Hur noga är dom på Bilprovningen ang buller?

Om man har enkel slip-on ja. Har man helsystem, PC, luftfilter och allmänt massa bröte är det betydligt svårare. Oftast går ju hojen som en påse skit om man slänger på orginalpipor då också.

so? den behöver bara gå som en påse skit å låta tillräkligt lite en dag.
 
Med tanke på hur lång tid det tar att få ny besiktningstid, samt även besväret/risken för att behöva åka tillbaka undviker jag alltid detta genom att sätta på originaldämparen. Jag menar... det tar mig max 5 minuter vardera bytet. Hur lat får man vara?

Ombesiktning brukar man kunna göra utan tidsbokning.
 
Gillade hur dom besikta min hoj, att inte ens starta den eller lägga i växel e ju härligt,

"du de e något fel med oljan, lampan lyser"
 
ja dom är ena jävla svin. dom körde typ in den där förbannade microfonen i burken och drog på varvstop. var på bilprovningen 4a ggr samma dag. sista sväng för att få den godkänd hade ja kört in 1 kg stålull och en fet bricka så hojen inte ens orkade upp i 90.
 
ja dom är ena jävla svin. dom körde typ in den där förbannade microfonen i burken och drog på varvstop. var på bilprovningen 4a ggr samma dag. sista sväng för att få den godkänd hade ja kört in 1 kg stålull och en fet bricka så hojen inte ens orkade upp i 90.

Om dom gjorde som du skriver så gjorde dom ju fel och du skulle lätt kunna bestrida den mätningen. Det ska varken mätas "inne" i burken eller på varvstopp.

Låt mig gissa att du tycker alla poliser är svin också för att du någon gång åkt dit för något du tyckte var ok? ;)
 
Om dom gjorde som du skriver så gjorde dom ju fel och du skulle lätt kunna bestrida den mätningen. Det ska varken mätas "inne" i burken eller på varvstopp.

Låt mig gissa att du tycker alla poliser är svin också för att du någon gång åkt dit för något du tyckte var ok? ;)


..... vilken kille.
 
Lycka till!

Hade jag själv varit besiktningsman hade jag släppt igenom det mesta utom HD:s med raka rör och Hans & Vansinnet-kittet. Det låter ju förjävla illa helt enkelt. En KTM däremot kan ju inte låta annat än bra... :)

Alla stackare som får sin nattsömn förstörd och även efterföljande arbetsdag skiter nog fullständigt i om det var en Ducce med skönsång eller en vidrig HD-cykel.
 
Förvisso, men det är ju en otrolig skillnad i ljudnivå med helt öppna rör och en hyfsad packad absorbtionsdämpare av rätt typ.
 
Jo, men har man problem att uppfylla de inte alltför stränga reglerna avseende buller så är nog risken att man stör folk ganska stor.
 
Alla stackare som får sin nattsömn förstörd och även efterföljande arbetsdag skiter nog fullständigt i om det var en Ducce med skönsång eller en vidrig HD-cykel.

Visst, jag håller med dig om det. Men jag anser att det är en jäkla skillnad på att låta mycket och låta illa.

De hojar jag hör in i mitt hem (bor centralt) är uteslutande HD:s som låter så jävla högt, vasst och illa. De flesta HD låter precis så eftersom ägarna verkar vilja ha det hemskaste ljudet de någonsin kan framhäva ur sina rör. De kör ju också genom 3 växlar på fullgas inne i staden hela tiden från stillastående, antar att det är det som krävs för att nå 50km/h på en sådan? :rolleyes:

Visst, det finns vissa sportmoppar/streetfighters framförda av unga individer som kör satan i tätorter också men dels försvinner de bort snabbt, dels kör de oftast bara en säsong. Till skillnad från HD-åkarna kör de inte heller 27 varv genom staden på en eftermiddag. Varje fin dag, år efter år...

Men du behöver inte oroa dig att jag väcker din nattsömn. Dels sover jag på nätterna och så har jag ett väldigt kvävt orginalsystem på min hoj. Skulle jag inte haft det så hade jag, precis som jag gjort med tidigare hojar, smygt ut ur staden. Staden är ju bara en transportsträcka till mc-åkningen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top