Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tempen bör väl ligga på +5 iallafall, kör tills de gör för ont i händerna.
Ger mig inte ut frivilligt om det regnar, ser ju knappt ett skit,
läskigt att lägga ner ordentligt eller ifall man behöver tvärnita också.
Skulle va om man e tvungen å köra till jobb eller ngt.
Värmehandtag skulle nog va bekvämt, men tråkigt att lägga på extravikt
särskilt när man sitter på en såpass tung hoj redan.
Tråkigt att ha hojen så långt bort nu bara, men tyvärr dyrt med garage här :/
Om man inte vill att ens hoj ska få en massa salt på sig och bli risig och sliten så bör man inte köra på vintern. Det är ju något som sänker värdet på "investeringen" ganska kraftigt.
Sedan håller jag med om att det inte är någon hit att köra när det är under 10+. Men det finns ju de som kör året runt även om det är snö. Vissa hojar funkar ju mindre dåligt än andra att köra på under vintern. Med en skoteroverall på kroppen och en Africa Twin mellan benen, samt dubbdäck klarar man alla väderr... Men är det kul?
extravikt? det är väl inte så mkt det där? 2 handtag o lite kablar, lr?
Alltså du kan lägga hojjen som vanligt men undvik bara att accelerera ut för fort. ABS bromsar löser ev tvärnit i regnproblems solved
![]()
Exakt, o ni som fryser, ta på er lite mer!skaffa värmehandtag, det är guld värt!
man sätter inte värmehandtag på en sporthoj, SÅ ÄR DET BARA!!
Äntligen någon som skrev det, började bli rädd att det var många guldvingar här inne![]()
All onödig vikt är av ondo!!
Har funderat på en ordentlig genomgång av hojen för att se vad man kan plocka bort som verkar onödigt....
Nja det skulle jag nog inte säga, eller ja det beror ju på vad man anser som vanligt, fotpinnarna tenderade till att ta i på gamla hojen för mig... hoppas att denna ska funka bättre. Finns inga 20åriga hojar med ABS, låsningsfria bromsar kanske men det är inget å ha![]()
man sätter inte värmehandtag på en sporthoj, SÅ ÄR DET BARA!!
Jag var senast ute idag.
snötäckta grusvägar och isdubb är bland det roligaste som finns!
Här menade jag onödig som i ej nödvändig, funderar även på att plocka bort speglarna, antingen skruva dit ngt mindre eller helt enkelt vrida på huvudet. Haha du missförstår mig, menade låsningsfria bromsar som i kassa bromsar som är för klena för att orka låsa hjulet=låsningsfria. Skulle mkt väl kunna tänka mig en ny fireblade med ABS. Är man överjävlig på att bromsa går det att korta ner bromssträckan jämfört med ABSen men hur många klarar det i en paniksituation...Men det är väl inte inödigt ?kommer bra till pass förstår du väl?
Ne det är sant, bara nyare hojjar har det men att det inte är något att ha förstår jag inte riktigtsafety first lr?
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden