner smidd & coatad Trx330 kolv. Deck moddad cylle(anpassad för Trx kolven), Aggressive trail portad cylle och hyvlad topp för planhets skull. Allt jobb utfört av FLOTEK i Usa. http://www.flotekperformance.com/

Nope! Är 64,4x77 vanligt förekommande på sånna? Fick hem ett Hondaline 300r topend kit till min Atc. Nyborrad med Wössner smidd & coatad Trx330 kolv. Deck moddad cylle(anpassad för Trx kolven), Aggressive trail portad cylle och hyvlad topp för planhets skull. Allt jobb utfört av FLOTEK i Usa. http://www.flotekperformance.com/

64,4mm slag är vanligt i div 250cc crossmotorer därav gissningen...

Obanteg! Är du rörkrökare? Tänkte på avatarbilden, är själv röris och har nog ett par sånna tuber i garaget. Annvändbart till lite allt möjligt Haha!

Det skulle jag inte påstå!
Men då man får göra lite allt möjligt på byggföretaget så har man ju lagt några pipor :)
Skarvmuffar och påskjutsmuffar har jag gjort mer samarbetsvilliga med hjälp av glidex, till andra muffar finns det tydligen bättre grejer :gnissla

*/ ?>
Back