Hur ofta kommer ni på er själv...

pidda

Medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Det brukar hända mig någon gång under varje runda att jag kommer på mig själv att jag kör för klantigt. För fort så jag får bromsa hårdare än jag räknat med. För fort så jag måste lägga ner maskinen mer än jag räknat med. Att det ligger jord och sten på vägen så koncentrationen går upp till topp när jag passerar. Vägkrön kan även få en att tänka till...

Det finns massor med situationer man inte räknar med men hur ofta kommer ni på er själva att ni borde dra ner lite på gasen och köra mer moget.

(Det är ju så kul att gasa)

pidda skrev:
Det tycker jag med, och det känns inte alls bra.
Nej det är det sannerligen inte!
Men som polare sa till mig en gång, man skall inte bara överleva, man måste leva med.. :-)

Ta det lungt på vägarna!

Den känslan har man jämt när man åker cross.... det gäller bara att vänja sig vid den. Oftast krashar man inte för att man kör för fort eller bromsar för sent utan för man är för trött och inte orkar hålla emot. Fast ibland är det halt på banan också =) :hihi

pidda skrev:
Kan man verkligen köra cross på ett moget sätt :7peta

Nej om man vill utvecklas så många man ligga på gränsen. Man ska trilla ibland för då vet man att man ligger på den gränsen. Fast man ska inte skada sig. En crosshoj har plast istället för lackade kåpor så det är bara att vurpa på. :)

Lär ju få träna upp sig igen efter att kört chopper i 2 år =( Gick ju inte så fort då¨=) Men fy hunna Vill känna pirret igen .Sommar KOM FORT FFS .

pidda skrev:
Det finns massor med situationer man inte räknar med men hur ofta kommer ni på er själva att ni borde dra ner lite på gasen och köra mer moget.

Och vad är det för kul med det...gasa tills det rasar,sen köp nytt...

Nästan aldrig! Det är la någon gång man har överraskats av grus...

Sen jag skaffade motardhojjen tror jag inte det hänt nån gång, men med R6an funderade man ofta vad fan man gjorde...

he he händer väldigt offta!
speciellt när man ska köra om ngn...blir lät att man slapper av lite sent på
gasen,mätarn passerar offta 200 i dem lägena :kocko

får väll hoppas man lär sig innan det är för sent :tummenupp

Händer ganska ofta att man bromsar för sent, och upp täcker det när man låser framhjulet och ser livet passera revy.

Tror aldrig jag kommer att komma ifrån det.

När jag försöker hålla laglig fart glider koncentrationen iväg på annat ibland (ofta läsk å korv med bröd :3freak ) och då kan det bli klumpigt bara värre.
Slutsats: det är farligt att inte köra fort.

The Hammer skrev:
Ibland när jag var yngre brukade jag komma på mig själv på natten.

Fuck, så tänkte ju jag skriva, med enda skillnaden att jag INTE brukar komma på mig själv :tuttar

Personligen tycker jag att jag kör jäkligt förnuftigt och moget även fast jag bara är 18 bast och haft kortet sedan i somras, så jag brukar tänka innan jag handlar. Det händer ju trots förutseendet att man överraskas av grus och skit i kurvorna, annars är det rätt lugnt faktiskt.

Det är skönt att inte råka ut för överraskningar så ofta. Händer ibland förstås men överlevnadsinstinkten tar överhanden och sen är jag lugn och sansad igen.
Igår t.ex. var det ingen överrasking att det var is på vägen på flera ställen. Man får helt enkelt köra sakta där det är is och kurva på samma ställe när man inte har dubbdäck på ducatin...
D e ql å åka hoj :banana

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...