Hur ofta kör ni?

Tja. Jag kör väl i princip dagligen så länge som temperaturen är över nollan. Jag kör så ofta jag kan. Får väl ihop 1000-1500 mil på ett år.
Hojen står alltid påställd och försäkrad och väntar i garaget så så fort vädret tillåter blir det en tur. Tyvärr är väl väglaget och vädret inte direkt fördelaktigt för MC i år. Det är ju fortfarande en hel del snö och is och jag orkar inte greja med dubbdäck. Dessutom måste man ju klä på sig så in i helsike om man ska köra när det är minusgrader.

Jag körde 50 mil i höstas i ösregn och +2 till +5 grader från Borås hem till Stockholm. Inte så superkul även fast man har eluppvärmda handtag.

Men annars kör jag så fort det är hyfsat torrt och över +5 grader. Det som tar stryk mest är fingrarna och lite på tårna. Resten löser man med dubbla lager craftställ och grejor.

Hoj är ju så djävla roligt att köra att man kan stå ut med pikarna från sporthojsveklingarna angående uppvärmda handtag när man kört 20 mil i +5 grader. :D Nu börjar det töa på fint här och med lite flyt blir det nog en premiäråktur till helgen. :Bugar

Blev ca 1000 mil säsongen som var, får se hur mycket ledigt jag har denna sommar etc och hur mycket tid som kommer ägnas åt att åka hoj men satsar på minst lika mycket iaf :)

det är kul att åka, tänkte ta mig första turen så fort snön/isen på vägarna är borta :)

Det är ju lätt som du, att sitta och snacka om hur mycket man _kommer_ att köra. Tror du kommer mysa rätt fint i +5 och hällregn...

Jag körde 150 mil i en runda förra året. kan ju meddela att det inte var helt kul när det regnade och blåste på

över +15 och torra vägar. I regn och vid våta vägar stannar jag hemma och tvättar upp hojen.

Det lär bli aningen mer nu iår då jag flyttar till sthlm o kommer att använda hojjen sombåde njutningsmedel (bättre än +10 torrt väglag) och till/från jobbet fordon (minst +3 o regn).

Allt beror ju på hur man behöver använda fordonet (hojjen i detta fall) o de flesta hojåkare är possörer/söndagsåkare (bättre än +15 o sol med torrt väglag).

Som nån annan påpekade i en annan tråd de hårdaste av de hårda på två hjul med motor är moppekillarna.
minusgrader o snöstorm o inge lyse med endast jeans i 70blås.
Tänk vad hormoner o ungomens odödlighet kan få en till.

Jag tog min Premiär tur i fredags sen körde hela helgen. Men det kanske beror på att jag har nytaget kort,fast jag tvivlar på att jag kommer tröttna på att köra det är ju så jävla skoj.

Jag kör i stort sätt tills det blir okörbart.
visst, är inte alltid ute och åker när det regnar men jag åker heller inte hem direkt om det börjar regna.

Direkt när snön är borta från vägen så är jag ute igen :D
Nästa månad har jag besiktning så då åker jag ut även om det e snö kvar.

jag körde fram till 19/12 förra året då började det bli isigt på gatorna. Jag körde varje dag till jobbet och minst en lång tur varje vecka. Trots detta så är jag alltid sugen på att köra mer. Men har ju bara haft kortet ett år så det kanske går över?? Enda jag vet att nästa vinter ska jag ha en cross som jag kan köra då Gixxern går i ide :)

Är det bara jag som låter hojen stå i garaget när det är för VARMT? Man får ju en del kommentarer från polarna, men jag kör ju hoj för min egen skull och för att det är kul. Och enligt mig är det inte kul att sitta på en varm hoj iklädd svart läder om det är över 25 grader. 18-20 grader är perfekt enligt mig.

Sen kan man ju skippa skinnstället och ta en lugn runda iklädd jeans och t-shirt bara för att njuta av värmen. Men det är inte lika roligt :gnissla:)

Är det bara jag som låter hojen stå i garaget när det är för VARMT? Man får ju en del kommentarer från polarna, men jag kör ju hoj för min egen skull och för att det är kul. Och enligt mig är det inte kul att sitta på en varm hoj iklädd svart läder om det är över 25 grader. 18-20 grader är perfekt enligt mig.

Sen kan man ju skippa skinnstället och ta en lugn runda iklädd jeans och t-shirt bara för att njuta av värmen. Men det är inte lika roligt :gnissla:)

:fakta

Äh är bara inne i stan som de blir plågsamt varmt... fast ja tänkte ändå att jag ska hitta ett perforerat ställ sen när det blir dags för nytt.

Från det att vägfrosten försvunnit på morgonen tills det att den dyker upp igen, varje vardag och en hel del helgdagar.

Nice nice. Majoriteten kör när det är över noll i varje fall :)
och itne en droppe kommer in innanför mitt skinnställ när jag åker i regn så det blir alltså många mil:yoparty
see you soon!

Nice nice. Majoriteten kör när det är över noll i varje fall :)
och itne en droppe kommer in innanför mitt skinnställ när jag åker i regn så det blir alltså många mil:yoparty
see you soon!

Jag har läst den här tråden och några av dina andra inlägg. Du är en "fast learner" det må jag säga! :tummenupp

Inte körkort ännu men uttalar dig med säkerhet om hur det är att lägga ner och ta kurvor vid våt vägbana, hur blöt man blir vid regn och hur lättkörda hojar är beroende på hjulbas. (Annan tråd) Impressed!:Bugar

Jag är nog med åt det kinkiga hållet. jag kör helst bara om det är fint väder och mer än +10 grader.

Dock så kör jag i gortex ställ. så om vädret är lite lurigt så kan jag ge mig ut ändå, skulle det börja regna under äventyret så ger jag inte upp och åker tillbaka precis. Då stannar jag hellre på något cafe och tar en kaffe och bulle eller liknande och samlar kraft =)

Kör varje vardag till Gymnasium ( Inte helgdag om inte för att det bara är roligt ) - Detta sker oftast Maj - Aug

Detta pga att jag ogillar kollektivtrafik och jag går varje dag fram och tillbaks och det blir långtråkigt..

Kör vare sig det är 0c eller 10+ tar bara på mig mer kläder... det handlar nästan enbart om väghåll för mig.. är det klart på vägen så kör jag.. Men kör ej på vintern... ( Då den står i garage pga att jag bor MITT I CENTRUM )

Det blir halt när det är blött = trist
Det blir kallt när det är kallt -> man blir stel och KALL = trist

Jag kör för att det är KUL. Transportsträckor avverkas med en kaffe i näven och lämplig musik i stereon.

Hade jag kunnat hålla mig med en till hoj så att det stod en enduro i garaget också så hade säsongen garanterat varit betydligt längre!

Sen krockar hojåkandet med nästa sommarintresse, segling. Så det blir mest vår och höst faktiskt. Och i framtiden förhoppningsvis mest banåka. Gata är risky och oftast drygt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT