Hur ORKAR folk...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Ibland undrar man om det är folk som söker vänner eller vad som är problemet. Killen som PM:ar mig vill att jag ska motivera mitt pris bara för jag begär mer än en annan kille, å hans har dessutom enl. uppgift gått mindre...

Har folk verkligen inget bättre för sig....

- Johan, som förövrigt har en kompis som har ringt på den i skåne som har varit ute i åratal och han berättade vad han tyckte om den säljaren å köpte en CRF istället....

"Re: 570

--------------------------------------------------------------------------------

Jasså.
40h. Finns en i Skåne på blocket som gått 13h för 70000. Hur motiverar du ditt pris?

Citat:
Inskickat av mr_rockster
Hej!

Oj, nu hade jag eg. tänkt behålla den och håller på att plocka ner den för att balanera veven. Den har gått ca 40h och är i toppskick annars. Klart den är till salu ändå men jag vill nog ha 73 papp minst...

- Johan aka mr_rockster

Citat:
Inskickat av xxx
Är den fortfarande till salu din 570rr?

I så fall: skick, hur mkt har den gått. Pris?

mvh Johan "

Vet hur du känner.. va ett ansikte som mailade på min annons från blocket.. han ville pruta av 10 000 för att det kostade pengar och tona vindavisaren,lås,larm + att när drivpaketer behöver bytas måste han stå för det... drivpaketet är nästan nytt..

Blir så förbannad på alla cp´n som hör av sig! :huvet :huvet :huvet

Edit* Man kanske borde köra samma visa när man köper ny hoj i butiken :rofl

Last edited:
Folk. Dom finns överallt, bara att lära sig leva med dem.

Ash, alla har sina olika knep att göra bra köp. Jag har skickat iväg många skambud och fått napp och tjänat några k på att köpa o sälja? Vad är det för fel me det?

Man kan ju pruta på mer eller mindre bra sätt, men att pruta tycker jag är en naturlig del av att köpa/sälja.

Men det är irriterande med folk som ska pruta innan de sett hojen. Jag brukar säga att jag inte diskuterar pris om de inte kommer och kollar. Blir man av med dem då är det ingen förlust plus att man slipper stå i en timme i telefon med någon som ändå inte har några pengar, eller körkort för den delen, och bara vill snacka hoj.

Ninjaboy skrev:
Men det är irriterande med folk som ska pruta innan de sett hojen. Jag brukar säga att jag inte diskuterar pris om de inte kommer och kollar. Blir man av med dem då är det ingen förlust plus att man slipper stå i en timme i telefon med någon som ändå inte har några pengar, eller körkort för den delen, och bara vill snacka hoj.
Jag prutar OFTA OFTA OFTA på hojar jag inte sett. Speciellt när annonsen legat ute länge. En hoj av en viss sort KAN inte vara värd mer än x antal k. Då är det läge att pruta.

chrilla skrev:
Man kan ju pruta på mer eller mindre bra sätt, men att pruta tycker jag är en naturlig del av att köpa/sälja.

Även om priset är rätt?

HanneZ skrev:
Jag prutar OFTA OFTA OFTA på hojar jag inte sett. Speciellt när annonsen legat ute länge. En hoj av en viss sort KAN inte vara värd mer än x antal k. Då är det läge att pruta.
Problemet som säljare är att en antal irriterande s k köpare har bestämt sig för att x alltid är det billigaste pris dem kan hitta men då kan dem ju köpa den i stället då. Varför ringer dem till mig om min är dyrare?

Jag köper nytt och byter sedan in så slipper man hela helvetet. :hihi

Tysken skrev:
Även om priset är rätt?
Det finns inget "rätt" pris. Priset beror på desperation av pengar hos säljaren, de självklara efterfrågan och tillgång, årstid, tillfälligheter etc.

Ninjaboy skrev:
Problemet som säljare är att en antal irriterande s k köpare har bestämt sig för att x alltid är det billigaste pris dem kan hitta men då kan dem ju köpa den i stället då. Varför ringer dem till mig om min är dyrare?

Jag köper nytt och byter sedan in så slipper man hela helvetet. :hihi
Som sagt det finns 100 olika trick och massor med säljare faller för dem.
Det är bara att säga tack men nej tack och lägga på så är saken ur världen.

Hur orkar folk ständigt klaga på att köparna vill ha deras fordon billigare?

Svar: De ser en chans att ge sin annons extra uppmärksamhet i en tråd :notme

Tysken skrev:
Även om priset är rätt?

Ja, som säljare tycker jag att man måste acceptera att få bud/förslag.

Sen måste spekulanten självklart känna av när det är dags att sluta föröka, jag skulle t.ex. aldrig pruta på en hoj där det står i annonsen att priset är fast.

chrilla skrev:
Ja, som säljare tycker jag att man måste acceptera att få bud/förslag.

Sen måste spekulanten självklart känna av när det är dags att sluta föröka, jag skulle t.ex. aldrig pruta på en hoj där det står i annonsen att priset är fast.
Tycker det är givet att man ska pruta och så, det gör jag jämt också. Men att han ber mig "motivera mitt pris" för jag ligger högre än någon annan... hmmm... Folk får gärna ringa och lägga skambud, försöka pruta etc. etc. annars. Får jag ett bud som är för dåligt så säger jag bara nej. Till ovanstående kille så sade jag att han skulle köpa den i skåne istället...

Om han nu vill ha en sådan så tycker jag det bästa sättet att pruta är att säga typ: Du får 60 000:- för den om den är i det skicket vi har kommit överrens om och då kommer jag upp med cash eller postväxel, vilket du vill, och hämtar den i helgen... Och sedan INTE backa ur affären som vissa gör efter att de har lagt ett bud...

- Johan

I just den här annonsen kanske det inte är aktuellt men det är faktiskt irriterande med folk som skriver "fyndpris", "OBS!!!!!!!!!! SE PRISET!!!!!!!!" osv, samtidigt så vet man exakt vad varan betingar för värde på privat resp på handlarmarknad och de ligger antingen där eller över. Sådana personer känner jag ofta för att be förklara vad de menar.

Markus skrev:
I just den här annonsen kanske det inte är aktuellt men det är faktiskt irriterande med folk som skriver "fyndpris", "OBS!!!!!!!!!! SE PRISET!!!!!!!!" osv, samtidigt så vet man exakt vad varan betingar för värde på privat resp på handlarmarknad och de ligger antingen där eller över. Sådana personer känner jag ofta för att be förklara vad de menar.
Jag hade t.o.m skrivit 78 000:- i annonsen som han svarade på... Sedan har jag aldrig påstått att jag är billigast eller så heller.

Ähhh, jag fick ett samtal från en hantverkare här om dagen trots att jag inte är på väg att sälja hojen. Han undrade om jag ville sälja den. Lite diplomatiskt säger man att om priset är rätt så visst! Då fick jag som förslag att pengar + mtrl billligt då jag håller på och bygger hus... Min fru hade sagt att hon önskade att jag sålde hojen och köpte en ny fin bil istället :rolleyes:

Var bara och tack nej och säga att priset var inte rätt men att han fick återkomma med ett bättre bud om han ville. Inte konstigare än det...

mr_rockster skrev:
Jag hade t.o.m skrivit 78 000:- i annonsen som han svarade på... Sedan har jag aldrig påstått att jag är billigast eller så heller.

Nej, som sagt - inte specifikt för den här annonsen utan snarare ett annonseringsfenomen som är irriterande.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti