Hur ordna finans vid bil/mc-köp?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har en fyrhjuling till salu som det ringde en kille på och han var intresserad om det gick att ordna finans på den :va
Jag har sett en del annonser där det står: Finans kan ordnas till si och sådan ränta etc blablabla....
Men hur gör jag då? Är det jag som ska fixa det hela och vart vänder jag mig? Får jag pynta något för det eller nöjer de sig med räntan? Jag blir avsatt som ägare så fort papprena skrivs ändå?
Nån sporthojare borde väl kunna sådant här?

Lär ju knappast gå och ordna finans om du inte har egen firma.

Du kan inte ordna finans på den, när det står så är det oftast nån som redan har finans på den och skriver över lånet på köparen eller är/känner nån bilfirma.

Har väl hört om folk som köpt på annons och säljaren fixat finans men då har det väl som någon skrev varit fråga om att ta över ett lån.
Har en bekant som fick finans ordnad av säljaren men det berodde på att säljaren jobbade på en bank och fixade det den vägen, mao hjälpte han köparen att få ett banklån.

Annars är det väl upp till köparen att ordna finans själv(medlemslån på bank eller liknande) och betalar säljaren hela köpeskillingen direkt, känns som det är det rätta vägen när det gäller privatköp, att strula med avbetalningar är väl ingen höjdare.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...