Hur och vad tränar ni

Jag har


  • Antal röstningar
    0
GSXR1100R skrev:
Du tränar & tränar enbart för att slippa ålders ångesten, trots detta så kommer du aldrig ner under 1.20 på Åsen, skräcken lyser i dina ögon och du trivs bäst på läktaren med nyvaxat hår, där sitter du i säkerhet som läktarracingspecialist[tm].
Men du är jävligt tacksam när EMR är ert ansikte utåt. :mad: Jag kommer fakturera dig för gymkortet.
 
GSXR1100R skrev:
Som glad amatör så började man året med att gå långa promenader i ösregn och orkan, körde även lite fysträning men tröttnade snart på allt detta, träningen inskränkte sig mest till att göra det som är roligt dvs köra RR.

Lite fysträning får man när man lastar inför ERF, massor med saker skall packas och det ger en viss träning.

Hur har du tränat i år?

Shoto/vale tudo 2 ggr/ vecka
Brasiliansk ju jutsui 2 ggr/vecka
Thaiboxning 1 ggr/vecka
Styrka 3-4 ggr /vecka
 
valmers skrev:
Men du är jävligt tacksam när EMR är ert ansikte utåt. :mad: Jag kommer fakturera dig för gymkortet.
Bah en som sitter bakfull och sover på betongläktaren medans vi andra sliter är knappast en förebild för teamet.
 
GSXR1100R skrev:
Har det gett resultat?

Absolut. Jag känner stor skillnad när jag kör. Trött har inte existerat. Som jag ser det ger det en möjlighet att få bättre kvalitet på själva rr-träningen. Man orkar köra varje pass på banan med mer skärpa och fokus. Och lättare att hålla skärpan alla varven på tävlingarna. :)
 
valmers skrev:
Kondition syns inte. :fakta
Brist på kondition är iofs rätt synligt.

Lite mer allvar; någon som har några bra RR-relaterade träningstips. alltså träningsmetoder, former, whatever som är till glädje när man kör RR? Det var väl någon som hade fått tips av en friidrottstränare?
 
Mad Moose skrev:
Absolut. Jag känner stor skillnad när jag kör. Trött har inte existerat. Som jag ser det ger det en möjlighet att få bättre kvalitet på själva rr-träningen. Man orkar köra varje pass på banan med mer skärpa och fokus. Och lättare att hålla skärpan alla varven på tävlingarna. :)
Men för att bli riktigt snabb så krävs det mer än kondition, man måste vara lite dum i huvudet och köra fortare än vad hjärnan anser vara rimligt, detta kan resultera i att man blir snabbare men det kan även sluta i bollhavet.

Själv så kör jag i det tempo som jag tror mig kunna hantera men det innebär oxo att det inte går speciellt fort, därför så är jag inget sprinterämne, jag vågar inte riskera att skada mig i onödan, men ERF kör jag gärna eftersom det handlar mer om uthållighet och strategi än att sätta bombvarv i kortlopp.
 
GSXR1100R skrev:
ERF kör jag gärna eftersom det handlar mer om uthållighet och strategi än att sätta bombvarv i kortlopp.
Kondition hjälper dig att hålla skärpan längre. Inte för att jag kört så många lopp precis, men skillnaden var stor mellan förra året och i år (otränad förra året, tränad i år).
 
Bingo skrev:
Kondition hjälper dig att hålla skärpan längre. Inte för att jag kört så många lopp precis, men skillnaden var stor mellan förra året och i år (otränad förra året, tränad i år).
Ja det stämmer, hade skapligt flås i våras då orkade jag pass på över en timme på Falken (1.23) samt Anderstorp (1.30), idag så orkar jag säkert inte ens halva tiden, man får väl skärpa till sig i vinter igen, dock blir det endast långpromenader och lätt fysträning, att flåsa runt i joggingtempo ger bara träningsvärk och problem med knäna i min ålder.

Minimoto inomhus är roligt och rätt så jobbigt :tummenupp
 
GSXR1100R skrev:
Men för att bli riktigt snabb så krävs det mer än kondition, man måste vara lite dum i huvudet och köra fortare än vad hjärnan anser vara rimligt, detta kan resultera i att man blir snabbare men det kan även sluta i bollhavet.

Då kan jag inte säga annat än att jag längtar efter att bli dum i huvudet :3freak :hihi
 
Kör 5st styrkepass i veckan, plus några kondition/förbrännings pass.....tävlar i bodybuilding, så det tar ju en hel del tid....
 
Det bästa borde väl vara att träna RR så mycket som bara möjligt, så mycket körtid som möjligt, du tränar både kropp och kondition plus att allt körande gör dig förmodligen till en bättre förare oxå.
Endast träninge utan hojåka lär man inte komma långt på, dock bara hojåkande men ingen träning borde funka iallafall...
Fast bästa vore väl att kombinera så mycke som möjligt
 
Jag jobbar 12 - 15 timmar om dan.

Det får räcka.

pilsner
 
Jag tränade rätt mycket innan jag började köra RR. Numera har jag aldrig tid och ork, men en heltaskig kondis hämmar ju helt klart resultaten, så det ska det bli ändring på till nästa säsong tänkte jag.
 
Gick ut stenhårt i våras, morgon promenader, diet, fys och konditionsträning.. sen sket det sig så fort sesongen kom igång! säger dock alltid att jag ska sprina en mil imorgon eller gå till gymmet.. gills det?
 
Gymmade innan, nu har jobbet tagit för mycket tid, i vinter ska det dock bli cross och enduroåkning för största slanten är det tänkt. Gym är inte roligt i längden, kan man både köra hoj och få upp konditionen samtidigt är det ju dubbelt så kul :)
 
Alicia skrev:
Det bästa borde väl vara att träna RR så mycket som bara möjligt, så mycket körtid som möjligt, du tränar både kropp och kondition plus att allt körande gör dig förmodligen till en bättre förare oxå.
Endast träninge utan hojåka lär man inte komma långt på, dock bara hojåkande men ingen träning borde funka iallafall...
Fast bästa vore väl att kombinera så mycke som möjligt

Jo nog är det så. Tyvärr finns det varken tid eller pengar att träna så mycket. I bästa fall kör man hoj en gång i veckan under säsongen.
Fast jag cyklar mycket, gills det. :)
 
Sex. Ofta! :tuttar Livet e QL
Ibland styrketraning och lopning nar det inte blir sex utan bara fem...?!! :confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top