Hur putsa upp genomskinlig plast?

Köpte ett lyse till en fighter för några år sen.... Hittade ett moppelyse på ebay. När det kom hem var det rejält repigt...ena kanten var grova djupa asfaltsrepor i.
Först våtslip ner till 1200. Sen borrmaskin , polersvamp o autosol... o sen ny polersvamp o din favvopolish. Min är autosmarts Mirror Image.....
Lyset var ett "dubbellyse" med 2 strålkastare o polerade bara den ena , men blev tvungen att ta den oskadade oxå.... Blev finare än nytt !
Har polerat en hel del plast på samma sätt efter det med bra resultat.

Värme är lurigt.... Man vill alltid värma det där lilla extra , sen är det kört o plasten blir deformerad.....

Har nu finpolerat en sista gång med 1200 våtslip och gått på med autosol och svamp, nu börjar det likna nått :tummenupp Vart hittar jag mirror image? Är det vanlig skumgummisvamp och borrmaskin du använder?

Sådärja!
Tack allihop för tipsen och framförallt Folke! Jag följde det som Folke och ett par till rekommenderade och det blev superbra! :tummenupp :) :)

Gott att det blev bra !:tummenupp Glömde denna tråden , men smet in o kikade nu.... Autosmarts produkter brukar jag köpa här : http://www.pingens.se/ , men blir lite dyrt om du bara ska ha till enstaka kåpglas:) . Nån vanlig polish , typ Sonax , kan du hitta på Clas Ohlson eller i stort sett vilken mack som helst.

Xerapol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! säger jag bara
finns inge bättre

Är det ingen som har nått knep för repor i lacken då? Har ett par på min hoj (sen den tidigare ägaren), som inte vill försvinna med vanlig polish... Går det köra med autosol där oxå? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT