Hur ofta smörjer du in ditt skinnställ?

Hur ofta smörjer du in ditt skinnställ?

• Antal röstningar
    0
Smörjer in skinnstället med ekol-olja varannan vecka. Vaxar hjälmen en gång varje vecka :tummenupp .

2 ggr per säsong..

Men tvättar av flugor och grejer nästan varje gång jag varit ute och kört..

Smörjer varje gång stället har blivit blött, men minst 2ggr per säsong.
/Eagle

Ser grejerna som bruksföremål och håller den i bruksskick.

Typ infettning 1 gång per år, tvättar av visiret på hjälmen när det är tokskititgt

Jag som trodde diverse insektslik på skinnstället var manligt!? :confused: Jaja, det händer väl att man hyvlar av ett lager med djur ibland när det ser lite väl söligt ut...annars är det mest visiret som det putsas på, en prioriteringsfråga. :)

Backdraft skrev:
Jag som trodde diverse insektslik på skinnstället var manligt!? :confused: Jaja, det händer väl att man hyvlar av ett lager med djur ibland när det ser lite väl söligt ut...annars är det mest visiret som det putsas på, en prioriteringsfråga. :)

Who´s talking about Wax?

Did it once, to my helmet!

:tummenupp

Smörjer in ?

Hur Ofta byter ni skinnställ?
Så vitt jag vet så när man lyfter ur ett nytt ur kartongen så är det nysmort ?!

Men Det kanske bara är jag som tänker så!

Är det minkolja som gäller eller vad? Tips, smörj inte häcken el sadeln. blir halt som faan..

Re: Re: ALDRIG!!!!

Pappsen skrev:
Hoppas att du klara denna säsongen utan att vurpa kompis. Då önskar du att du haft ett rejält skinnställ, tro mig.

Nytt "gore-tex" är bättre än gammalt slitet skinnställ. Fast många tycks tro att bara för att man har skin så är det bäst.

Tester hag gjorts som visat att bra "gore-tex" (dvs sådana med kevlar) är lika bra som skinställ.
Enda anlednigen till att jag inte kör med kevlatställ är att det flaxar för mycket när man kör kåplöst.
Och sedan så var kevlarställen dyrare än skinställen...

Skillnaden är att kvaliten på "gote-tex"ställen är svårare att uppskatta, skinn är lättare, tycker jag ialla fall. :)

Borde ha gjort det i vintras, man som vanligt kom det nåt mellan.... Borde göra det nu, men som vanligt kom nåt mellan..... :rolleyes:
/Fröken upptagen

Är ställen förbehandlade?

Nyss köpt ett nytt ställ och det känns som det är en beläggning på det, visst är de väl för behandlade så att jag slipper att olja in det direkt? Vad använder ni för olja?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka