Hur passar en 250 för mig? Motocross

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Tjenare!
Imorrn säljs 600an och tänkte köpa mig en Rm250 -03 som jag sneglat lite på.
Kommer återuppta min bankörning och undrar nu hur denna kommer passa mig?
Jag är 174cm lång.
Är jag för kort?:näsblod

Körde en 125:a på bana för 2 år sedan ungefär men 250 har jag inte testat på senare tid.

Nej du är inte för kort. Det är nästan omöjligt att vara för kort.
Speciellt om du kör bana så står du ju aldrig still, alltså behöver benen bara räcka till fotpinnarna.

Nej du är inte för kort. Det är nästan omöjligt att vara för kort.
Speciellt om du kör bana så står du ju aldrig still, alltså behöver benen bara räcka till fotpinnarna.

Det handlar inte bara om att nå ner till fotpinnarna ska du se:)
Körställningen är viktig och har man en förstor hoj förlorar man sekunder per varv.

I värsta fall får jag väll åka ner till roslagens mc imorgon och provsitta på ett par 250is.
Tack för svaret i allafall:)

Ricky Carmichael är 168 cm och det gick ju rätt bra för honom. :D

Chassit på en 125 och 250 är ju helt snarlika, det går ju inte ens att se skillnaden på dem.

En 250 är inga problem. Du kan köra 450 också om du vill det. Längden är ditt minsta bekymmer vill jag lova.
Och efter bråket mellan Jason Lawrence och Ryan Villopoto har det bara varit utför för Lawrence. Voltat en hyrbil, åkt fast för bråk med fans, och in och ut ur polishuset för diverse brott och dumheter. Hur vill man ha en sådan människa i sitt team? Kommer han till sverige ska jag söka upp hans hotell och ge honom en nippletwist!

Det handlar inte bara om att nå ner till fotpinnarna ska du se:)
Körställningen är viktig och har man en förstor hoj förlorar man sekunder per varv.

I värsta fall får jag väll åka ner till roslagens mc imorgon och provsitta på ett par 250is.
Tack för svaret i allafall:)

Kan du inte erkänna att du suger istället................kom igen snällaaaa :banana

En 250 är inga problem. Du kan köra 450 också om du vill det. Längden är ditt minsta bekymmer vill jag lova.
Och efter bråket mellan Jason Lawrence och Ryan Villopoto har det bara varit utför för Lawrence. Voltat en hyrbil, åkt fast för bråk med fans, och in och ut ur polishuset för diverse brott och dumheter. Hur vill man ha en sådan människa i sitt team? Kommer han till sverige ska jag söka upp hans hotell och ge honom en nippletwist!

Är du säker på att det blivit värre efter det? Han var ju en strulpelle redan innan bråket. :va Sen tycker jag nog att Villopoto bad om en smäll vid det där tillfället.

Jag gillar iofs bägge två men håller nog helst på Lawrence när det är race.

Nån måste väl ersätta Ron Lechin också kan jag tänka... :D Säga vad man vill om hans beteende men han är en ev dom få som ha potential att slå Villopoto så visst vill man väl ha honom i sitt team. Dock kanske helst kedjad mellan heaten.

Är du säker på att det blivit värre efter det? Han var ju en strulpelle redan innan bråket. :va Sen tycker jag nog att Villopoto bad om en smäll vid det där tillfället.

Jag gillar iofs bägge två men håller nog helst på Lawrence när det är race.

Nån måste väl ersätta Ron Lechin också kan jag tänka... :D Säga vad man vill om hans beteende men han är en ev dom få som ha potential att slå Villopoto så visst vill man väl ha honom i sitt team. Dock kanske helst kedjad mellan heaten.
Jag tycker det har blivit värre, men det kan ju vara att det blivit mer uppmärksammat efter bråket med villopoto. Och han har väl potential, men så har han också missat tävlingar för att han har varit för bakis, och då vinner man ingenting. Potential finns det hos många, kolla den enda som spöat RV i år, det är ju Ryan Dungey. Finns många som har potential men nu går RV upp i 450 och där finns det konkurrens att hämta.

skit skojj!!!! har med suget efter cross/enduro

men varför en RM? personligen tycker jag du skall leta efter en honda 250 eller en KTM250 -07a eller nyare. Men alla tycker vi inte lika...

oavsett så är det kul att spruta grus.

Jag tycker det har blivit värre, men det kan ju vara att det blivit mer uppmärksammat efter bråket med villopoto. Och han har väl potential, men så har han också missat tävlingar för att han har varit för bakis, och då vinner man ingenting. Potential finns det hos många, kolla den enda som spöat RV i år, det är ju Ryan Dungey. Finns många som har potential men nu går RV upp i 450 och där finns det konkurrens att hämta.

RV är många gånger varit snabbare på sin 250 än vad dom stora grabbarna varit så han kommer göra mycket bra ifrån sig även bland storpojkarna. Har sett sett honom live i Detroit och Pittsburg(Steel City) i år och studerat hur han tagit spår, hoppat, blitsat som ingen annan på banan. Det gör även Bubba ibland men mer sällan.

Jag är ganska övertygad om att RV går in bland dom tre bästa i SX-totalen och i nationals tror jag faktiskt att han kommer vinna totalt.

Visst fan är det jobbigt o köra om man känner att man inte kan nå ner till backen med benen , är 1.69 cm och jag tycker det är lite sliskigt när man kör på bana och man känner att man skulle behöva slänga ut benet och man inte når ner riktigt. Ganska lätt o säga när man är lite längre att det är väll inga problem men det är det... fast nu är ju dom nyare hojjarna rätt låga ändå ,
så det är ju skitsamma .............

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...