Hur nöjd är du med säsongen 2005?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lyckades du uppfylla dina förväntningar?

Jag hade blåögda föreställningar om att köra i mål på plats 5-7 och ge Oscar en match. Så blev det inte riktigt. Men jag är ändå mycket nöjd med säsongen där höjdpunkterna var 1.11 på Gelleråsen (tyckte innan att 1.12 var riktigt snabbt) och 0.49 på Falkenberg (där jag aldrig hade kört tidigare). Dock är jag lite besviken över att inget race bjöd på utdragna och hätska tvekamper. Möjligen med funktionärerna på Gelleråsen då...

:hihi

Last edited:
Nja, inte så värst nöjd. Det gick ju bra på träningarna på Svietad fram tills vurpan. SM-Falken blev SM i toabesök.
SM Svietad blev bara en stor frustration. Men sen gick det ju bra igen i tisdags på träningen, alltid nått. :)
Alltså ingen säsong att minnas direkt. :huvet

Säsongen startade lite trögt, Anderstorp ingen höjdare direkt, för lite åkning helt enkelt.
Falkenberg inte helt illa, men vurpa, och gulflaggen sumpade det rejset rätt ordentligt också.
Sviestad var skitkul hela helgen, hojen stämde, jag stämde och jag hade turen på min sida och satte personbästa.
Träningarna på karlskoga var också roliga och fick väl till det någorlunda trots att jag inte riktigt trivs på den banan, skulle väl behöva 500 varv till där eller nåt.
Men sen slutade det ju med antiklimax på kvalet på KGA, den strulfria säsongen i övrigt blev helt skjuten i sank med generalraset.
Lite bitter över att missa knutstorp som jag verkligen gillar, trots det är jag nöjd med det jag hann med innan, och nästa år hoppas jag med en rejäl uppvärmning på brno innan säsongen drar igång.

Jag är både nöjd och jävligt missnöjd. Målsättningen var att köra alla race och så blev det inte, Knutstorp uteblev på grund av sjukdom och skit. Det började fint, blev bättre och nån form av fart skulle finnas där, satsningen på Sviestad i juli var fullständigt och slutade med krasch och där nånstans gick luften ur mig lite. Gelleråsen på Bikeweek var nada motivation på regninga kval och återfann sig på racet och det gick finemangan med bra fart i säkert 5 varv innan hojen sa upp sig. Där försvann resten av luften.

Nu är det avslutning på Gelleråsen och hojen gick piss första kvalet på grund av klantmek, andra kvalet gick hojen hyfsat förutom en slirande koppling men jag körde som en rutten sill och ligger 2 sek över personbästa och startar askass. Jag hoppas jag hittar tändning till racet och gör nån form av bra avslutning på säsongen, då kan jag nog vara lite nöjd.

Jag är nöjd med att (snart) ha klarat av min debutsäsong och till nästa år kan jag sätta upp mer specifika mål än i år då jag har nånting att jämföra med. Jag har även lärt mig nyttiga skruvläxor som förhoppningsvis kan leda lite mindre maskinproblem och mer köra nästa år.

Äh, på det stora hela är jag nöjd. 5e kvaltid som bäst och 7e plats i mål (Anderstorp, andra racet, sen dess har jag inte kommit i mål :D), med lite flax, tur och flyt hade nån pallplats funnits inom räckhåll men det har inte stämt i år.

Sänkt mig 2-4 sekunder på varje bana så jag är väl nöjd på så sätt.
Nästa år ska det sänkas ytterligare sekunder om det går.

Är inte alls nöjd med säsongen. I vintras jobbades det ordentligt med hojen, det planerades för så mycket träning som möjligt men ju närmare säsongen kom desto mindre tid han jag lägga i garaget vilket resulterade i att hojen inte var klar i tid. Missad träning och för lite tid för körningen gjorde att förhoppningarna gick i stöpet. Nöjd med hojen på det stora hela.
Höjdpunkten och lågpunkten kom på Åsen. Hatade regn innan tävlingen men fann det roligt som tusan att köra och var sugen på Knutstorp när jag klantade av nyckelbenet.

Hoppas på lite revansh på B-racet men som helhet suxade säsongen på ARSET!

Honda CBR600 köpt. Licensenkurs gjord å 2träningar avklarade, försöker få flyt ute på banan. Jag är nöjd!

:tummenupp

Jag är nog ganska nöjd. Hade tänkt köra ett par tävlingar för att prova på, det blev 3 b-race som jag körde (1 vurpa) och 1 rookie 1000 som jag inte kvalade in till, Gåsen-bikeweek. Den är väl plumpen men även banan som sådan, att jag inte lyckats sänka mig mer än ca 3 sek. Men det är väl bara att erkänna, den är svår och man är inte bättre än såhär... just nu.
5 platsen i regnracet var riktigt kul, även om jag fortfarande grämer mig att jag släppte en pallplats, som nån skrev: aldrig mer utan depåtavla!
Det roligaste var Anderstorp, första tävlingen, att stå där helt utan förväntningar och bara köra var en skön känsla, den ska jag suga på i vinter.
Ångrar idag när jag tittar på kvalresultat från So-finalen att jag inte åkte dit, dels för att alla får köra men också för att jag nog inte varit sist iaf.
Inser också att det behövs mer träning och tävling för att förbättra sig. Som det ser ut nu så blir det en lite större satsning nästa år utan att för den skull ta det på blodigt allvar.
Nu är det tillbaks till enduron och gymet ett tag, vintern går fort, förhoppningsvis.

Vi kör i ERF klassen och inledde våren med att ha kanonkul på både Falken & Anderstorp, det va kul att tvåla dit Freppas gäng och även Zmurfens team fick på nöten med en hoj som gick som en påse nötter eftersom den varvade max 9K, men sedan gjorde ERF serien ett uppehåll på ett par månader, under tiden passade jag på att kvadda hojen i regn på KM, efter vurpan så bestämde vi oss för att riva hela hojen och byta från en 750 motor till en 1000, även ramen fick bytas och det blev några kvällar i garaget.

Trots motorbyte gick hojen fortfarande dåligt på topp, då rev jag bränslepumpen och hittade massor av upplöst tankfoam i filtret, detta va tydligen grundproblemet, soppapumpen plockade ner tre gånger och bägge filterna spolades igenom, nu varvar den ur ibland och ibland inte.

På tisdagstäningen för två veckor så vurpade jag i saneringsmedlet och knäckte revbenen, om en vecka så drar ERF serien igång igen med 3 tävlingar på raken, men jag får nog vara depåslav pga skada och motivationen är inte alls på topp.

Året började bra men slutade rätt så kasst, det blir till att få ordning på liket i vinter och satsa på nästa år.

Överlag missnöjd som bara den. Missade två SM-tävlingar och körde alldeles för lite överhuvudtaget. Avslutningen på Knutstorp är jag dock väldigt nöjd med. Och det känns som att det är den som spelar roll.

Nästa år blir det mycket mer körande,träningsläger och full SM-säsong.

Ruggit missnöjd förutom för två race i år. Kalrskoga SO, 8:e plats, och Knutstorp SM finalen. Sänkte mitt personbäste med en halvsekund, fortfarande långt i från fort men jag hade så jäkla rolig körning! Kan väl nämna senaste STCC racet på k-skoga också, gjorde en bra uppkörning och hade jäkligt kul. Annars har det bara varit skit faktiskt, hade riktigt höga förväntningar på mig själv vilka inte var orimliga tyckte jag innan säsongen drog igång.
Att man knappt utvecklats något under året gör inte saken lättare. Till nästa år funderar jag på att inte köra så många race utan träna mer istället och testa nya grejer, som åkstil, inställningar, tänk mm mm. Om det nu blir nåt nästa år, den här sporten har en taskig vana att kosta så inni helvete!

Skit skit och mer skit.

Blev påkörd
Bröt nyckelbenet
Axeln orkade inte Falken
Tjuvstartade på LMS
Tappade avgasröret på Gelleråsen
Orkar inte rabbla upp mer...

björn

Tja... första året på fyrtakt, har kört för lite, för långsamt och vi har inte sett målflagg än, hojjen gör inget annat än krånglar! ...m.a.o. inte nöjd än, men sesongen är inte slut på ett tag iaf.

Målen med säsongen var att lära mig hur RR funkade och att inte komma sist, de målen har jag nått. Vad jag inte hade räkna med är alla vurpor (vurpade redan på mitt livs första RR träning) och att motorn skulle rasa så här på slutet av säsongen. Jag tror, utan att överdriva, att jag och Björn (ecce) är några av dem som har haft mest otur under denna säsong. Men RR livet går vidare och planeringen inför hur nästa säsong skall genomföras är redan igång.

Kort sagt: Nöjd!
Fast säsongen började kasst, jag vurpade illa med brädan i Chamonix och hade nacksmärtor så jag avstod de två första racen, satte mig på hojen första gången två veckor innan Sviestadloppet och det gick bra att åka utom på rakan när man skulle krypa ihop så det fick bli lite upprätt körställning.
Kvalade 4:a och slutade 5:a i racet med en A-förare framför och fick 13 uppklassningspoäng
Sen Gelleråsen i regn då jag kvalade etta men highsidade bort mig från en femteplats i en regnpöl... :(
Knutstorp slutade jag 7:a med två A-förare före = 11 uppklassningspoäng!
Sen Gelleråsen i helgen, kvalade åtta, katastrofal start men kom i mål på en 4:e plats, en A-förare före = 16 uppklassningspoäng!
Och det mina damer och herrar betyder att jag skrapade ihop 8 p i snitt fast jag missade de två första tävlingarna, blåa sifferbottnar 2006, here I come! :D :banana
Så jag är rätt nöjd även fast minutgränsen på Sviestad inte har spräckts. Men säsongen är inte slut riktigt än... :)

Edit: Hmm, räknade precis med andra handens fingrar också och kom på att det var ju 6 race i år, dvs jag skulle ha haft 48 p för att få 8 p i snitt... :( Så det blir nog röda sifferbottnar ett år till, billigt och bra!

Last edited:
Torkel skrev:
blåa sifferbottnar 2006, here I come! :D :banana
Så jag är rätt nöjd även fast minutgränsen på Sviestad inte har spräckts. Men säsongen är inte slut riktigt än... :)
Mäktigt att bli uppklassad till A-förare, det har iof tagit sin tid men det imponerar iaf på mig, grattis Torkel nu blir det dyrare för dig nästa år att lösa ut licensen.

/T.Alanglös

GSXR1100R skrev:
Mäktigt att bli uppklassad till A-förare, det har iof tagit sin tid men det imponerar iaf på mig, grattis Torkel nu blir det dyrare för dig nästa år att lösa ut licensen.

/T.Alanglös
Hmm, jag blir nog kvar i B-träsket ett år till, se ändrat inlägg... :4skrika

Torkel skrev:
Hmm, jag blir nog kvar i B-träsket ett år till, se ändrat inlägg... :4skrika
Se positivt på det hela, B-licensen är billigare, du slipper bli tråkad av någon rookie som kör om dig trots blåa sifferbottnar, du ska va glad att du slapp uppklassning.

Men om du trots allt vill bli uppklassad så gör du en Mozzbergh, maila till Lodnert att du anser dig vara berättigad till en A-licens, han blir säkert glad och Svemo får mer pengar i kistan.

Känns som en riktigt kass säsong...

1:a racet (EM-premiär i Italien) körde jag som en kratta och kraschade...
2:a racet (SM på Sviestad) körde jag som en kratta men lyckades komma 3:a.
3:e racet (EM på Assen) körde skapligt i alla fall. Kvalade riktigt dåligt...27:a. Körde upp mig till 12:e plats innan målgång.
4:e racet (SM/SO på Gelleråsen) Körde jag faktiskt skapligt i torrt och bättre än jag nånsin gjort i regn...men krasch från ledning sabbade den tävlingen med.
5:e racet (EM på tyska Schleiz) körde som en kratta och kraschade...
6:e racet (SM-final på Knutstorp) körde både 125 och 250, startade sist i 125 och kom 5:a. Blev 4:a i 250. Men särkilt fort körde jag inte.

Allt jag hittills hunnit med, det ser inte ut som det finns pengar till nåt mer heller.

Kan tillägga att det gick åt 1 hjälm vid varje krasch...

Edit: glömde racet på Assen...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back