Hur ofta kör ni?

Rubriken vilseleder mig och får mig att tro att frågan är hur ofta alla här inne kör, inte när. Hade varit mer intressant att veta hur många dagar/vecka folk är ute och kör. :tummenupp

Rubriken vilseleder mig och får mig att tro att frågan är hur ofta alla här inne kör, inte när. Hade varit mer intressant att veta hur många dagar/vecka folk är ute och kör. :tummenupp

på sommaren (om man inte pendlar till jobbet med hojen då). Nästan alla dagar det är sol o torrt ute o inget annat är bokat :)

Är det bara jag som låter hojen stå i garaget när det är för VARMT?

Nu är vi alla olika känsliga för värme, men jag håller med dig. Är det stekande värme där solen står på låter jag helst bli att köra motorcykel. Högsommaren är egentligen inte den bästa tiden att köra motorcykel.

I samband med bankörningar har man inget val. Man kan inte beställa väder. Dessa dagar kör jag oavsett väderlek.

Övriga tillfällen väljer jag mina dagar. En mindre skur berör mig inte, men att köra i hällregn är ingen hit.

Min säsong sträcker sig vanligtvis från slutet på maj- september ibland oktober. Den kan också ta slut redan i juli.

Här om dagen var det riktigt fint väder här nere, men jag skulle inte drömma om att köra motorcykel. Har inte utrustning för det. Att åka runt och frysa är inget jag gör frivilligt. Det förtar tjusningen.

Med en annan typ av motorcykel hade jag kanske investerat i en bättre klädsel och förlängt säsongen. Motorcyklar är dock inte mitt enda intresse så det gör mig inget att den får stå i ide ett par månader. Abstinensen brukar inte sätta igång förrän det är dags att ta ut den ändå.

Förra säsongen (min första) så körde jag från 1:a mars till sista oktober... använder hojen dels som nöjesfordon och dels som "andrebil", alltså kör hoj varje dag till o från jobbet. Blev ca 900mil.

Till och från jobbet varje dag (under sommaren såklart).
Blev hojåkning även de regniga dagarna..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT