Hur noga är dom på Bilprovningen ang buller?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Står & väger om jag ska sätta på dom tragiska originalburkarna på 950:n inför besiktningen imorgon.
Har Sebring Twister på nu, med egentillverkade insatser, som dessutom är konade, den låter iaf som en liten dragster...
Ni som kör twinnar, vad har ni för erfarenheter?
 
Är olika beroende på besiktningsman enligt min erfarenhet. En sur jäkel som inte gillar motorcyklar så är det kört vad du än gör, en glad tomte som fått borra dan innan så går allt igenom. :banana
 
Som tidigare talare sa; lotto, helt enkelt.

När jag besiktiga min förra ducce undrade besiktningsmannen varför jag sätt i db-killers och dämpade välljudet... :)

De flesta snubbarna på SBP som besiktigar hojar är ju själva MC-ister och ser mellan fingrarna på sånt, men det finns ju paragrafryttare på de flesta ställen också tyvärr.
 
Håller med ovanstående.
Min besiktningsgubbe sa att det fanns viktigare saker att kolla.....och så fick jag en förtjänt 2:a på bromsbelläggen. :D
 
Skulle jag komma utan DB killers...skulle jag döda allt organiskt liv inom 1 km radie...så jag låter bli...

Haha! :)

Håller med övriga talare, rent lotteri.
Åkte in och besiktade gixxern nu i våras med yoshi 4-1 helsystem utan dB-killer. Gick igenom galant och besiktningsmannen hade ett jäkla smile och tackade för provturen efteråt! :rolleyes:
 
Äh, det ska skallra i varenda lös del i stationen när man kör in så t om kontorspersonalen kommer ut och undrar vad som händer... :)

Har man db-killers tycker jag man ska sätta i dom iaf. Skulle man ändå åka dit på detta kan man ju fråga om han vill ha pengar för återbesiktningen direkt så man slipper åka hem och skruva på orginal för att sedan byta tillbaka? De vet ju ändå hur det går till.

Har man dessutom ducce med torrkoppling ska man proppsa på att få hålla inne kopplingen också under mätningen, det är inte kopplingsljud de ska mäta. Även om det inte var fallet här...

Haha! :)

Håller med övriga talare, rent lotteri.
Åkte in och besiktade gixxern nu i våras med yoshi 4-1 helsystem utan dB-killer. Gick igenom galant och besiktningsmannen hade ett jäkla smile och tackade för provturen efteråt! :rolleyes:

Ha, min senaste var rätt sur efter provturen då han fick kärringstopp 3 ggr. :D
 
Last edited:
Äh, det ska skallra i varenda lös del i stationen när man kör in så t om kontorspersonalen kommer ut och undrar vad som händer... :)

Har man db-killers tycker jag man ska sätta i dom iaf. Skulle man ändå åka dit på detta kan man ju fråga om han vill ha pengar för återbesiktningen direkt så man slipper åka hem och skruva på orginal för att sedan byta tillbaka? De vet ju ändå hur det går till.

Har man dessutom ducce med torrkoppling ska man proppsa på att få hålla inne kopplingen också under mätningen, det är inte kopplingsljud de ska mäta. Även om det inte var fallet här...



Ha, min senaste var rätt sur efter provturen då han fick kärringstopp 3 ggr. :D


Haha, han kanske tyckte det var lite pinsamt stackarn! :)
 
Jag har besiktat 3ggr i Rissne, verkar bara vara sköna lirare som besiktar mc där så jag bokar nog där när det är dags, har acra på min 950 o ploppar nog i dB killers. Återkom gärna med hur besiktningen gick och vart du besiktade och vilka pipor du hade på!
 
Besiktade min i fredags med Micron slipon, deras kommentar var: Jag ska berätta en sak för dig, vi har inga batterier i våra decibell mätare! Oj vad ledsen jag vart över det =o)
 
Jag råkade ha en HååDee med " luft och buller" som det så fint heter framför mig i besiktningskön, min tur att mullra in ( med db-killers, har faktiskt alltid det då hojen smäller och jävlas lite mindre med dessa i )

-Jaha ja den här lät ju inte alls så jävligt som den förra
- Jae nä jag har inget hävdelsebehov liksom, sparar mest vikt bra för varvtiden du vet :)

blankt papper
HååDeen torskade givetvis, man kan ju fan inte tro man skall klara det med något som hojtillverkaren själv benömner som luft och BULLER.
 
Vinsta bilprovning funkar fint :) Var där i fredags med duccen o contiblås med tillhörande tokbuller utan problem :yoparty
 
Ska till Lidingö (Stockholm) vi får väl se vilket humör dom är på.....
Rapport imorgon.

Lycka till!

Hade jag själv varit besiktningsman hade jag släppt igenom det mesta utom HD:s med raka rör och Hans & Vansinnet-kittet. Det låter ju förjävla illa helt enkelt. En KTM däremot kan ju inte låta annat än bra... :)
 
Jag har besiktat 3ggr i Rissne, verkar bara vara sköna lirare som besiktar mc där så jag bokar nog där när det är dags, har acra på min 950 o ploppar nog i dB killers. Återkom gärna med hur besiktningen gick och vart du besiktade och vilka pipor du hade på!

Aaah! Det var där jag besiktade gixxern! Bästa bemötandet på länge! :)

Hur som helst, lycka till med besiktningen på Lidingö! :tummenupp
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top