Hur påverkas en hoj (zx6r) av bankörning?

Mahti skrev:
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D

(idiot)



Din attityd hjälper dig inte ett dugg, vafan du säger ju själv att du inte är så kunnig. Att då köpa en bankörd hoj utan att provköra ökar risken att det blir knas, PRECIS som några andra vänligen förklarat för dig.

Normalt sett köper man något nytt och oskruvat om man är färsk. Han man inte råd så.....inte vet jag, chansar? Filar på attityden?
 
Mahti skrev:
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D

(idiot)



Kommer antagligen satsa på hojen. Eftersom jag känner att risken att hitta ett bra köp inte kommer bli större om jag fortsätter leta hoj..

Mycket kommer bero på hur jag uppfattar säljaren antagligen, kommer ställa mycket frågor och om det verkar bra så köper jag den.

Alla tips på felsökning jag fått kommer jag iaf gå igenom så att jag kan känna mig lite säkrare och eventuellt hitta fel om det finns några.


Öhh? koncentrera dig på hojen, inte säljaren.. Han är ju inte ens enda ägaren..
 
Chronic skrev:
Din attityd hjälper dig inte ett dugg, vafan du säger ju själv att du inte är så kunnig. Att då köpa en bankörd hoj utan att provköra ökar risken att det blir knas, PRECIS som några andra vänligen förklarat för dig.

Normalt sett köper man något nytt och oskruvat om man är färsk. Han man inte råd så.....inte vet jag, chansar? Filar på attityden?

vad jag anser har jag tackat för alla tips vänligt, men när någon inte är lika kunnig inom området behöver man inte idiotförklara personen..

"öhh släng hojen i marken och kolla om den tål det", riktigt givande tips..
 
Mahti skrev:
vad jag anser har jag tackat för alla tips vänligt, men när någon inte är lika kunnig inom området behöver man inte idiotförklara personen..

"öhh släng hojen i marken och kolla om den tål det", riktigt givande tips..
Du de va ett skämt... Personligen tyckte jag det va lite kul men min humor kanske är lite torr. Du har fått massor med tips i tråden så va glad för de, dom flesta har tröttnat på att svara i dessa trådar då det redan finns massor med trådar i ämnet.
 
HanneZ skrev:
Du de va ett skämt... Personligen tyckte jag det va lite kul men min humor kanske är lite torr. Du har fått massor med tips i tråden så va glad för de, dom flesta har tröttnat på att svara i dessa trådar då det redan finns massor med trådar i ämnet.

ok :rolleyes: men jag är fortfarande nojjig, hälften vågat = hälften vunnet.
men har inte fått köra alls sen uppkörningen, och vill verkligen ha en hoj som jag själv tycker är snygg och som jag antagligen inte tröttnar på tills jag har tungt mc kort.
Och då vill jag inte att hojen ska rasa när jag startar den, så jag försöker få så mycket hjälp som möjligt :)

har fått ordentligt med hjälp och det är jag tacksam för.. måste bara utföra allt detta imorgon så löser det sig nog till det bästa.
 
Förr så gjorde man så att om man inte kunde nått om tex motorcykelköp så såg man till att ha med sig en kompis som kunde det. Skulle gissa att det fortfarande funkar och är ett av dom bästa sätten.

Leta upp nån som begriper sig på hojar och bjud han på donken som tack för hjälpen sen. Det kan bli billigare än att stå med något som sen varken går att köra, laga eller sälja senare.
 
Mahti skrev:
ok :rolleyes: men jag är fortfarande nojjig.
Vad är du nojjig för? Att den ska rasa när du startar? Starta den då och se om den rasar! Jag är allvarlig. Ska man gå runt och oroa sig för att växellådan rasar bra för att man inte tar ut dreven och röntgar dem? Det gäller bara att förstå att man inte kan gardera sig mot allt. Begagnat är begagnat och nytt är nytt. Det är inte så svårt faktiskt. Kort och gott, allt ska fungera och vara helt och rent. Kommer du ihåg fordonskontrollen man fick lära sig på körskolan? Med den kommer du ganska långt. Ställ dig inte och stirra på repan i tanken.
 
Teddy skrev:
Det gäller bara att förstå att man inte kan gardera sig mot allt. Begagnat är begagnat och nytt är nytt. Det är inte så svårt faktiskt. Kort och gott, allt ska fungera och vara helt och rent. Kommer du ihåg fordonskontrollen man fick lära sig på körskolan? Med den kommer du ganska långt. Ställ dig inte och stirra på repan i tanken.

det är helt sant faktist.. har köpt grejer begagnade innan och det är alltid samma sak.

Axxexs skrev:
Förr så gjorde man så att om man inte kunde nått om tex motorcykelköp så såg man till att ha med sig en kompis som kunde det. Skulle gissa att det fortfarande funkar och är ett av dom bästa sätten.

Leta upp nån som begriper sig på hojar och bjud han på donken som tack för hjälpen sen. Det kan bli billigare än att stå med något som sen varken går att köra, laga eller sälja senare.

den biten är redan ordnad.. min egna "hojguru" hänger med. Skulle aldrig få för mig att dra dit själv..
 
HanneZ skrev:
Kolla så tip-sensorn fungerar ordentligt. Den slits extra mycket då dessa hojar lutas väldigt mkt :) Den testas enklast genom att starta hojen och slänga den i marken, dör den inte så köp en annan :hihi
:lol :lol :D
 
Du kanske undrar hur ett bankört as ser ut? Om hojen du ska köpa ser ut så här ska du dra åt dig öronen. Som sagt det är inte så svårt.

(Fy fan, jag mår nästan illa när jag tänker på det... :zpy )
 

Bifogat

  • topp.gif
    topp.gif
    91.8 KB · Visningar: 103
  • mage.gif
    mage.gif
    97.1 KB · Visningar: 104
Chronic skrev:
Bankörd + ingen provkörning = jävligt osäker affär.

Bankörning = full gas-full broms-full gas-full broms-full gas-full broms osv osv den som tror att det inte sliter kan ju tänka om....typ nu.

Tänker jag inte alls göra.
Du har inte funderat på att försöka få lite mer flyt i körningen? Eller du kör på dragracingbanor kanske? :va
 
Teddy skrev:
Du kanske undrar hur ett bankört as ser ut? Om hojen du ska köpa ser ut så här ska du dra åt dig öronen. Som sagt det är inte så svårt.

(Fy fan, jag mår nästan illa när jag tänker på det... :zpy )

Han nämnde att det var lite märken på höger sida.. så länge det inte sitter tejp på är det lugnt :tungan
 
Vad är för bankörning vi talar om? Tävlingskörning (tråden postad i Racingforumet) eller allmän banåkning för gathojar? Rätt stor skillnad tycker jag.
 
Neutral skrev:
Vad är för bankörning vi talar om? Tävlingskörning (tråden postad i Racingforumet) eller allmän banåkning för gathojar? Rätt stor skillnad tycker jag.

Det vet jag ju inte, har inte fått tag i killen. Men den är iaf körd på bana :)
Säger till direkt när jag vet om jag får tag på honom. Och imorgon är det försent att ringa honom i vilket fall
 
Idag är det många hojar som är "bankörda". Är hojen nästan helt orginal med orginalkåpor på å så. Så är det mest troligt att den bara är körd på några bandagar. Killen som hade den kanske bara hade väldigt långt till banan, därav 950mil eller vad det var.
Polaren köpte precis en zx6r -03- som var "bankörd" med skrapade fotpinnar. Men den var ju ganska orginal så nån tävling har den ju knappast gått. Han fick inte provköra pga snö, utan vi startade, lyssnade, tittade och betalde.
 
Winberg skrev:
Polaren köpte precis en zx6r -03- som var "bankörd" med skrapade fotpinnar. Men den var ju ganska orginal så nån tävling har den ju knappast gått. Han fick inte provköra pga snö, utan vi startade, lyssnade, tittade och betalde.

Det är lite roligt. Bara för att en hojägare har kört på bana tror folk att hojen är snabbt körd. Medans många kör snabbare på vanlig väg än långsamma/mellangruppen gör på bana.
 
Victor skrev:
Det är lite roligt. Bara för att en hojägare har kört på bana tror folk att hojen är snabbt körd. Medans många kör snabbare på vanlig väg än långsamma/mellangruppen gör på bana.
Är det 250sp du menar lr :hihi
 
Last edited:
Viktigt!

Kolla bara så att hojen inte e reggad för bankörning. Oftast måste man bygga om banhojar för att de ska va tillåtna på svenska vägarna. Jag ville själv köpa en banhoj från början....men den behövde byggas om :( så de blev en ZX7R -98 istället. Ja har inte kört den på bana (än) men lite (läs: VÄLDIGT MYCKET) hård körning har den bara mått bra utav än så länge....den piggnar till först vid 10'000 varv. (1ans i ca 110 knyck) Så kolla så den inte behöver byggas om och att ramen inte är skev sen e de bara o köpa o köra! (serva ordentligt när de blir dags - Inte snåla!!!)
 
Ado skrev:
Kolla bara så att hojen inte e reggad för bankörning. Oftast måste man bygga om banhojar för att de ska va tillåtna på svenska vägarna. Jag ville själv köpa en banhoj från början....men den behövde byggas om :( så de blev en ZX7R -98 istället. Ja har inte kört den på bana (än) men lite (läs: VÄLDIGT MYCKET) hård körning har den bara mått bra utav än så länge....den piggnar till först vid 10'000 varv. (1ans i ca 110 knyck) Så kolla så den inte behöver byggas om och att ramen inte är skev sen e de bara o köpa o köra! (serva ordentligt när de blir dags - Inte snåla!!!)
Jo att den är gatreggad lär han väl inte missa men hur tycker du man ska kolla att ramen är skev? Det kan ju behöva mätas upp rätt seriöst.
 
CorbenDallas skrev:
Tänker jag inte alls göra.
Du har inte funderat på att försöka få lite mer flyt i körningen? Eller du kör på dragracingbanor kanske? :va


Överdriver men det är mer hårdkörning än gata, fattar inte att ingen suttit på hojen på en bana och tänkt på hur jävla mycket stryk hojen får..

Jag säger inte att en banhoj är död, den har ett pris som allt, jag säger jag väljer en icke bankörd hoj före vilket otvättat as som helst. Nästan.
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top