hur ofta servar man en motard?

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Har funderat på att byta min r1 mot en motard men vet ej hur ofta man servar de och hur roliga är de att köra.
 
Beror på vilket märke du köper....ju mer racing desto tätare.

Allt från var 5:e timma till 500:e mil :D
 
Rasorblade skrev:
2253511 Beror på vilket märke du köper....ju mer racing desto tätare.

Allt från var 5:e timma till 500:e mil :D
har mest tänkt köra på gatan.Vilken motard ska man välja,en som man inte behöver serva så ofta.Ktm är snygga
 
lema skrev:
2253623 har mest tänkt köra på gatan.Vilken motard ska man välja,en som man inte behöver serva så ofta.Ktm är snygga


Då kan du välja mellan Ktm 660,625 o 640. 660 har du service varje 250:e mil, samma på 625 tror jag (kan ha fel) På 640 som e lite "snällare" och mer för gata har du var 500:e mil.Själv e jag skitnöjd med 640. Ska du köpa så välj från -03 o uppåt...det kom lite uppgraderingar då.
Lycka till :tummenupp
 
Last edited:
Skulle jag kolla på en gatmotard ligger nog Qvarnas nya SM610 bra till.

Husqvana%20SM610%2005%20%201.jpg
 
lema skrev:
2253623 har mest tänkt köra på gatan.Vilken motard ska man välja,en som man inte behöver serva så ofta.Ktm är snygga

Bytte själv nyss från en gixxer K5:a till en ktm 660-04:a och är hur nöjd som helst.
Det är bara "stor" service med ventiler och sånt var 500:e mil + olja o filter var 250:e mil. Så det är inte så mycket service faktiskt. :tummenupp
 
Jag byter olja på min husa var 5e timme, byter filter var 10e, ställer ventiler var 15e, renoverar var 100e. Det är ingenting mot hur mycket man får tillbaka utav den :)

Lycka till med motardköpet!

/nöjd Husa-ägare
 
peteR1000 skrev:
2254235 Bytte själv nyss från en gixxer K5:a till en ktm 660-04:a och är hur nöjd som helst.
Det är bara "stor" service med ventiler och sånt var 500:e mil + olja o filter var 250:e mil. Så det är inte så mycket service faktiskt. :tummenupp


Hur är det med lagerbyten och så. Vid vilka intervaller bör lagren bytas? Någon skillnad på 640 och 660?
 
Jaru service intervallerna på en motard skiljer sig ungefär lika mycket
Som en r1a mot en Moto gp hojj.
Beroende på hur raceig den är.

Dock har ktm 640, 625, 660 samt honda xr m.m. Rätt långa intervall.

Husaberg 650, honda crf 450 m.m. välldigt korta.

Ju mera race ju mera service helt enkelt.
 
sigges skrev:
2281771 Hur är det med lagerbyten och så. Vid vilka intervaller bör lagren bytas? Någon skillnad på 640 och 660?

Finns inga intervaller vad jag vet, pratade med zeb här på forumet på kinnekulle senast. Han har kört 1000 mil endast bana med sin utan att göra annat än byta olja och kolla ventiler några ggr och den går som en klocka än... odödliga maskiner! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top