Hur ofta blir hojen "skev"

Mjaaaa.. Min brukar bli skev ungefär en gång i veckan. Ibland två. Och de veckor jag faktiskt kör med den slår den knut på sig själv.. Blir så jävla förbannad varje gång :huvet



Om du nu planerar att krascha så förbaskat ofta, vad får dig vara så säker på att du överlever varje krasch? :confused:



Hahahaha :)

Jaja, jag har förstått att du inte gillar mig:)
 
Skeva ramar är inget du behöver bekymra dig om. På träningarna är det inte speciellt vanligt med avåkningar. Det gäller lixom att öka hastigheten mer och mer så du kör under kontrollerade förhållanden, inte fullt spett från början. Inget kul varken för dig eller de andra med en massa avbrott i åkandet för att bärga vrak på banan. Då det sker en avåkning är det mest det kosmetiska som ryker. De licensträningar jag varit på i Karlskoga känns mycket lugnare och säkrare är allmänåkningens dagar på bana. Då är de riktiga wanabeekillarna ute och ger sig på sånt de inte behärskar.
 
Räcker med att bara tappa den och den blir skev. Tex i en depå:gnissla

Så att en barmhärtig stuntförare kan komma fram och erbjuda en tröstslant för hojen som nu är obrukbar eller? :hihi



Måste bara säga att ni som skrattar åt hårfrågan har aldrig provat att ha långt hår och åka båge, trust me! Det blir så jävla slitet så det är bara tråkigt. Jag löste det genom att klippa mig då; nu är jag långhårig igen och inte fan ska jag klippa mig—det får lösas på riktigt den här gången.
 
Måste bara säga att ni som skrattar åt hårfrågan har aldrig provat att ha långt hår och åka båge, trust me! Det blir så jävla slitet så det är bara tråkigt. Jag löste det genom att klippa mig då; nu är jag långhårig igen och inte fan ska jag klippa mig—det får lösas på riktigt den här gången.

Så du säger att trådskaparen inte trollar?
Då blir man ju orolig på riktigt över vilka spån som lockas av hojåkning.
 
Så du säger att trådskaparen inte trollar?
Då blir man ju orolig på riktigt över vilka spån som lockas av hojåkning.

Bara för att du inte passar i långt hår. :blah

Säger och säger, jag säger att frågorna är absolut giltiga och att betydligt dummare frågor ställts utan att få hälften så mycket spydiga svar. Hade det varit en tjej som frågade hade den här tråden varit hälften så lång och mer fylld av riktiga förklaringar.
 
Eller så blir man som nybörjare orolig/avskrämd över hur otrevliga vissa hojförare är.
De kanske helt enkelt bara har svårt att ta någon som oroar sig över håret vid en krasch på allvar.

Angående krokiga ramar: Det är inte så vanligt att ramen blir skev av en krasch. Och blir den det så brukar det ofta vara så lite kvar av hojen i övrigt att det ändå är lika bra att köpa en ny hoj som att börja byta ram.
 
Ramen kroknar när man kastar den mot stationära föremål.
Gör man det på bana, så är det fel på banan.
Däremot kan man kröka svingar och gafflar samt smida om fälgarna till intressanta former.
Det gillar reservdelshandlaren.
Allt enligt egen begränsad erfarenhet.
 
Jag har krashat en gång på bana. Ingeting gick sönder. Fick lite lekakulor i båten. Topp!
 
Jag drog av vägen i 130 en gång och då blev min hoj skev men det gick att vrida den rätt igen så kör du inte av vägen snabbare än så är det inget problem. :)
 
Haha.. jag undrar hur många som har skrivit i tråden som faktiskt har licens, tränar för tävling och har klotat på bana med giltig banlicens..

Jag säger som gustav (imaster), det är en relevant fråga. Sluta spamma.

Jag skulle vilja påstå att det är ovanligt att ramen blir skev. Jag har själv klotat 5 gånger tror jag. Den värsta gjorde jag med sambons hoj. Hojen fastnade i gräset och slog volter. Kåporna blev smul, bakramen sned (helt ok att böja tillbaka tillskillnad från ram), kåpstag, fotpinnar, styrpinnar, bromsgrepp och lite småkrafs. Ingen sned ram.

Det som brukar gå vid vurpa är:
Fotpinnar
Broms/kopplingsgrepp
Styrpinnar
Kåpstag brukar bli snett, kan gå att böja tillbaka
Kåpor, går nästan alltid att plasta/silvertejpa
Kåpglas
Krashpuckar

Det som är dyrt som kan gå sönder är:
Hjälm
Instrumentering (om hojen tumlar runt)
Fälg
Ljuddämpare (beroende på kvalisort förståss)
Tank (inte vanligt att den blir obrukbar)

Jag skulle gissa att en medelvurpa för min del har gått under 2000kr.

När jag vurpade i helgen på wet race var det bara en liten kåpa som gick sönder, och axeln..

Avstå inte roadracing för att du är rädd för att det är dyrt att vurpa. Du bestämmer själv hur mycket du vill pressa. De som klotar kör i 9 fall av 10 över sin förmåga, det sista är när någon annan kör över sin förmåga och drar med dig i fallet..
 
Det er da et meget nemt spørgsmål: "Hojjenn" blir selfølgelig skev hvergang den ryger nogen ordentlig hasch...



:hihi
 
Back
Top